Rift + Touch för $399, men förmodligen inte i Sverige?

Permalänk
Inaktiv

Rift + Touch för $399, men förmodligen inte i Sverige?

https://www.vrfocus.com/2017/07/oculus-announce-rift-touch-pr...

Låter sjukt billigt. Antar att det inte kommer gälla svenska ÅFs, cynisk som jag är?

Permalänk
Medlem

Det är nog rätt stor risk att Svenska återförsäljare inte lär haka på detta... De har alltid laggat efter ordentligt - se tex prissänkningen på Oculus touch som knappt fått genomslag ännu.
Men man kan ju alltid köpa direkt från Oculus, så det är ju inga större problem i sig!

Undrar vad priset bli här? Kan det bli 450-500 euro inklusive moms osv?
Helt OK pris ändå om så är fallet! Hade jag inte ägt en redan, så hade jag köpt den då
(jag skulle även slänga med en extra kamera i beställningen för room-scale)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Nu har de uppdaterat oculus sidan

Det är 449 Euro inklusive frakt för Rift+Touch nu!

Fan det är hälften så mycket som jag betalade fört

Permalänk
Administrativ avgift

omagad

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Japp, det går att köpa på Oculus hemsida!

Permalänk
Medlem

Börjar lukta version 2 snart.

Permalänk
Medlem

Hur är det med Riftens room-scale?
Är det inte så att man måste köpa till två st sensorer och hur står den sig mot HTC Vives lösning?

Permalänk
Avstängd

Tror VR kommer få det svårt att slå igenom just pga det höga priset i kombination med att det inte finns så mycket spel.

Billigare och rätt väg att gå möjligtvis men fortfarande dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecodot:

Hur är det med Riftens room-scale?
Är det inte så att man måste köpa till två st sensorer och hur står den sig mot HTC Vives lösning?

Med 3 sensorer så är den näst intill likvärdig. Jag kör dock bara med två uppsatta diagonalt och det funkar fint.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Tror VR kommer få det svårt att slå igenom just pga det höga priset i kombination med att det inte finns så mycket spel.

Billigare och rätt väg att gå möjligtvis men fortfarande dyrt.

Tycker att det har dykt upp rätt många titlar med VR-stöd på steam:
Nya VR-spel på steam

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit ute efter en HTC Vive efter att jag testat det på mediamarkt.

Men för detta priset med alla tillbehör så är det sjukt svårslaget, och vad jag förstår så är det väldigt likt.

Svååååååårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag har alltid varit ute efter en HTC Vive efter att jag testat det på mediamarkt.

Men för detta priset med alla tillbehör så är det sjukt svårslaget, och vad jag förstår så är det väldigt likt.

Svååååååårt

Kan tänka mig att HTC också sänker sitt pris en aning snart, annars tror jag inte de får sålt mycket i fortsättningen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan tänka mig att HTC också sänker sitt pris en aning snart, annars tror jag inte de får sålt mycket i fortsättningen.

Detta är dock bara "Summer sale" och inget permanent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Detta är dock bara "Summer sale" och inget permanent.

Aha kollade aldrig på länken men det var ju synd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Jag har alltid varit ute efter en HTC Vive efter att jag testat det på mediamarkt.

Men för detta priset med alla tillbehör så är det sjukt svårslaget, och vad jag förstår så är det väldigt likt.

Svååååååårt

Varför vive? Så otroligt mycket mer otymplig.

Permalänk
Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

Det är f.ö. samma pris som på Oculus hemsida. https://www.oculus.com/rift/

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar de komma ner till hygglig nivå jämfört mot när de kom ut. Nu vågar plånboken kanske vara med på noterna och testa detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Varför vive? Så otroligt mycket mer otymplig.

Vive är det enda jag har testat.

Upplösningen och att man kunde gå runt och plocka saker var så jävla coolt, men som sagt så har jag inte testat rift och det kanske är lika coolt.. För 449 Euro så är det så jävla nära köp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Nu har de uppdaterat oculus sidan

Det är 449 Euro inklusive frakt för Rift+Touch nu!

Fan det är hälften så mycket som jag betalade fört

Niiiice, klart vettigt pris mot vad det varit tidigare!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Vive är det enda jag har testat.

Upplösningen och att man kunde gå runt och plocka saker var så jävla coolt, men som sagt så har jag inte testat rift och det kanske är lika coolt.. För 449 Euro så är det så jävla nära köp...

Mannen! Rift är till och med bättre Smidigheten och lättheten i Rift är ljusår före Vive.

KÖP!

Permalänk
Skrivet av altair4:

Börjar lukta version 2 snart.

Min första tanke...

Meeeeen jag skulle ju ljuga om jag sa att det inte kliar lite i fingrarna, och med Fallout VR (långt?)runt hörnet ökar köpsuget markant...

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Börjar lukta version 2 snart.

Skrivet av P_Eriksson:

Min första tanke...

Meeeeen jag skulle ju ljuga om jag sa att det inte kliar lite i fingrarna, och med Fallout VR (långt?)runt hörnet ökar köpsuget markant...

Nja, ryktas om 2019 som tidigast för nästa version.

Kan vara fel, men känns troligt.

https://www.roadtovr.com/oculus-rift-cv1-superseded-new-versi...

https://virtualrealitytimes.com/2017/02/16/oculus-rift-cv2-sp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av P_Eriksson:

Min första tanke...

Meeeeen jag skulle ju ljuga om jag sa att det inte kliar lite i fingrarna, och med Fallout VR (långt?)runt hörnet ökar köpsuget markant...

Fallout VR är endast för HTC Vive

Permalänk
Inaktiv

Är det enda som hindrar mig från att slå till på detta.

Zenimax äger Bethesda, Zenimax försöker döda Oculus... men visst, efter ett halvår lär det dyka upp någon mod som gör att Fallout 4 funkar med Ocolus. Kanske.

Jag får också för mig att priset på Vive lär ligga oförändrat ett tag till, de lär sälja gott om nya headsets när F4 kommer ut.

Permalänk
Medlem

Är ohyggligt nära ett spontan köp nu...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Är det priset man ser som gäller eller är det Moms och andra avgifter också?
Också nära köp bara jag vet att det blir 449EURO totalt!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av segafreaks:

Är det priset man ser som gäller eller är det Moms och andra avgifter också?
Också nära köp bara jag vet att det blir 449EURO totalt!

Totalt från amazon de blir EUR 471,64

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Totalt från amazon de blir EUR 471,64

Skickades från m.sweclockers.com

Går det ens att beställa? När jag tittade tidigare idag såg allt OK ut men när jag nu besökte Amazon igen står det att de inte kan leverera till Sverige.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Går det ens att beställa? När jag tittade tidigare idag såg allt OK ut men när jag nu besökte Amazon igen står det att de inte kan leverera till Sverige.

Varför kollar ni på Amazon när det bara är att beställa direkt från oculus hemsida? Gratis frakt och 449€, inga fler avgifter!
https://www.oculus.com/rift/