Nintendo har inga planer på att ge sig in på PC-marknaden

Permalänk
Medlem

Nintendo gör iaf vettigt exklusiva spel och vann E3 detta år.

Så THQ just STFU.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vangen:

Nintendo gör iaf vettigt exklusiva spel och vann E3 detta år.

Så THQ just STFU.

Microsoft gjorde rätt bra ifrån sig i mitt tycke men de flesta verkar vara av åsikten att Nintendo vann årets E3, och jag är nog böjd att hålla med. Dock förväntade jag mig mer av Nintendo, inget nytt angående Virtual Console var rätt illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Precis som att Sony inte släpper sina spel till PC. Fett dåligt.

Jo, det är lite trist.

Men det positiva är att det gått lite rykten att det tänker satsa lite mer på PC.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Nintendo har alltid varit mästare på att göra spel som utnyttjar deras, ofta unika, hårdvara på ett bra sätt (okej, vi låtsas inte om virtual boy...). Det skulle inte alls bli samma sak till en PC.

Eller en mobil eller en iPad.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Varför 'behöver' man något annat? Det är väl valfritt precis som att köpa en Nintendokonsol. Inlåsning sker dessutom på alla plattformar av olika anledningar, t.o.m. Microsoft som satsar stort på Windows 10 och crossplay (eller vad de nu kallar funktionen) och totalt dominerar PC-marknaden har valt att släppa vissa spel enbart till Xbox One.

Det om något är ju idiotiskt eftersom spel anpassade för vanliga handkontroller går alldeles utmärkt att spela på PC till skillnad från Nintendos egenutvecklade spel som oftast är väldigt innovativa och har funktioner som inte går att överföra till en Dualshock 4.

Fast det går tydligen fint att "överföra" till rena touchenheter utan dedikerade kontroller (enligt vad Nintendo gör för telefoner och plattor).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Microsoft gjorde rätt bra ifrån sig i mitt tycke men de flesta verkar vara av åsikten att Nintendo vann årets E3, och jag är nog böjd att hålla med. Dock förväntade jag mig mer av Nintendo, inget nytt angående Virtual Console var rätt illa.

Tror de satsar på sina Mini-konsoller av NES, SNES, etc, istället.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Jo, det är lite trist.

Men det positiva är att det gått lite rykten att det tänker satsa lite mer på PC.

Handlar inte det mest om att sälja Playstation-kontroller och PS Now? 30 FPS och lagg, yes!

Men jag hade gärna sett att Sony använder ett av sina starkaste kort, PSVR, och släpper lös Kraken på PC. Skulle göra det jävligt tufft för Rift och Vive om Sony supportar PC som plattform. Och bra för oss kunder, äntligen seriös konkurrens på VR-området och kanske nya produkter eller iallafall bättre priser.

Sedan hade jag inte tackat nej till Last of Us och Uncharted på PC. Kräver Sony en egen store front för detta med tillhörande DRM-klient? Fine. Bra nog att ens få spela Last of Us på PC också.

Men jag tvivlar på att de skulle komma med något vettigt. Det är ju Sony som sedan en längre tid blockerat cross platform multiplayer mellan olika plattformar, trots att de själva gjorde det till en stor sak att de själva var för detta innan konkurrenterna visade intresse.
Minecraft och även Rocket League, om jag inte minns helt fel, är två av de första titlar som kommer supporta MP mellan alla plattformar spelen släpps till, förutom just Sonys plattformar. Episk PR-förlust för Sony, även om de nog lär klara sig helskinade även denna gång.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Tror de satsar på sina Mini-konsoller av NES, SNES, etc, istället.

Nej, en store front saknas för merförsäljning, de tjänar mer på VC. Men frågan är varför det dröjer bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sedan hade jag inte tackat nej till Last of Us och Uncharted på PC. Kräver Sony en egen store front för detta med tillhörande DRM-klient? Fine. Bra nog att ens få spela Last of Us på PC också.

Hade inte heller haft något problem med det. Hade varit klockrent!

Skrivet av anon5930:

Men jag tvivlar på att de skulle komma med något vettigt. Det är ju Sony som sedan en längre tid blockerat cross platform multiplayer mellan olika plattformar, trots att de själva gjorde det till en stor sak att de själva var för detta innan konkurrenterna visade intresse.
Minecraft och även Rocket League, om jag inte minns helt fel, är två av de första titlar som kommer supporta MP mellan alla plattformar spelen släpps till, förutom just Sonys plattformar. Episk PR-förlust för Sony, även om de nog lär klara sig helskinade även denna gång.

Jo, på E3 så demade Microsoft cross play rätt fint, och även för Nintendo Switch (så där håller jag med om att Sony faktiskt är klart mer inlåsta än Nintendo - som normalt får lite kritik för det).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Fast det går tydligen fint att "överföra" till rena touchenheter utan dedikerade kontroller (enligt vad Nintendo gör för telefoner och plattor).

Nu vet jag inte vilka spel Nintendo har släppt/kommer att släppa till mobiler men spel som Super Mario Run är ju i stort sett bara en knapp för att hoppa. Det är klart att det är tekniskt möjligt att mappa en wiimote på en vanlig handkontroll men det är inte alls samma sak, lite som med emulatorer och äldre konsolspel som släpps till mobiler.

Jag har försökt att spela ett par gamla favoriter från PSX-eran på telefonen men det är hopplöst när man inte har någon feedback över huvud taget.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Nu vet jag inte vilka spel Nintendo har släppt/kommer att släppa till mobiler men spel som Super Mario Run är ju i stort sett bara en knapp för att hoppa. Det är klart att det är tekniskt möjligt att mappa en wiimote på en vanlig handkontroll men det är inte alls samma sak, lite som med emulatorer och äldre konsolspel som släpps till mobiler.

Jag har försökt att spela ett par gamla favoriter från PSX-eran på telefonen men det är hopplöst när man inte har någon feedback över huvud taget.

Finns mer än Mario Run, ta en titt på Fire Emblem: Heroes: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nintendo.za...

Det är ingen runner utan verkar ha konverterat Fire Emblem hyffsat till att spelas på en smart phone. Nu har jag själv inte testat just detta spel då jag inte spelar på min mobil (LG G3 och dess batteritid är inte optimalt).

Nintendo har även fler spel på gång, har ryktats om något Zelda-baserat blandannat. Är ju här spelmarknaden för många ligger idag, spela på telefonen är enormt stort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Nu vet jag inte vilka spel Nintendo har släppt/kommer att släppa till mobiler men spel som Super Mario Run är ju i stort sett bara en knapp för att hoppa. Det är klart att det är tekniskt möjligt att mappa en wiimote på en vanlig handkontroll men det är inte alls samma sak, lite som med emulatorer och äldre konsolspel som släpps till mobiler.

Jag har försökt att spela ett par gamla favoriter från PSX-eran på telefonen men det är hopplöst när man inte har någon feedback över huvud taget.

Det var en kommentar apropå: "Det om något är ju idiotiskt eftersom spel anpassade för vanliga handkontroller går alldeles utmärkt att spela på PC till skillnad från Nintendos egenutvecklade spel som oftast är väldigt innovativa och har funktioner som inte går att överföra till en Dualshock 4."

Dvs, om man så vill, så kan man vara innovativ och skapa bra och kul spel på olika plattformar (oavsett om PC, telefon, etc) om man tar hänsyn till dess förutsättningar och begränsningar.

Och är det något som Nintendo är bra på så är det just det att ta fram bra kul innovativa spel (så att de inte väljer att utveckla för och publicera på PC har nog inte med saken att göra att de inte skulle klara det, utan mer med att det passar de inte affärsmässigt så som de ser på deras marknadsstrategi).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Bloodstainer:

Inte riktigt, Wii U har ju bra mycket mer prestanda i sig än vad Wii hade. Kör inte Wii U vissa spel i 1080p60?

Jo, Mario Kart 8 går i 1080p60 vill jag minnas och det finns säkert fler spel som gör det. Visst är det extra kräm i Wii U men i grund och botten är det en trimmad Wii, det är ju så det behållit bakåtkompatibiliteten. Jag läste också i en speltidning för många år sedan att Wii åtminstone rent grafiskt var 1.5 ggr snabbare än GC och körde på samma arkitektur (spela GC på Wii funkar ju också utan problem, utom på de senare modellerna på portarna plockades bort).

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Skrivet av martinot:

Eller en mobil eller en iPad.

Touch-plattformarna tänkte jag inte ens på. Mario Run funkar därför att det bara finns en "knapp" att styra Mario med och den är dessutom i princip över hela skärmen. Men det begränsar ju också spelarens möjlighet att interagera med spelet, så det är inte så konstigt att det går på räls. Den som vill ha något mer avancerat får gärna ta en titt på Mega Man 2 i Play Store / App Store och fundera på om det fortfarande känns som en bra idé.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Nintendo gör iaf vettigt exklusiva spel och vann E3 detta år.

Så THQ just STFU.

Exklusivitet bland spel är ju dåligt. Det betyder bara att man exkluderar gamers. Bättre om Sony, Microsoft och Nintendo hade skapat egna digitala ekosystem istället och sålt alla spel på alla plattformar och slutat låsa sina konsoler.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Touch-plattformarna tänkte jag inte ens på. Mario Run funkar därför att det bara finns en "knapp" att styra Mario med och den är dessutom i princip över hela skärmen. Men det begränsar ju också spelarens möjlighet att interagera med spelet, så det är inte så konstigt att det går på räls. Den som vill ha något mer avancerat får gärna ta en titt på Mega Man 2 i Play Store / App Store och fundera på om det fortfarande känns som en bra idé.

Exakt! Det handlar om att utveckla och anpassa spelen för de plattformar och användargränssnitt som de skall köras på. Det är något som Nintendo är mycket bra på.

De hade självklart kunnat utveckla fantastiskt bra spel med bra game play även på PC (ingen "rocket science", och många företag och utvecklare som klara det), men det handlar mer om att de inte vill för att det inte passar deras marknadsstrategi så som de ser det för närvarande.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Exklusivitet bland spel är ju dåligt. Det betyder bara att man exkluderar gamers. Bättre om Sony, Microsoft och Nintendo hade skapat egna digitala ekosystem istället och sålt alla spel på alla plattformar och slutat låsa sina konsoler.

Precis!

Det är ibland bra med "exklusivitet" för företagen som vill låsa in sina kunder i deras proprietära ekosystem, men väldigt sällan "bra" för oss konsumenter och slutanvändare. (Sådant borde bojkottas tycker jag personligen.)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av martinot:

Exakt! Det handlar om att utveckla och anpassa spelen för de plattformar och användargränssnitt som de skall köras på. Det är något som Nintendo är mycket bra på.

De hade självklart kunnat utveckla fantastiskt bra spel med bra game play även på PC (ingen "rocket science", och många företag och utvecklare som klara det), men det handlar mer om att de inte vill för att det inte passar deras marknadsstrategi så som de ser det för närvarande.

Precis, INGEN vill äga en Xbox eller PlayStation eller Switch, de ALLTID spelen som lockar.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Precis, INGEN vill äga en Xbox eller PlayStation eller Switch, de ALLTID spelen som lockar.

Det tror jag inte. Själv så har jag Xbox som främst mediaspelare hemma (även om jag har HTPC till huvudbiorum så är det billigt och enkelt att ha i hela huset).

Sedan så finns det faktiskt fördelar att kunna spela på konsol enkelt var man vill. Dels så tycker jag det är enklare att spela mer "casual", och sedan är det även enklare att spela socialt och vara 2-4 spelare med varsin kontroll framför TV/projektor.

Switch tycker jag även är ett riktigt kul alternativ och komplement för de som vill ha en bättre och betydligt mer avancerad spelupplevelse än vad dagens mobiler/surfplattor medger rent kapacitetsmässigt (precis som Switch är svagast som konsol, och även jämfört med PC, så är den starkast som mobil lösning, jämfört med både andra bärbara konsoler och mobiler/plattor).

Det sagt är det bästa tycker jag om det finns valfrihet att kunna spela var man vill (PC, konsol, platta eller telefon).

För mig personligen så är det PC som är min huvudsakliga spelplattform, och kommer nog så alltid att vara. Däremot så hindrar det inte att jag kan se värdet att spela på både konsol (framförallt när jag inte är själv) och även på telefon/surfplatta när man är på språng (även om det inte är så väldigt ofta för mig som det är möjligt).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon5930:

Finns mer än Mario Run, ta en titt på Fire Emblem: Heroes: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nintendo.za...

Det är ingen runner utan verkar ha konverterat Fire Emblem hyffsat till att spelas på en smart phone. Nu har jag själv inte testat just detta spel då jag inte spelar på min mobil (LG G3 och dess batteritid är inte optimalt).

Nintendo har även fler spel på gång, har ryktats om något Zelda-baserat blandannat. Är ju här spelmarknaden för många ligger idag, spela på telefonen är enormt stort.

FE:H är roligt ett tag, men man märker ganska snart att det är bara är ett försök från Nintendo att tjäna extra cash på samma sätt som alla andra P2W-spel på mobilmarknaden.
De borde kunnat gjort det lite mer varierat, det är bara samma strider om och om igen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av martinot:

Det tror jag inte. Själv så har jag Xbox som främst mediaspelare hemma (även om jag har HTPC till huvudbiorum så är det billigt och enkelt att ha i hela huset).

Sedan så finns det faktiskt fördelar att kunna spela på konsol enkelt var man vill. Dels så tycker jag det är enklare att spela mer "casual", och sedan är det även enklare att spela socialt och vara 2-4 spelare med varsin kontroll framför TV/projektor.

Switch tycker jag även är ett riktigt kul alternativ och komplement för de som vill ha en bättre och betydligt mer avancerad spelupplevelse än vad dagens mobiler/surfplattor medger rent kapacitetsmässigt (precis som Switch är svagast som konsol, och även jämfört med PC, så är den starkast som mobil lösning, jämfört med både andra bärbara konsoler och mobiler/plattor).

Det sagt är det bästa tycker jag om det finns valfrihet att kunna spela var man vill (PC, konsol, platta eller telefon).

För mig personligen så är det PC som är min huvudsakliga spelplattform, och kommer nog så alltid att vara. Däremot så hindrar det inte att jag kan se värdet att spela på både konsol (framförallt när jag inte är själv) och även på telefon/surfplatta när man är på språng (även om det inte är så väldigt ofta för mig som det är möjligt).

Vi pratar om Spel. Inget annat. De är fortfarande billigare att kika på blueray på andra sätt.. dessutom finns fortfarande en stor grupp människor kvar som kikar på bluray utan att faktiskt köpa materialet och då funkar inte längre Xbox som de heller. De är en jävligt dyr blueray spelare om de är allt man ska göra.

Och det är ju just den "valfrihet" vi pratar om, den är falsk på konsoler, för de enda bra spelen och anledningarna till att köpa en konsol, är just att de behövs för att kunna lira exklusiva titlar.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Vi pratar om Spel. Inget annat. De är fortfarande billigare att kika på blueray på andra sätt.. dessutom finns fortfarande en stor grupp människor kvar som kikar på bluray utan att faktiskt köpa materialet och då funkar inte längre Xbox som de heller. De är en jävligt dyr blueray spelare om de är allt man ska göra.

Och det är ju just den "valfrihet" vi pratar om, den är falsk på konsoler, för de enda bra spelen och anledningarna till att köpa en konsol, är just att de behövs för att kunna lira exklusiva titlar.

Jag menar att konsoler har egna inneboende fördelar för både vissa användare, men även i vissa användningsfall.

Precis som man kan ha nytta av och uppskatta en cykel eller MC, fast men redan har en eller ett par bilar.

Angående 4K HDR UHD BD-spelare så får du gärna visa var jag hittar det under 1500 pix.

Som dessutom kan köra Plex och andra appar som du vill ha i ett mediacenter, inklusive 4K Netflixstreaming.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Verkar som om de kommit hyfsat långt med Wii U-emulering på PC nu:
https://www.nordichardware.se/speltuben/legend-zelda-breath-w...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av martinot:

Jag menar att konsoler har egna inneboende fördelar för både vissa användare, men även i vissa användningsfall.

Precis som man kan ha nytta av och uppskatta en cykel eller MC, fast men redan har en eller ett par bilar.

Angående 4K HDR UHD BD-spelare så får du gärna visa var jag hittar det under 1500 pix.

Som dessutom kan köra Plex och andra appar som du vill ha i ett mediacenter, inklusive 4K Netflixstreaming.

varför under 1500? Det är inte vad du får ge för en ny Xbox. Och nej, jag tycker hela ditt argument är helt irrelevant. Vi pratar återigen om Spel, för de är exakt därför folk köper PS4or och XBox.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

varför under 1500? Det är inte vad du får ge för en ny Xbox. Och nej, jag tycker hela ditt argument är helt irrelevant. Vi pratar återigen om Spel, för de är exakt därför folk köper PS4or och XBox.

Alla får väl lov att köpa saker av olika anledningar? Är det nu plötsligt du som bestämmer det?

Hittar dessutom på egen hemmasnickrad statistik utan någon som helst fakta eller källhänvisning?

Jo, jag köpte min senaste XBox One 1 S för 1490.- (inklusive ett spel i form av Minecraft denna gång, och även inklusive frakt) i förra veckan från Elgiganten.

Det är inte fullpris, men om man inte har någon akut brådska så kan man passa på när de går på kampanj mellan varven (kommer ganska ofta till och från).

Har standardiserat på XB1S i hela fastigheten som mediaspelare, och får något som inte är mycket dyrare än Apple TV (som är riktigt bra pryl), men som klarar både 4K och HDR, och även Dolby Atmos.

Sedan så har den ju även en optisk 4K HDR UHD BD-spelare med på köpet. Sedan är det ju även både kul och praktiskt att man även kan chilla och spela lite spel på den (faktiskt grymt bra imponerande för de pengarna, även om även jag är dedikerad PC-spelare i grunden).

Men även bortsett från mediacenteraspekten (det var mest för att det var du som påstod att det var billigare att köpa en lös dedikerad spelare - vilket är galet fel); det finns som sagt även fördelar med att även spela på konsol jämfört med på dator; oavsett om vi pratar om stationära som PS/XB, eller portabla konsoler som Switch.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av Bloodstainer:

Inte riktigt, Wii U har ju bra mycket mer prestanda i sig än vad Wii hade. Kör inte Wii U vissa spel i 1080p60?

Jo. Men Wii U's Wii-läge är ändå bara en nedklockad Wii U som kör ett annat operativ samt har de Wii U exklusiva funktionerna avaktiverade.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja