Permalänk

Bästa kameralur, max 5k

Vilken lur har bästa kameran i den prisklassen? Studentpris på Huawei p10 går för 2600, är man låst till tele2, har läst att den har bra kamera. Alla förslag upp till 5k är välkomna, billigare är dock bättre ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

Vilken lur har bästa kameran i den prisklassen? Studentpris på Huawei p10 går för 2600, är man låst till tele2, har läst att den har bra kamera. Alla förslag upp till 5k är välkomna, billigare är dock bättre ;D

Tele2 låser inte telefonerna dem säljer om det var det du undrade över

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Tele2 låser inte telefonerna dem säljer om det var det du undrade över

Ok, då lockar den luren. Vill ogärna byta abonnemang.

Permalänk
Medlem

Man måste dock vara kund (ha ett abonnemang eller starta ett nytt) för att kunna köpa telefoner från Tele2. Håller på just nu att köpa P10:an.

Nån som vet om man kan utnyttja ångerrätten på abonnemanget om jag bara ska ha telefonen? Såhär står det på Tele2:

Ångerrätt på abonnemang. Du har rätt att ångra dig
inom 14 dagar från att avtalet ingicks. Om du börjar
använda tjänsten under ångerfristen kan du bli skyldig
att ersätta Tele2 för den del du eventuellt använt, t ex
samtalsavgifter, dataförbrukning o s v

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Beställde en xiaomi mi6 från aliexpress med dhl frakt för 4600kr tog 9 dagar innan den fanns i händerna. Grymt nöjd med sd 835 och dubbla kameror.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Barbie:

Beställde en xiaomi mi6 från aliexpress med dhl frakt för 4600kr tog 9 dagar innan den fanns i händerna. Grymt nöjd med sd 835 och dubbla kameror.

Skickades från m.sweclockers.com

Den har grymma specs men måste ha luren nästa vecka. Tar gärna emot fler tips.

Permalänk
Medlem

@raoul_duke: Du kan ju prova att beställa från tele2 utan abonemang, bara telefonen, vet inte om de går med på det men.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S7 eller OnePlus 5?
Båda väldigt bra telefoner till en bra prislapp.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Skrivet av Holmgren3n:

Samsung Galaxy S7 eller OnePlus 5?
Båda väldigt bra telefoner till en bra prislapp.

Är kameran top notch på de?

Permalänk
Medlem

OnePlus 5 helt klart. Sök på google o läs recensionerna. Bättre är svårt o hitta nytt för under 5k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

Är kameran top notch på de?

Nja, oneplus har väl aldrig någonsin haft en ens "duglig" kamera. Och kameran i 5'an är inte mycket att hänga i julgranen direkt.
En bra telefon, men verkligen inget att ha om kamera är viktigt.

Använda http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=4&idPhone1=8647&id... eller liknande sidor.
Mycket fuzzy fuzz i Oneplus 5's bilder.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Nja, oneplus har väl aldrig någonsin haft en ens "duglig" kamera. Och kameran i 5'an är inte mycket att hänga i julgranen direkt.
En bra telefon, men verkligen inget att ha om kamera är viktigt.

Använda http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=4&idPhone1=8647&id... eller liknande sidor.
Mycket fuzzy fuzz i Oneplus 5's bilder.

Synd med kameran. Ska försöka lösa p10:an. Samsung galaxy s7 ser jag ingenstans under 5k.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WorriedElk:

OnePlus 5 helt klart. Sök på google o läs recensionerna. Bättre är svårt o hitta nytt för under 5k.

Definitivt Oneplus 5. haft min sen release och den slår iPhone o andra lurar. Läs er inte blinda på generiska tester..Det är i det verkliga livet ni kommer använda den och inte fotografera gråa poster med testbilder, eller?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

S7/edge om du vill ha väldigt bra kamera, den är lite bättre än OP5 enligt Dxomark sidan.

s7 kostar ju strax under 5000 på komplett, det är fortfarande en topp bra mobil på alla punkter idag i princip..

https://www.komplett.se/product/921605/mobil/mobiltelefon/mob...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Nja, oneplus har väl aldrig någonsin haft en ens "duglig" kamera. Och kameran i 5'an är inte mycket att hänga i julgranen direkt.
En bra telefon, men verkligen inget att ha om kamera är viktigt.

Använda http://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=4&idPhone1=8647&id... eller liknande sidor.
Mycket fuzzy fuzz i Oneplus 5's bilder.

Tycker det är sjukt att bilder som är komprimerade och uppladdade i nått JPEG format på 5kb skall användas som måttstock.
Sure ska du ta RAW bilder för att professionellt använda detta så köp en DSLR kamera för pengarna istället.
Jag har tatt dryga 100 bilder med min OP5 i allt från dagsljus, artificiellt ljus och några skymmningsbilder. 3 av dom kan jag ärligt klaga på o säga, "tråkigt att den inte blev bättre" men resten. Trots 8x zoom tycker jag levererar alldeles fullt dugligt, 2x Optisk zoom funkar jätte bra vilket kommer till användning en hel del faktiskt.

Jag tycker kameran är mer än acceptabel och för någon som kör point and shoot med auto mode 100% för att föreviga en semester eller händelse så är jag mer än nöjd. Även att sätta upp bilderna på en 55" 4K OLED ger bra resultat.
Jag zoomar inte in på ansiktsporer på mina porträtt bilder, är man en användare som gillar att göra det så köp en HTC U11 eller DSLR.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Samsungs telefoner har riktigt bra kameror vad jag har läst. Speciellt bländare är bättre än andra telefoner, så du får bra bilder i annat än dagsljus utomhus.

Permalänk

S7 skulle jag valt lätt, den är under budget också

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=3499389

Visa signatur

/ Victor

Permalänk

Känner du en student så kan du köpa s8 för 6000 (mecenat)

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

@Elghinnarisa: OnePlus har inte varit kamera inriktade tidigare men i OPO 5 har de verkligen lagt ner alla kort och de har kommit fram med en suverän kamera modul tillsammans med Sony. Kolla flera olika tester innan du bedömmer den pga. de tidigare modellernas usla kamera. Den fick hela 87 poäng av DxOMark så den är i top 10 på marknaden och för 4500kr också.
https://www.dxomark.com/Mobiles

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

Glömde bort den sidan

Permalänk

Står nog mellan s7, s8 och mailat tele2
angående p10.

Permalänk
Medlem

iPhone har ju väldigt bra kamera för att vara smartphone! Är grymt nöjd med min iPhone SE (samma kamera som iPhone 6).
Samsung har bra kameror också, enda jag hittade att klaga på när jag testade Samsung S7 var att många foton med hudtoner såg ut som att man hade använt spray-tan. Men dyrast är inte alltid bäst, Samsung galaxy A5 (tror jag) tar grymt bra bilder, även om den är rätt gammal vid det här laget.

Vad du än gör, håll dig långt, LÅNGT borta från Sonys telefoner!!

Permalänk
Medlem

Köp en one plus 5, har en 3T själv och har aldrig varit så nöjd med en telefon. Hade en s7 edge innan och den avskalade och blixtsnabba mjukvaran som one plus kör är värt sååå mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av Mikael07:

iPhone har ju väldigt bra kamera för att vara smartphone! Är grymt nöjd med min iPhone SE (samma kamera som iPhone 6).
Samsung har bra kameror också, enda jag hittade att klaga på när jag testade Samsung S7 var att många foton med hudtoner såg ut som att man hade använt spray-tan. Men dyrast är inte alltid bäst, Samsung galaxy A5 (tror jag) tar grymt bra bilder, även om den är rätt gammal vid det här laget.

Vad du än gör, håll dig långt, LÅNGT borta från Sonys telefoner!!

Det är väl bara iphone 7 som har vass kamera? Den är över budget.

Permalänk
Medlem

@raoul_duke: Är begagnat ett alternativ?
Isåfall skulle iallafall jag välja någon av de två Google Pixel-lurarna.

T.ex :
http://www.ebay.com/itm/Google-Pixel-XL-32GB-Quite-Black-Unlo...
Ca 4600:- + 160:- i frakt ifrån en säljare i UK med 100% positiva kommentarer.
Skynda på ovanstående länk däremot, bara en kvar.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av raoul_duke:

Det är väl bara iphone 7 som har vass kamera? Den är över budget.

Jag tycker personligen att iPhone SE / iPhone 6 är en av de absolut bästa vad gäller kamerakvalitet! Vet dock ingenting om kameran till iPhone 7, men den är nog nästan garanterat bättre än sin föregångare

Permalänk
Medlem

Intressant tråd ska följa och se vad som föreslås också pga eget intresse, en telefon som iaf duger även under relativt dåliga ljusförhållanden lär man ju få vänta på dock?

DSLR är inte alltid ett val, "on the go" så att säga när man är ute och inte konkar runt på stor kamera.

Permalänk
Medlem

@raoul_duke:

Har Huawei p10 och är riktigt nöjd, kanonlur! Mycket bra kamera och batteritid. Inga hack eller stutterings när man bläddrar i den. Blixtsnabb. Mycket fin skärm.