Microsoft Xbox One X prestandatestas

Permalänk
Skrivet av Varg:

Jag har kollat flera tyska butiker (Conrad, Saturn, Media Markt och Amazon) och de har ungefär samma pris på tex PS4 som vi har i Sverige.

Nä knappast, 4000-4200 kostar PS4 Pro i Sverige, 375 EUR betalar du för Amazon DE.

Och jämför du PS4 priser så är det väl knappast relevant, släpptes för mer än 3 år sedan, jämför GTX 780 priser om vi ska kika tillbaka på 2013 teknik

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Bloodstainer:

Är det dock källbaserat att konsolen kommer landa på 5000kr i Sverige?

Hejsan

Det har jag tyvärr ingen aning om

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Meningslöst med benchmarks när vi varken vilka titlar eller inställningar som användes...

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Nä knappast, 4000-4200 kostar PS4 Pro i Sverige, 375 EUR betalar du för Amazon DE.

Och jämför du PS4 priser så är det väl knappast relevant, släpptes för mer än 3 år sedan, jämför GTX 780 priser om vi ska kika tillbaka på 2013 teknik

Det där argumentet måste vara det dummaste jag har hört på länge. PS4 är störst på marknaden och konsoler har i regel ganska lång livscykel. Bara för att Pro-modellen har släppts betyder det inte att den andra helt plötsligt är irrelevant. Då skulle det inte göras fler spel till den.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

Ett samhälle kostar ju en slant att driva och utveckla. Skola, sjukvård, infrastruktur, polis, räddningstjänst, försvar med mera. Hur ska detta betalas hade du tänkt?

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns möjlighet att betala för ganska mycket var och en.

Det sagt så går inte skatter bara eller främst till skola och sjukvård, utan till en annan massa saker av (IMO) ganska mycket mer tveksamt värde.

Vi är ett av de länder som är extremast gällande högt skattetryck, och det vore ju konstigt om det automatiskt var de bästa modellen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

6000kr för att lira i checkerboard 4K och 30 FPS på en konsol som saknar plattformsexklusiva spel? Nej tack.

"plattformsexklusiva spel" är enbart trams från tillverkarna för att låsa in oss konsumenter. Allt sådant borde bojkottas.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Att Xbox-spelen även släpps på PC är bara positivt, men som ägare av en PC så minskar ju intresset för Xbox helt och hållet. Så frågan är om inte Microsoft skjuter sig själva i foten?

Inte för mig ivf. Jag spelar främst på PC, och en anledning att jag valde Xbox som mediacenter var 4k UHD BD, men även att jag kan spela samma spel som till PC utan att betala extra för det. Gillar det tänket grymt mycket.

Samma sak gällande att jag kan köra samma spel på iPhone och iPad.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Mjaa det vet jag inte, vissa spelar på pc och vissa spelar på konsol. Känns mer som att dom suger in fler bara. Jag spelar bara på pc just nu, jag har vänner som inte har en speldator.

För mig handlar det om vilka typer av spel jag vill köra. FPS på dator och typ sportspel och partyspel är perfekt på konsol.

Exakt. Spela "seriöst"; sätta sig vid PC/skrivbord. Spela casual/socialt i soffan; perfekt med konsol.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag hoppas att XoneX får bra prestanda eftersom det gynnar hela marknaden.

Exakt. Oklart om jag själv kommer köpa den, men riktigt positivt tycker jag!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Meningslöst med benchmarks när vi varken vilka titlar eller inställningar som användes...

Titta på DF klippet så inser du att det inte är så meningslöst.

Bedrövligt skriven artikel från Swecs sida dock, "skalar upp till 4K"...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

rekommenderat pris på 499 euro, vilket väntas motsvara cirka 40 tusen miljarder kronor. Och det är väldigt mycket pengar. Och vi vet samtidigt att det brukar bli dyrare i längden än vad man först har beräknat.

Det är 280 dollar! Det börjar bra.
Det blev 302 dollar! Oj oj oj oj oj! Den vann den. Tre noll två....miljarder!

Tar jag ut ungefär 2000 då blir det... ungefär 1 dollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Verkar som den är sämre på upplösningar under 1080p konstigt nog ?

Njae...varför drar den slutsatsen?
Den spöar OG One olika mkt beroende på vilket spel som avses men det är ju helt normalt.

Citat:

Gamla titlar kan i värsta fall fungera sämre på One X då GPUn inte jobbar tillräckligt hårt

Artikeln visar att samtliga gamla titlar snurrar bättre på One X så nu är du ute och cyklar.

Citat:

kan man dock köra något slags boost mode

Hur gamla titlar körs förklaras i DF artiklen/videon. Men jo, "boost mode" är alltid påslaget och mer exakt så använder One X här halva GPU-prestandan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Titta på DF klippet så inser du att det inte är så meningslöst.

Bedrövligt skriven artikel från Swecs sida dock, "skalar upp till 4K"...

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det var lite märklig artikel från SweC kan jag hålla med om.

DF är väldigt seriös källa med bra analyser. Har normalt både vettiga och extremt ordentliga tester. Bra test även här (givet det mesta andra som finns att tillgå för tillfället).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/