Fick dubbelt av det jag beställt

Permalänk
Medlem

Är du rädd så kontakta dem, är du inte rätt så skit i det och hävda att du inte sett något ovanligt i paketet. "Brottet" sker då du blir medveten om deras misstag och väljer att inte agera.

Permalänk

Köpte 2 par skor från en site, returnerade 1 par. Men fick hela summan tillbaka. Kontaktade dem så fort det uppdagades, fick detta till svar : ]

"Ok jag förstår, det måste ha skett en miss av vår returavdelning. Tyvärr så finns det inte så mycket vi kan göra i nuläget så du får helt enkelt behålla skorna och den fulla återbetalningen (vilket jag antar att du inte har nåt emot?).

Tänk på oss nästa gång du ska köpa skor bara så blir vi glada

Ha en fortsatt trevlig dag!"

Väntar fortfarande på att få fakturan, inget är gratis här i livet xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Usel jämförelse rakt igenom...

OnT. Folk här verkar alltså tro att företagen stirrar sig blinda på orderbekräftelser och inte kan kolla upp saker i efterhand?? Kom igen, vi lever i 2017!

Inte menat som en jämförelse mer än att rätt som det är ramlar saker/pengar i knät på en. Sen får man väl uppbåda den moral man känner att man kan leva med...

När ett välkänt dataföretag skickade dubbelt av allt till mig i ett kolli samt att det på specen stod enbart 1 vara av varje, då blev jag fundersam?!? Antar att han som plockade ordern den dagen precis hade fått sparken eller liknande?!? Det var förövrigt komponenter till en hel dator, moderkort, processor, minnen m.m.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Alltså jag vet inte hur många som märkt det, men TS har inte ens svarat sen han/hon skapa tråden...
TS har förmodligen inte ens fått hem 2 paket och har säkert inte ens gjord beställningen hen skriver om. Troligtvis troll som starta tråden med målet att starta en pajkastning mellan andra användare om etik o moral.

Permalänk
Inaktiv

Ibland gör företag fel. Själv fick jag en ljuslykta istället för för en pepparkvarn från Cervera. En jädra massa besvär för min del. Fick skriva ut en fraktsedel och skicka tillbaka paketet. Normalt brukar jag hänga upp mig på det, men ibland vinner man och ibland förlorar man. Det är livet. Till TS så får hen göra precis som hen vill. Jag vet bara vad jag skulle ha gjort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagge:

Alltså jag vet inte hur många som märkt det, men TS har inte ens svarat sen han/hon skapa tråden...
TS har förmodligen inte ens fått hem 2 paket och har säkert inte ens gjord beställningen hen skriver om. Troligtvis troll som starta tråden med målet att starta en pajkastning mellan andra användare om etik o moral.

Alternativt att OP inte fick den stöd OP önskar och nu sitter och hatar livet för det är så orättvist!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Alternativt att OP inte fick den stöd OP önskar och nu sitter och hatar livet för det är så orättvist!

Det kan också vara sant, men vilken människa skulle förvänta sig support för något som är fel på alla nivåer?
Well, antar att alla inte fick samma bild på rätt/fel samt gränserna för dessa rätt/fel under uppväxten.

Vi är alla olika trots allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218639:

Hejsan jag hämtade idag ut mitt/mina paket som jag beställt och fick 2st paket istället för 1st. Jag har endast betalat för 1st paket 1000+kr

Detta är ett av de största företagen i sverige(CDON). Vad kommer hända?själv så tänker jag inte spendera en knutta av energi om de inte kräver det av mig. Jag tänker ställa undan det jag fick extra av o vänta tills de säger något. Deras misstag o de tjänar nog med pengar till skillnad från mig som har usel inkomst och fick snällt be om lån av mor o far för denna beställning av kläder...

Skiter i moralen, men vill inte behöva betala dubbelt :/

Inte en chans att du skulle behöva betala dubbelt, troligtvis så ber @CDON.COM dig att skicka tillbaka det du fått extra. Tror inte riktigt att de kommer vara intresserade av någon goodwill sett till att du vet att du har fått fel och att du trots det väljer att lägga undan det som de skickade fel, med förhoppningen att de inte upptäcker något, och inte själv väljer att kontakta dem.

---

Fick för en massa år sedan en större felleverans, samma vara som jag beställt, men fyra-fem gånger så mycket plus lite extra saker. Kontaktade företaget som meddelade mig att jag kunde behålla alltihopa. Skulle göra samma sak idag.

Permalänk
Inaktiv

Ok. Jag kunde la ha låtit bli biten angående min usla inkomst... vad jag ville säga med det var inte att livet är orättvist, men att det helt enkelt gör det lättare att kolla åt andra hållet.

Jag ville bara ha ett svar på vad som kan/kommer hända. Jag frågade familj o antal vänner och ingen visste något om det utom det uppenbarliga att de kanske kan kräva pengar.
Hur kan det vara stöld ifall de gav det till mig?hur kan jag måsta ge min tid o energi för att dom gjorde ett misstag?står inget om det i avtalet som jag läste lite hastigt på CDON. Förlorar dom så mycket pengar på det så får de la fan fixa SINA misstag och SINA problem i systemet.
Fan vad folk är rättfärdiga bakom ett tangentbord!
Om jag kunde behållla detta gratis så skulle jag sova som en nöjd o fet ko vetande att jag har got om mer kläder i garderoben.

Slit tåliga t-shirts för arbete på bondgård 7 av 7 dagar i veckan samt protein casein. Inte märkeskläder för socialt :'p

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hagge:

Det kan också vara sant, men vilken människa skulle förvänta sig support för något som är fel på alla nivåer?
Well, antar att alla inte fick samma bild på rätt/fel samt gränserna för dessa rätt/fel under uppväxten.

Vi är alla olika trots allt

Sant att alla är olika och har olika hem. Uppenbarligen var du en av de som hade en säker ekonomisk uppväxt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Varför händer detta ALLA utom mej?

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon218639:

men att det helt enkelt gör det lättare att kolla åt andra hållet.

Nej? Det är fortfarande stöld oavsett hur du vrider och vänder på det. Enligt dig är det alltså ok för hemlösa att snatta i butiker?

Skrivet av anon218639:

Hur kan det vara stöld ifall de gav det till mig?

Det har dom inte och det är inte ditt bara för du har det hos dig. Det är deras egendom då du inte betalat för dubbelt upp.

Skrivet av anon218639:

hur kan jag måsta ge min tid o energi för att dom gjorde ett misstag?står inget om det i avtalet som jag läste lite hastigt på CDON. Förlorar dom så mycket pengar på det så får de la fan fixa SINA misstag och SINA problem i systemet.

Ja, och det kommer dom antagligen göra också genom att skicka dig en betald fraktsedel och så lämnar du bara in det.

Skrivet av anon218639:

Fan vad folk är rättfärdiga bakom ett tangentbord!

Det är väl givetvis man gör rätt för sig? Du skulle vart på CDON som en gam ifall du inte fått det du köpt, nu när det är tvärtom är du ok med att CDON går på förlust.

Skrivet av anon218639:

Sant att alla är olika och har olika hem. Uppenbarligen var du en av de som hade en säker ekonomisk uppväxt.
Skickades från m.sweclockers.com

Sluta tycka så otroligt synd om dig själv, det är inte det minsta synd om dig. Livet är inte rättvist, ju snabbare du accepterar det ju lättare kommer det bli. Att du har dåligt med pengar ger dig inga som helst rättigheter att behålla extra kläder som inte är dina.

Jag vidarebefordrade denna tråd till CDON så får vi se om dom hör av sig.

Uppdaterar ifall dom svarar.

Permalänk
Inaktiv

Självklart ska CDON kontaktas, flera har påpekat att du bryter mot en eller flera lagar om du låter bli. De är smidiga att ha att göra med, se min egna erfarenhet nedan:

Jag har både fått för får och för många artiklar av just CDON när jag handlat där. Osäker på hur många gånger det skett men jag har oavsett kontaktat dom för att reda ut problemet. När det fattades så var det någon säsong av antingen Buffy eller Angel vilket de själva noterade och skickade hem till mig.

Fick två Day Before Tomorrow (eller vad filmen nu heter) levererade när jag beställde en Bluray-utgåva av filmen. Den extra fick jag behålla. Minns inte exakt varför, troligen hade returen blivit för dyr att skicka tillbaks då filmen var med i någon reakampanj. Ligger fortfarande oöppnad i garderoben än idag.

Sedan krånglade jag och CDON fram och tillbaks med en annan Bluray-film. The Frighteners, var en batch som var defekt och fick beta av en hel del exemplar innan jag fick tag i en som fungerade. De skötte det bra men känns som det måste ha blivit väldigt dyrt för CDON att hantera alla frakter. För att inte tala om all tid jag själv lade ner för att kontrollera filmerna. Av mina ca 150 Bluray-filmer jag köpt så är det enda filmen som varit så problematisk.

Permalänk
Inaktiv

Tacksam för all hjälp. Har läst och uppskattar eran tid.

Jag kommer kontakta CDON

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Ja, och det kommer dom antagligen göra också genom att skicka dig en betald fraktsedel och så lämnar du bara in det.
Det är väl givetvis man gör rätt för sig? Du skulle vart på CDON som en gam ifall du inte fått det du köpt, nu när det är tvärtom är du ok med att CDON går på förlust.
Sluta tycka så otroligt synd om dig själv, det är inte det minsta synd om dig. Livet är inte rättvist, ju snabbare du accepterar det ju lättare kommer det bli. Att du har dåligt med pengar ger dig inga som helst rättigheter att behålla extra kläder som inte är dina.

Jag vidarebefordrade denna tråd till CDON så får vi se om dom hör av sig.

Varvför ska @anon218639 ta ledigt från den eventuella skolan eller jobbet för att hinna till det eventuella ombudet som kanske ligger 2mil bort. Alla är inte födda med en silversked i munnen, sluta tycka att du är så otroligt viktig, du är inte det minsta viktigt, livet är inte rättvist. Dom får väll skicka ut en budbil kvällstid när TS kanske hinner med, eller så kan du åka och hämta paketet och köra det till cdon själv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lappen81:

Varvför ska @Neoyz ta ledigt från den eventuella skolan eller jobbet för att hinna till det eventuella ombudet som kanske ligger 2mil bort.

Om han vägrar att skicka tillbaka det begår han ett brott.

Han hade möjlighet att hämta paket, han har uppenbarligen möjlighet att lämna in det. Ingen säger att han är tvungen att lämna in det skoltid, vilket han inte har på sommarlov. Jag är säker på att han kan hitta en tid att traska bort.
Han har fått varor som inte är hans, han är skyldig att lämna tillbaka dessa.

Skrivet av lappen81:

Alla är inte födda med en silversked i munnen, sluta tycka att du är så otroligt viktig, du är inte det minsta viktigt, livet är inte rättvist.

Ingen aning om vad du babblar om här.

Skrivet av lappen81:

Dom får väll skicka ut en budbil kvällstid när TS kanske hinner med, eller så kan du åka och hämta paketet och köra det till cdon själv.

Nej, OP får allt traska bort på sina egna fötter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Om han vägrar att skicka tillbaka det begår han ett brott.

Han hade möjlgihet att hämta paket, han har uppenbarligen möjlighet att lämna in det. Ingen säger att han är tvungen att lämna in det skoltid, vilket han inte har på sommarlov. Jag är säker på att han kan hitta en tid att traska bort.
Han har fått varor som inte är hans, han är skyldig att lämna tillbaka dessa.
Ingen aning om vad du babblar om här.
Nej, OP får allt traska bort på sina egna fötter.

Nej, TS är skyldig att kontakta företaget, företaget är skyldig att hämta paketet när det fungerar för TS allt annat är goodwill.

Du är säker på det men du är inte TS, jag är säker på att du kan hitta en tid att traska bort till TS och hämta paketet men nu säger ju du att du inte vill göra det. Dåligt när du har så gott om tid

Du borde ha en aning vad jag babblar om jag citerade exakt dina ord mot TS men ändrade synd mot silversked

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lappen81:

Nej, TS är skyldig att kontakta företaget, företaget är skyldig att hämta paketet om TS inte kan skicka det

Det låter minst sagt lustigt du! Källa!

Skrivet av lappen81:

Du är säker på det men du är inte TS, jag är säker på att du kan hitta en tid att traska bort till TS och hämta paketet men nu säger ju du att du inte vill göra det. Dåligt när du har så gott om tid

Nej, jag tycker du kan göra det som har så bra förståelse för OP och hans syn på livet!
Bort med dig nu, ge han lite mat på bordet när du ändå är på gång!

Självklart hade jag inte gjort detta, varför skulle jag det?

Skrivet av lappen81:

Du borde ha en aning jag citerade exakt dina ord mot TS men ändrade synd mot silversked

Ja, jag skrev att livet inte är rättvist, att OP inte ska tycka synd om sig själv, att han inte har rätt att få gratis kläder för han är fattig. Försöker du påstå att han är berättigad detta? Eller vad menar du?

Jag tycker inte jag är speciellt viktig alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Det låter minst sagt lustigt du! Källa!

Nej, jag tycker du kan göra det som har så bra förståelse för OP och hans syn på livet!
Bort med dig nu, ge han lite mat på bordet när du ändå är på gång!
Ja, jag skrev att livet inte är rättvist, att OP inte ska tycka synd om sig själv, att han inte har rätt att få gratis kläder för han är fattig. Försöker du påstå att han är berättigad detta? Eller vad menar du?

Jag tycker inte jag är speciellt viktig alls.

Nej det låter inte lustigt, nästan så att man skulle starta företag och skicka 30paket i veckan till dig som ska tillbaka. Gällande källa så kan du väll bifoga en själv då du är så säker på motsatsen.

Varför det, jag tycker att han kan kontakta CDON och låta dom hämta paketet såvidare han nu inte vill skicka det det är ju du som trycker på dina ideal på andra personer.

Nej jag påstår ingenting, jag vänder på dina ord ingenting annat då du har ett otrevligt sätt mot andra människor.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lappen81:

Nej det låter inte lustigt, nästan så att man skulle starta företag och skicka 30paket i veckan till dig som ska tillbaka. Gällande källa så kan du väll bifoga en själv då du är så säker på motsatsen.

Jag har bara sagt att OP är skyldig att returnera paketet, sen hur det sker är upp till OP/CDON.

Jag skulle jättegärna vilja ha källa på ditt påstående om att CDON är tvungen att hämta det om OP inte kan skicka.

Skrivet av lappen81:

Varför det, jag tycker att han kan kontakta CDON och låta dom hämta paketet såvidare han nu inte vill skicka det det är ju du som trycker på dina ideal på andra personer.

Det gör jag icke.

Skrivet av lappen81:

Nej jag påstår ingenting, jag vänder på dina ord ingenting annat då du har ett otrevligt sätt mot andra människor.

Jag är inte otrevlig det minsta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calma:

En fråga till folk generellt..

Om ni hittar 100-500kr på gatan eller på t.ex en stol på mcdonalds (ej i plånbok, utan lös(a) sedlar.) Lämnar ni då in pengarna till polisen vilket är det korrekta eller tar ni pengarna och behåller själv? Av ren nyfikenhet.

Hittade en Iphone nere i soprummet och tog naturligtvis hem den, ringde upp första numret som jag kunde se eventuellt tillhöra ägaren. Fick inget svar och jag försökte i en vecka. Bytte strategi och sökte efter namnet på internet och fick tag i ett annat nummer och när ägaren sedan kom och hämtade telefonen var han synnerligen förvånad men samtidigt glad. Fick 300 spänn i hittelön. Båda var glada.

Permalänk
Inaktiv

K
Jag har hört det jag behöver höra o tacksam för hjälpen. Jag är uppenbarligen inte bra på att prata och förmedla mig som jag vill på internet. Möjligen för ljup information angående situvationen? glöm att denna tråd enns existerar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Jag har bara sagt att OP är skyldig att returnera paketet, sen hur det sker är upp till OP/CDON.

Jag skulle jättegärna vilja ha källa på ditt påstående om att CDON är tvungen att hämta det om OP inte kan skicka.
Det gör jag icke.
Jag är inte otrevlig det minsta.

Nej inte det minsta, det finns trådar på sweclockers som avhandlar detta trådarna är rätt nerlusade men några medlemmar har citerat och tolkat reglerna med källa, jag orkar inte leta upp dom men det är en bra start om inte någon annan kunnig dyker på detta.

Permalänk
Medlem

Med tanke på cdon's usla service dom senaste åren hade jag inte haft det minsta dåligt samvete över att behålla det extra paketet.

Har själv råkat ut för liknande situationer 2 ggr. Jag beställde i vintras ett par hörlurar från en av dom största internationella onlinebutikerna, väntade ~3 veckor utan att se röken av några hörlurar så jag kontaktade dom och dom skickade ett nytt paket som kom fram på under en vecka. Sen dyker det ursprungliga paketet givetvis upp några dagar efter... gillade inte ljudet i hörlurarna så jag sålde båda paren.

En annan gång för över 10 år sen beställde jag ett Geforce 7600GT AGP från en stor tysk onlinebutik som idag inte existerar längre. Kortet var DOA så jag gjorde en RMA, skickade tillbaks kortet och fick ett nytt som fungerande. Typ 3-4 år senare när jag betalade räkningar på min nätbank märkte jag att jag av nån konstig anledning hade fått en kreditering från firman på exakt den ursprungliga summan för kortet...jag hörde aldrig av mig.

Jag är 36 år gammal, jobbar och betalar skatt och gör rätt för mig och tror de flesta som känner mig skulle beskriva mig som en reko stand up guy men vad jag lärt mig med åren är att livet inte är rättvist och ibland får man helt enkelt ta emot vad livet ger en, bra eller dåligt.

Jag tycker många i den här tråden kan kliva ner från sina höga hästar, det finns betydligt mer omoraliska saker man kan göra här i livet än att inte returnera ett paket som en firma med tvivelaktig kundservice klantat till. Hade det varit frågan om ett litet familjeföretag som kämpar för sin överlevnad hade jag kanske tyckt annorlunda.

Peace out!

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PWR-RST:

Jag har bara sagt att OP är skyldig att returnera paketet, sen hur det sker är upp till OP/CDON.

Jahop. Var det inte du som sade detta?

Skrivet av PWR-RST:

Han hade möjlgihet att hämta paket, han har uppenbarligen möjlighet att lämna in det.

Skrivet av PWR-RST:

Nej, OP får allt traska bort på sina egna fötter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av J-Ballz:

Jag tycker många i den här tråden kan kliva ner från sina höga hästar, det finns betydligt mer omoraliska saker man kan göra här i livet än att inte returnera ett paket som en firma med tvivelaktig kundservice klantat till. Hade det varit frågan om ett litet familjeföretag som kämpar för sin överlevnad hade jag kanske tyckt annorlunda.

Man sitter inte på hög häst för man väljer att göra rätt för sig. Vilket för många som du kan se är uppenbart.
Sen finns det givetvis "bad apples" men det gäller ju allt ;).

Skrivet av VresiBerba:

Jahop. Var det inte du som sade detta?

Ja? Det första var ett svar på varför han skulle ta ledigt etc. Om han nu kan hämta, så kan han väl lämna in det.
Sen vad som faktiskt gäller, det vet jag inte, förutom det uppenbara att han måste ge tillbaka det till CDON.
Det andra var ett motsvar på att nej, jag åker inte och gör ärenden åt andra.
Så var snäll och ta inte saker ur "context"

Permalänk
Medlem
Skrivet av PWR-RST:

Man sitter inte på hög häst för man väljer att göra rätt för sig. Vilket för många som du kan se är uppenbart.
Sen finns det givetvis "bad apples" men det gäller ju allt ;).

Nu finns det otaliga exempel i cdon's egna tråd där dom själva inte gjort rätt för sig så...tough shit

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av J-Ballz:

Nu finns det otaliga exempel i cdon's egna tråd där dom själva inte gjort rätt för sig så...tough shit

Ja, men nu handlar det inte om CDON. "Two wrongs doesn't make one right".
OP har ingen rättighet att behålla något gratis bara för att CDON har gjort fel ibland.
Om det är nu vad du antyder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PWR-RST:

Vad?

Skrivet av PWR-RST:

Om han nu kan hämta, så kan han väl lämna in det.

Det vet väl inte du om han kan och inte heller om han måste;

Skrivet av PWR-RST:

Sen vad som faktiskt gäller, det vet jag inte, förutom det uppenbara att han måste ge tillbaka det till CDON.

Skrivet av PWR-RST:

Det andra var ett motsvar på att nej, jag åker inte och gör ärenden åt andra. Så var snäll och ta inte saker ur "context"

Kontext. Och kontexten var, och jag citerar; "Dom får väll skicka ut en budbil" varpå du svarade, och jag citerar; "Nej, OP får allt traska bort på sina egna fötter".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VresiBerba:

Det vet väl inte du om han kan och inte heller om han måste;

Det har jag ej påstått heller

Skrivet av VresiBerba:

Kontext. Och kontexten var, och jag citerar; "Dom får väll skicka ut en budbil" varpå du svarade, och jag citerar; "Nej, OP får allt traska bort på sina egna fötter".

Nej. Kontexten var att han bad mig åka och göra ärende åt OP vilket jag sade nej, OP får traska bort själv.