Köpråd, Overwatch "classic" eller "origins"?

Permalänk
Medlem

Köpråd, Overwatch "classic" eller "origins"?

Hej!

Overwatch (Classic?) kostar 410 kronor från Blizzards officiella onlinebutik.

Det går att köpa Overwatch "origins" från CDON för 344 kronor
CDON 344 kr

Som jag förstår det så finns det väl ingen anledning att INTE köpa origins-versionen från CDON då det endast är fördelar?

Permalänk
Medlem

I classic så får du bara spelet och inget lull. I origin edition så får du några skins, till mer än bara overwatch (typ diablo 3, wow, etc). Om du vill skaffa overwatch så köp det billigaste helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NFRS:

I classic så får du bara spelet och inget lull. I origin edition så får du några skins, till mer än bara overwatch (typ diablo 3, wow, etc). Om du vill skaffa overwatch så köp det billigaste helt klart.

Tack för rådet

Följdfråga: kommer jag kunna "knyta" ett overwatch som köps från CDON till mitt blizzardkonto? Det är otroligt smidigt att göra på detta sätt och det vore högst önskvärt

Permalänk
Skrivet av Nortek:

Tack för rådet

Följdfråga: kommer jag kunna "knyta" ett overwatch som köps från CDON till mitt blizzardkonto? Det är otroligt smidigt att göra på detta sätt och det vore högst önskvärt

Japp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KirderfNossral:

Briljant, tack för snabba svar Sweclockare

Permalänk
Medlem

Är du ointresserad av skins så finns det ingen anledning att köpa något annat än basspelet Du kommer enbart få skins oavsett, det går inte att köpa sig till något annat i spelet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nortek:

Följdfråga: kommer jag kunna "knyta" ett overwatch som köps från CDON till mitt blizzardkonto? Det är otroligt smidigt att göra på detta sätt och det vore högst önskvärt :)[/b]

Hur var tanken annars? Alltid intressant att få veta hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Fundera lite till skulle jag säga. Aldrig tröttnat på ett spel lika fort som jag gjorde med Overwatch.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Med Origins får du några exklusiva skins som inte går att få på något annat sätt, så gillar du sånt och är en samlare så kör hårt! Annars kör på basic-varianten. Du kan även köpa till Origins senare för en mindre summa pengar om du skulle ångra dig.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Det folk verkar missa är att origins kostar mindre stålar, så enda anledningen att köpa från blizzard direkt är om man vill slippa leveranstiden...

Permalänk

Personligen tycker jag att dom skins som följer med origins edition inte är så speciellt snygga. Men det är en smaksak och som BasseBada sa ifall man orkar vänta så är det kanske värt att köpa origins pga priset.