Permalänk

Tips på serie

Hej!

Jag och sambon letar fler serier att kika på, tjänster vi använder just nu är Viaplay och Netflix samt skeppet i värsta fall. Gör en lista på de serier vi sett:

-Suits
-Sons of anarchy
-Homeland
-The 100
-Top Gear
-Vampire diaries
-Orange is the new black
-Riverdale
-Westworld
-Game of thrones
-Breaking bad
-Bron
-Magicians
-Stranger things
-Bloodline
-Skam
-The OA
-13 reasons why
-House of cards

Kanske går att få fram vad som funkar Jag gillar Rena nördserier som S.H.I.E.L.D men detta går bort för sambon.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Boardwalk Empire är bra... i alla fall de första tre säsongerna. Sedan har jag missat resten.

Mad Men är också bra.

Taboo och Penny Dreadful är två serier har jag själv blivit rekommenderad men inte sett ännu.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Ska undersöka denna, tack för tipset!

Skrivet av LaoLao:

Boardwalk Empire är bra... i alla fall de första tre säsongerna. Sedan har jag missat resten.

Mad Men är också bra.

Taboo och Penny Dreadful är två serier har jag själv blivit rekommenderad men inte sett ännu.

Gött mera att döda tid med

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

True Detective
Fargo
Better Call Saul
Brooklyn nine nine (humor, av producenten till the office och parks and rec)
Ash vs the evil dead
American Gods
Preacher
Silicon Valley

Bara några tips... vad hette den där marvel serien på netflix... jessica jones??

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Skrivet av TotalF:

True Detective
Fargo
Better Call Saul
Brooklyn nine nine (humor, av producenten till the office och parks and rec)
Ash vs the evil dead
American Gods
Preacher
Silicon Valley

Bara några tips... vad hette den där marvel serien på netflix... jessica jones??

Silicon Valley ska jag lägga till på sett listan, Marvel serier är nog ganska borta alltihop tyvärr

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Firefly
Dark Matter
The Expanse
Stargate SG-1
Stargate Atlantis
Stargate Universe

Sci-fi all the way!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Silicon Valley ska jag lägga till på sett listan, Marvel serier är nog ganska borta alltihop tyvärr

Se första avsnittet av Fargo så är ni fast

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Silicon Valley ska jag lägga till på sett listan, Marvel serier är nog ganska borta alltihop tyvärr

Tog med Better call Saul på listan eftersom du hade med breaking bad. Är ju ett rent måste om man gillade BB 😀🖒

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Permalänk
Medlem

Parks and recreation och Narcos.

Permalänk
Medlem

@SimpanDirr

Mr Robot

The X-Files (ni ska dock se hela serien innan ni ger er in på säsong 10 då har ni att göra ett tag)

The Shield

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Firefly
Dark Matter
The Expanse
Stargate SG-1
Stargate Atlantis
Stargate Universe

Sci-fi all the way!

Du glömde Killjoys

Marvelserierna på netflix, ingen av dem är så mycket trikåer och galna krafter som filmerna.
Testa första avsnitten av Daredevil och se om det går hem

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Falling Skies
Daredevil
Jessica Jones
Luke Cage
Shadow Hunters
Wynonna Earp
The Walking Dead
Fear The Walking Dead
unbreakable kimmy schmidt
The Bitch in apartment 23
Black Mirror
Bones
The Killing
Teen Wolf
BlackList
Arrow
The Flash
Gotham
Fringe
Van Helsing
Brooklyn Nine nine
Between
-------------------------
Ja det är väl några jag kommer ihåg är okej serier.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Jag har börjat kolla på Modern family med min sambo, ganska tramsig men rätt så underhållande!

Länk imdb

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Du glömde Killjoys

Är en av dom jag har på listan att ge ett försök efter jag är färdig med säsong två av The Expanse

Permalänk

Fått en hel del tips nu! Nu har vi nog att göra på sensommarkvöllar ett tag framöver.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

True Detective, Narcos, Better Call Saul, The Night Manager och Band of Brothers. Tror de passar er ganska bra med tanke på vad ni kolla på typ av serier innan. En liten joker skulle kunna vara Entourage, antingen hatar ni eller älskar den!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag röstar på Gypsy på Netflix, tog alla 10 avsnitten på lördag-söndag. Konstigt men medryckande psykologisk thriller.

Permalänk
Medlem

Hannibal - Psykologisk Thriller/spänning. Mads Mikkelsen spelar Lecter (bara det gör det sevärt)
Peaky Blinders - Action, spänning. Gillian Murphy leder en gangsterliga i 1919-talets England.
Archer - Lättsam, tecknad vuxenserie. Humor. Glimten i ögat.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Är en av dom jag har på listan att ge ett försök efter jag är färdig med säsong två av The Expanse

Bra, gillar du de andra på din lista lär du gilla den med

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

revenge, prison break, helix, dc legends of tomorrow, arrow, 12 monkeys, orphan black, fargo, the strain.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar verkligen Hannibal. Tror att den är runt 3 säsonger och alla är lika spännande! Daredevil är också en bra serie om ni gillar Marvel. Sen finns ju Sherlock, Prison Break, The Walking Dead.

Permalänk
Medlem

Billions är nog den bästa serien jag sett på sistone. Typ i år.
Litet gästspel av Metallica i första säsongen vilket var oväntat.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Firefly
Dark Matter
The Expanse
Stargate SG-1
Stargate Atlantis
Stargate Universe

Sci-fi all the way!

The expanse är sjukt mysig!

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

Band of brothers! Finns dock på HBO...

Permalänk

Black sails är en riktigt bra serie!

Permalänk
Medlem

Kör en rerun på teve serien season 1 Fargo... den är så skum. Man nästan hejar på Frodo skådisen mot slutet. Den påminner mig om mästerverket Twin Peaks.
*edit*
Lite rolig svenskdialekt då våra nötter till emigranter valde fel delstat. *end edit*

Fel referens
Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Om ni gillar boudoir skräck så måste jag rekommendera Penny Dreadful. Ava Green har lite attribut som både män och kvinnor älskar...

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating