Permalänk
Medlem

Vad gör ni på WWW?

För skoj skull så undrar jag vad ni gör när ni inte spelar, fappar eller lyssnar på muik på er dator. Lite som DONG (Do Online Now Guys). Vad gör ni när ni surfar? Sidor osv. Öppna er och dela mer er av era tips...

//Jimmy - Jag har semester nu

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

sweclockers

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Avstängd

Youtube, Swec, undersökningar..FB, Reddit, Imgur..läser lite fakta om mina intressen och lär mig en massa nytt (Träning, IT, akvariefiskar, kemi, fysik osv)

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Kollar extremt mycket Youtube. Sen så scannar jag igenom FB, Existenz, Fragbite, Sweclockers, Liveleak, Instagram & Imgur varje dag.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Avstängd

Jag är nog ganska tråkig och kollar överlevnads saker/forum är en sucker för Youtube och mycket diy och fakta saker från göra knivar, bilar, trimming, elektronik, historia, och lyssnar ganska mycket på musik och blir lite blocket, ebay, wish ibland ifall man hittar något onödigt och kan läsa lite fakta saker köra lite podcasts kolla av sociala medier en gång om dagen eller 2 och sitter här men annars gör jag fan inte så mycket idag och var mer förr

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

trycker på bahnhof & karlskoga stadsnät via FB att dom ska sparka igång mitt jävla bredband som jag väntat på i 5v nu.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Lär mig Blender & Unity via udemy.com de få gånger man inte sitter och ruskar gurkan.

Permalänk
Medlem

Spelar, SweC, Youtube, Aktier och Odds. Streamar även mycket sport och esport som man inte kommer iväg på IRL.
Youtube verkar vara ett populärt tidsfördriv.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

Jag är nog ganska tråkig och kollar överlevnads saker/forum är en sucker för Youtube och mycket diy och fakta saker från göra knivar, bilar, trimming, elektronik, historia, och lyssnar ganska mycket på musik och blir lite blocket, ebay, wish ibland ifall man hittar något onödigt och kan läsa lite fakta saker köra lite podcasts kolla av sociala medier en gång om dagen eller 2 och sitter här men annars gör jag fan inte så mycket idag och var mer förr

Kollar du på Toughty2? Låter som att vi har ungefär samma intressen

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Överanalyserar mitt aktieinnehav via depån på avanza, enklare front-end webbutveckling, how-to benchpress och liknande innan gymmet för att kontinuerligt jobba på formen samt netflix när man äter

Skulle säga att det är en typisk rutin, varvat med facebook.

Slutsats: Skulle kunna minska tiden avsevärt framför skärmen genom att bli mer effektiv med arbete

Permalänk
Medlem

Swedroid forum, Sweclockers, Youtube, Facebook, Spotify samt Prisjakt är väl de siter som alltid ligger öppnade på min burk.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Avstängd

Memrise, youtube, udemy, sweclockers, motorsport, nyheter, typ...

Permalänk
Medlem

facebook, sweclockers mer eller mindre

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Netflix, youtube, reddit, sweclockers samt andra småforum man surfar in på ibland såsom kolozzeum & swedroid.

Permalänk
Medlem

Nylleboken, Twitter, SweClockers och musik på YouTube. Nyheter i nästan perversa mängder, ett par vädersidor för att se om det finns risk för oväder ( storm, åska osv ), samt några vetenskapliga projekt ( t ex NASA ).

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Avstängd

Surfrundan brukar innehålla: (ej i nämnd ordning)
Swec
LinkedIn
Blocket
Flashback
Omni
Avanza
Sen lite blandat surf och googlande.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Nyheter
SweC
Youtube

och söker information om min intressen (bla. IT, astronomi, filosofi och vetenskap i allmänhet)

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Sweclockers, flashback, twtich, youtube

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GoldenFan:

Kollar du på Toughty2? Låter som att vi har ungefär samma intressen

Har sett en del där och kolla nyligen på water bears vad dom nu heter på svenska men gillar sånna kanaler med fakta även konspirations teorier men är väldigt blandat vad jag kollar på annars som survival russia, Walter sorrels, the modern rogue, Mr teslonian, joergprave, codyslab, dieresta till roadkill sen övriga saker är vetenskap och rymden rätt mycket historia och politik till Dawkins,neil the grasse, astronomy cast ,hitchens ,grupp -b rally, hak5 ,linus tech, eevblog, Stanford university och en jävla massa ,ww2, cia/nsa vapen mma fails o.s.v

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Hjälper andra i lite varierande grad

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Går in på p.

Det var allt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag har varit ihop med min fru sen jag va 15år , idag är jag 42år och vi har 2 underbara döttrar.
Behöver jag säga mer

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Sweclockers(duuuh), Youtube, snackar skit med folk och knackar en massa kod

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Inaktiv

Kollar av nyheter via Feedly(min RSS-läsare i dagsläget), kollar av trådar jag följer i olika forum, blandannat just Sweclockers. Det är väl det enda som är någon form av rutin. Ibland gräver jag ner mig i något ämne, ofta via Wikipedia och efter ett tag sitter jag med 100+ nya tabs när jag glider genom nyhetsartiklarna.

Samt, likt någon ovan, håller koll på vädret under åsksäsongen. Kallare delar av året kvittar vädret mer eller mindre för min del men vill gärna ha koll på om något åskoväder är på väg in. Dock har vädertjänsterna varit mer eller mindre totalt värdelösa och opålitliga i år. Så blir mycket att titta på moln och gå på magkänslan.

Permalänk
Medlem

Datorrelaterade forum (Sweclockers, Hardforum, SFFN), en hel del Youtube, nyhetsläsning från otaliga källor (lokalt, nationellt, internationellt, vetenskap, hårdvara, bilar osv), webcomics (t.ex. SMBC och XKCD men även många andra), åskväderspotting (främst Blitzortung) och mycket mycket mer.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

När jag inte spelar eller fappar? Jag förstår inte frågan...

Brukar gå i följande ordning:

SweClockers -> Gamereactor -> Feber -> Flipboard -> DN -> YouTube -> Swedroid -> 9gag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Mail, youtube, flashback, reddit, sweclockers, /g/, /fa/, facebook, mycket googlande på diverse intressen, mycket chattande, alldeles för mycket inköp ( )

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar och kul att se så många surfar runt på ganska så lika saker och att vårt gemensamma intresse (Datorer/Gaming) följer med.

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Wikipedia och SweClockers

Facebook är en no go zone för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Samt, likt någon ovan, håller koll på vädret under åsksäsongen.

Några länkar jag kollar ofta när det är åsksäsong:
http://en.blitzortung.org/live_lightning_maps.php
https://www.lightningmaps.org ( samma info som länken ovan, men lite annorlunda grafik )
https://earth.nullschool.net/#current/wind/surface/level/orth...
https://www.yr.no

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS