Tyg kablar mer slitstarka en Gummi? (Från katt tänder)

Permalänk
Medlem

Tyg kablar mer slitstarka en Gummi? (Från katt tänder)

Det är så att mina katter älskar att bita på smala gummi kablar från mös,tangentbord och hörlurar, så har fått tejpa alla kablar med eltejp några varv, vilket gör dom väldigt otympliga .

Packade upp mina "reserv" lurar nu som jag köpte för längesedan sennheiser pc 360 och såg att det var tyg kabel (kanske kallas sleave?)

vilket kändes mycket mer robobust, är fallet så tro? hade varit väldigt skönt å slippa all tejpen.

Sen förstår jag att igen kan garantera att kabeln är katt säker utan tejp men hade varit gött att veta om fler anser tyg kablar med robusta:)

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Administrativ avgift

@Spatten: Tabasco sen rör inte katterna sladdarna mer

OT: Sleeve är lite till för att skydda kabeln från externa källor men även att ge skydd , så ja det ger ett extra lager att tugga igenom ^^

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Spatten: Tabasco sen rör inte katterna sladdarna mer

OT: Sleeve är lite till för att skydda kabeln från externa källor men även att ge skydd , så ja det ger ett extra lager att tugga igenom ^^

Tabasco fungerar, men hela rummet kommer dofta tabasco sedan (been there).

En sleeve eller om du kanske trär kabeln genom kabelsamlare eller liknande.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@Spatten: Tabasco sen rör inte katterna sladdarna mer

Kleta på sladden eller på katten när den väl biter ?

Skrivet av andra94:

OT: Sleeve är lite till för att skydda kabeln från externa källor men även att ge skydd , så ja det ger ett extra lager att tugga igenom ^^

Gud så bra, blir ju lite tyngd när man ska tejpa en 3 meter sladd med några lager

Skrivet av Bebben:

Tabasco fungerar, men hela rummet kommer dofta tabasco sedan (been there).

En sleeve eller om du kanske trär kabeln genom kabelsamlare eller liknande.

hmm det kan ju var en ide

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Kleta på sladden eller på katten när den väl biter ?

Haha, hur mycket du än vill kleta det på katten så är det sladden det ska vara på.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

asså du har samma sladd under sleaven en liten bit tyg stoppar nog inte katterna, lär de inte bita på sladdarna ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Haha, hur mycket du än vill kleta det på katten så är det sladden det ska vara på.

hehe bra det

Skrivet av agitax:

asså du har samma sladd under sleaven en liten bit tyg stoppar nog inte katterna, lär de inte bita på sladdarna ?

Jo är inte alltid så lätt, dom både lider av kortison brist vilket gör att det kliar väldigt mycket över allt speciell i tänder, dom får regelbundna sprutor för det, men tar ju inte bort tand kliandet helt tyvärr.

Dom är ett ekonomisk svart håll ;). Men tycker om dom åndå

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

asså du har samma sladd under sleaven en liten bit tyg stoppar nog inte katterna, lär de inte bita på sladdarna ?

Förr eller senare ja, men katt(erna) kanske inte är intresserade av att tugga på t.ex. kabelsamlare.

Mina katter tuggar enbart på små kablar, inte de lite större. Jag löste problemet med att dra kablarna i kanaler och flytta datorn till ett rum där katterna inte får vara.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig