Guitar hero PS3, gitarr connectar inte

Permalänk
Medlem

Guitar hero PS3, gitarr connectar inte

Har plockat fram mitt gamla Guitar hero till ungarna, men kan inte synca gitarrerna till donglarna längre, har kollat lite Youtube fixar men inget funkar.
Måsta jag byta donglarna eller?
Och ja, det sitter batterier i gitarrerna, dioderna blinkar. allt ser ut att fungeran,,men dom syncar inte???

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Har startat Ps3 utan kontroll, tryckt på syncknapparna i olika kombinationer,,men ingenting???

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Det finns inga reset knappar någon stans ? Det kan fungerar ibland när vanliga kontroller har problem att para

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Kör en dongel och gitarr i taget
Starta gitarren för mest att hålla in PS knappen i 5-10 sekunder, starta sen PS3/håll in reset knappen på donglen.

Kan vara ett sätt att få gästkoppling till en annan PS3, men tror det var så jag gjorde senast Guitar Hero var framme (var ett tag sen dock).

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av during:

Kör en dongel och gitarr i taget
Starta gitarren för mest att hålla in PS knappen i 5-10 sekunder, starta sen PS3/håll in reset knappen på donglen.

Kan vara ett sätt att få gästkoppling till en annan PS3, men tror det var så jag gjorde senast Guitar Hero var framme (var ett tag sen dock).

Prövat, funkar inte alls, har 2 st, testet en åt gången

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Prövat, funkar inte alls, har 2 st, testet en åt gången

Sista jag kommer på är att hålla in PS knappen på gitarren så den söker, göra reset på donglen, sedan medan båda enheterna söker/blinkar trycka på PS knappen igen på gitarren en gång till. Har du redan testat det och det inte fungerar har jag slut på idéer, med mindre än att skruva isär gitarren och se om det har ett knapp batteri eller intern reset knapp för att de-synka den mot vad det nu är den söker efter.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av during:

Sista jag kommer på är att hålla in PS knappen på gitarren så den söker, göra reset på donglen, sedan medan båda enheterna söker/blinkar trycka på PS knappen igen på gitarren en gång till. Har du redan testat det och det inte fungerar har jag slut på idéer, med mindre än att skruva isär gitarren och se om det har ett knapp batteri eller intern reset knapp för att de-synka den mot vad det nu är den söker efter.

Prövat det också nu, inget funkar, sjukt störigt.
Nån som vet nått om det finns ett inbyggt batteri som måste bytas?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|