Fulkultur om Liftarens guide till galaxen

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur om Liftarens guide till galaxen

Veckans avsnitt av Fulkultur är nummer 42 i ordningen och gänget passar därför på att diskutera Liftarens guide till galaxen och reda ut svaret på livet, universum och allting.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

det är den bästa bokserien i världen tycker jag! 11/10 håller på och läser den för andra gången nu

om någon inte har böckerna så köp dom dom är ganska billiga men den sista delen har haft lite mixade reviews jag har inte läst den ännu har bara läst orginalen.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

" There is an art, it says, or rather, a knack to flying. The knack lies in learning how to throw yourself at the ground and miss."

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Överlägset de bästa böckerna jag löst, tyvärr var And Another Thing inte lika bra med det beror ju på att det inte var Adams som skrev den.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Det finns tydligen bara en individ i världen som vet vad Adams "42" syftar på och det är Stephen Fry.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Det finns tydligen bara en individ i världen som vet vad Adams "42" syftar på och det är Stephen Fry.

Ingen nu levande då

Rip båda

Permalänk
Medlem

@Nardds: fry är väl inte död?

Permalänk
Medlem

Utan att ha lyssna så funderar jag om det var medvetet att just avsnitt 42 handlar om liftarens guide till galaxen^^

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

@Larskrister: fry dog 2011

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larskrister:

@Nardds: fry är väl inte död?

@Noob I am:

Stephen Fry lever. Det sjuka är dock att en google-sökning blandar ihop honom med Stephen Bly, som dog 2011.

"Died: 9 June 2011, Lewiston, California, United States"
https://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Bly
https://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Fry

Permalänk
Medlem
Skrivet av pre-dator:

@Noob I am:

Stephen Fry lever. Det sjuka är dock att en google-sökning blandar ihop honom med Stephen Bly, som dog 2011.

"Died: 9 June 2011, Lewiston, California, United States"
https://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Bly
https://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Fry

Tänkte väl de..

Permalänk
Medlem

@pre-dator: Skönt att höra att han lever. Nu är Google ute på tunn is, Bing lyckas inte ens få det fel. BING>Google???

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

@pre-dator: Skönt att höra att han lever. Nu är Google ute på tunn is, Bing lyckas inte ens få det fel. BING>Google???

Har anmält felaktigheterna med Feedback-knappen under sidofältet. Får se hur snabba de är på att fixa.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pre-dator:

Har anmält felaktigheterna med Feedback-knappen under sidofältet. Får se hur snabba de är på att fixa.

Är det något speciellt du tänker på ?

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Är det något speciellt du tänker på ?

Missade att citera, det gällde alltså konversationen ovan Sorry för OT

Permalänk

Helt klart mina favorit böcker som jag nu måste läsa igen!
tips!
Måste lyfta ljudböckerna inlästa av Johan Rabaeus, han bjuder på en underbar inlevelse och röstskådespel. Har spelats i bilen åtskilliga gånger vid längre resor.

Visa signatur

2500k | Noctua NH-U14S | Sabertooth Z77 | 16Gb Vengeance
3850 † 5770 † 660ti † 970 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Ingen nu levande då

Rip båda

Stephen lever.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

..... med mjölk som pressats ur en ko!

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Bra initiativ - Liftaren är värd all uppmärksamhet.... men ni hade verkligen ingen röd tråd i denna pod??!?

Missade ju historiens upprinnelse med att Arthurs hus skulle rivas o att han skulle rotat i en källare med "varning för tigrar" för att överklaga...sen kom Vogonerna..... ni missade också hela Marvins härlighet

Så 5+ för försöket, men en svag 3:a för innehållet

// Lazze