Tävla om Be Quiets nya slutna vattenkylare Silent Loop 360 mm

Permalänk
Melding Plague

Tävla om Be Quiets nya slutna vattenkylare Silent Loop 360 mm

Be Quiet firar CPU-året 2017 med ett nytt flaggskepp i vattenkylarserien Silent Loop. I samband med detta arrangeras en tävling där tre SweClockers-medlemmar ska kamma hem kylaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur många slogan-tävlingar har inte Be Quiet haft nu egentligen?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

Dyr pjäs, men koppar är dock inte billigt.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@Gender Bender: Bra mycket billigare än att anställa en PR byrå.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Hur många slogan-tävlingar har inte Be Quiet haft nu egentligen?

Punga ut ~2500kr är bra mycket billigare än att anställa en marknadsperson. Samtidigt får dom reklam för det här, jag har hade personligen aldrig vetat om att denna vattenkylaren existerar annars

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Avstängd

@Gender Bender: Förhoppningsvis så många så jag lyckas vinna en gång

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Får man skicka in ett par slogan?

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Hur många slogan-tävlingar har inte Be Quiet haft nu egentligen?

Shhhhh!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Någon som testat dessa kylare? Rätt trött på fläkten på min rigg och funderar på om detta kan vara ett enkelt sätt att få till tyst effektiv kylning? Kunde inte hitta något test på swec för Silent Loop.

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fish:

Någon som testat dessa kylare? Rätt trött på fläkten på min rigg och funderar på om detta kan vara ett enkelt sätt att få till tyst effektiv kylning? Kunde inte hitta något test på swec för Silent Loop.

Inte testat men sett några recensioner. Vet inte vad du kör idag, men i vissa fall kan det vara hugget som stucket med en AIO istället för en luftkylare när det kommer till ljud. Jag föredrar AIO i vissa fall mest för det estetiska.

Permalänk

Så mycket cheese i min

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmo:

Inte testat men sett några recensioner. Vet inte vad du kör idag, men i vissa fall kan det vara hugget som stucket med en AIO istället för en luftkylare när det kommer till ljud. Jag föredrar AIO i vissa fall mest för det estetiska.

Kollade lite recensioner nu och den verkar ju helt klart tyst, så nog bättre än tröskverket som jag har idag, insåg dock att det bara är för CPU, osäker på hur mycket av missljudet som kommer från CPU fläkten och hur mycket som kommer från mitt 970 kort.. får ta och kika på det. Har även en liten låda (Node 304) och flyttar nog ut för lite luft som det är nu, för CPU:n går ganska varm, trots allt oljud! Så Vattenblock kanske hade hjälpt mig där iallafall..

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Administrativ avgift

Kan killen som vinner skicka mig en energidryck bara för att se vad den smakar som? xD

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Kan killen som vinner skicka mig en energidryck bara för att se vad den smakar som? xD

Om jag vinner så lovar jag att skicka en till dig

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

hade varit perfekt o vinna denna xD kan inte ha fläkt på min pure rock för de tar i gpun... passivt </3

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

"1.3: Alla bidrag ska lämnas in på svenska om inget annat anges."
Well, I fucked up...
Hoppas ni har överseende med det ;_;
hade så gärna vunnit vattenkylning!

Permalänk
Medlem

@abbe-san: Haha, vi sitter i samma båt!

Permalänk
Medlem

@abbe-san: Du är inte ensam! Blev engelska... Hade varit underbart med vattenkylning, får aldrig igenom de inköpen med regeringen...

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Jag är ju körd. Kom aldrig på något bra. Men man får väl alltid hoppas?

Permalänk
Medlem

Såg just reklam för denna här på sweclockers med texten "innovation kan inte bli mer coolt"...kanske är någon här som känner igen sin slogan?

Permalänk

Jag hann inte!

Jag missade tävlingen och ville bara dela med mig av min idé

När du hör din processors brännande rop,
Skaffa då be quiets scilent loop.

Permalänk
Medlem

Nån information om vem vann?

Permalänk

^ samma som ovan. Inte hört något

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Kan killen som vinner skicka mig en energidryck bara för att se vad den smakar som? xD

Kille? Kanske blir en tjej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu bode väll ändå en vinnare ha korrats?

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.