Permalänk
Medlem

ska det lagga?

tjena, jo det är så att häromdagen så lade jag in ett i7 2600k i min dator för att processorn innan var katastrofal och jag spelar inte så speciellt mycket så tänkte att jag kunde slänga in en hyfsad processor. men nu till saken. det är så att det fortfarande laggar ganska mycket. körde tex pubg och då låg jag på ungefär 40-50 fps. men då undrar jag ifall det kan bero på grafikkortet som gör att det fortfarande laggar. jag täntke för att jag bara satte i och började lira direkt, tänkte om man kanske skulle behöva installera något.

tidigare cpu: amd a8 6600k
cpu: intel core i7 2600k
gpu:gtx 760
ram:16 gb

Permalänk
Avstängd

Om du kör CPUn i ca 4.5 GHz så lär det vara grafikkortet som gör att det "laggar".

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

Oj, där ser man. Lär sig nåt nytt varje dag. Vad är det för moderkort?

Permalänk
Medlem

Vad för grafikkort har du?

Misstänker om du möjligtvis har ett budgetkort.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Oj, där ser man. Lär sig nåt nytt varje dag. Vad är det för moderkort?

Moderkortet är pbz68v-pro/gen3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Vad för grafikkort har du?

Misstänker om du möjligtvis har ett budgetkort.

Kör med ett Gtx 760

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men kan jag överklocka till 4.5 med ett 430w nätaggregat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Nu vet inte jag vad "pubg" är för något eller om det är krävande på CPU, GPU eller båda men ja, ditt 760 lär orsaka en del lagg. Ominstallerade du Windows när du bytte plattform helt och hållet? Det kan annars också orsaka problem.

Permalänk
Avstängd

PUBG är galet dåligt optimerat. Har själv ett gtx 1070 men begränsas av min nuvarande processor. Kan tänka mig att du begränsas av ditt grafikkort nu efter du uppgraderat processor.

Permalänk
Medlem

Både din CPU och GPU har ju några år på nacken.
Är tämligen säker att ditt GTX760 flaskar mer än din CPU iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Nu vet inte jag vad "pubg" är för något eller om det är krävande på CPU, GPU eller båda men ja, ditt 760 lär orsaka en del lagg. Ominstallerade du Windows när du bytte plattform helt och hållet? Det kan annars också orsaka problem.

Skrivet av Sensuru:

PUBG är galet dåligt optimerat. Har själv ett gtx 1070 men begränsas av min nuvarande processor. Kan tänka mig att du begränsas av ditt grafikkort nu efter du uppgraderat processor.

Skrivet av Undie:

Både din CPU och GPU har ju några år på nacken.
Är tämligen säker att ditt GTX760 flaskar mer än din CPU iaf

ska nog uppgradera grafikkortet nästa då. men har inte överklockat processorn, kan jag göra det med ett 430w nätagg?

Permalänk
Medlem

@rabe01: Ja det borde du kunna göra.
Ska du uppgradera GPU bör du överväga att även köpa nytt nätagg.