Netflix fråga angående fri månad och användning av 4 skärmar samtidigt

Permalänk

Netflix fråga angående fri månad och användning av 4 skärmar samtidigt

Hej,

Har precis gått med Netflix för att prova en fri månad. Tro eller ej så är det första gången jag testar. Valde då det dyraste alternativet för 119 kronor per månad. Då står det att man kan titta på samtidigt på fyra skärmar. Innebär det att en annan familjemedlem kan i sitt eget hushåll använda min inloggning så att både den och jag kan titta på olika program från varsitt håll?

Och om det nu går är det ok att göra så?

Tack!

Permalänk
Medlem

Ja, det funkar utmärkt.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Skrivet av ponanmsi:

Ja, det funkar utmärkt.

Det är ganska generöst av Netflix att ha det så

Permalänk
Inaktiv

Yes det är så det funkar 😊 Det är helt ok att göra så, jag har med sambons syster och bror samma konto som vi använder 😊 och har gjort det i något år eller två.

Permalänk

Det här med att man lägger sina kortuppgifter i samband med registrering är det lugnt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Det här med att man lägger sina kortuppgifter i samband med registrering är det lugnt?

De drar inget förrän det har gått en månad, det står om du läser lite mer noggrant

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Skrivet av alex5555:

De drar inget förrän det har gått en månad, det står om du läser lite mer noggrant

Tänkte lite kring bedrägerier , om det är säkert att ha kortuppgifterna där? Försökte använda e-kort men det gick inte.

Permalänk
Medlem

Alltså netflix är ju ett väldigt stort och respekterat företag. Men dom som mångra andra är ju inte immuna mot intrång