Intel: "Epyc är bara fyra ihoplimmade kretsar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

Trashtalking nu?

Ojsan, Intel verkar inte ha mycket att komma med verkar det som...

Jodå, Intels nya värmesystem 7900x har gjort stor succe.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Du är som en Papegoja med ditt tjat om kokheta Kaby Lake. Sluta tramsa om det tack, det skulle göra diskussionen lite mer normal utan överdrifter.

Ja, skäms. 90C på processorn med sluten vattenkylare är väl inget att klaga över?

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

lulz eller Lulz ?

Överklockning är inte bara för entusiaster, nästan vem som helst kan göra det bara man läser på och inte går balls to the wall med volten. Sänkte min OC för att dra ner värme utvecklingen under sommaren och vänta på vega. maxar redan ett RX 480 utan problem så jag märker ingen skillnad på 50mhz ish.

När 98% av alla CPU:er som säljs aldrig överklockas så får man nog ändå säga att det bara är för entusiaster.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IshethZenunim:

När 98% av alla CPU:er som säljs aldrig överklockas så får man nog ändå säga att det bara är för entusiaster.

vilket även gör intels CPUer sämre och ännu mindre värda att köpa.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

@IshethZenunim: Mjo, Kanske skulle slängt ut min Luft vatten och kört på med en vattenkyld 7900x kanske hade gjort jobbet bättre

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Något av det dummaste jag läst på länge. Det här är definitivt en bilförsäljare som klättrat upp i säljkarriären, vidrig människa som kommit på detta. Kanske är en till anekdot för att Intel har stor hybris, och att fekalierna snart träffar fläkten inne på Intels kontor när verkligheten kommer ikapp att det nu finns konkurrens?

Vakna liksom, sedan när brydde sig konsumenten hur cores kopplas ihop internt under headspreadern?

Bäst pris/prestanda vinner i den riktiga världen/marknaden.

Visa signatur

Kör endast Debian numer...

Permalänk
Skrivet av Dunde:

Men snälla ni i tråden, det kallas säljsnack, menar ni att ni aldrig sett detta innan? Jag kan tycka att det till mångt och mycket stämmer dessutom. AMD har ju ett långt förhållande till "klipp och klistra" med sina CPU:er, inte särskilt framgångsrikt alla gånger heller.

Det hela började dock hos Intel dock. Som LinusTechTips sa; "do i detect some salt here?"

Skickades från m.sweclockers.com