Skulle själv rekommendera att lyssna på m50x, då jag själv använder de, och upplever ljudet som fylligt, både vad gäller att basen finns där i genrer som techno, trance, rave, metal, heavy metal, rock samt hårdrock exempelvis.
Men även i genrer som äldre, klassisk musik, samt opera och dylikt så upplever jag musiken varm även, och de ljusa tonerna finns där helt klart (har väldigt bred musiksmak jo )
Men att jag rekommenderar att åka och lyssna på olika hörlurar garanterat, om du har den möjligheten.
Som mikrofon rekommenderar jag att inte ens överväga Blue, men att det är en subjektiv åsikt, som jag bildat utifrån deras lägre prissatta mikrofoner, som Snowball, men även Yeti som är byggd utifrån att stå på ett bord med dess stativ, därav går den bort i min värld, sedan går det väl även att demontera stativet och använda shockmount exempelvis, och då vet jag inte hur den presterar dock.
Med tanke på din budget på 2 tusen för mikrofon, så kan jag exempelvis rekommendera Audio Technicas AT2020 USB+.
Då den dels har USB, så du slipper att få mono (XLR-kopplingen som är på professionellare mikrofoner oftast, har endast mono-signal, medan den mikrofon jag rekommenderar har två lägen, ett stereo-läge, samt ett mono-läge, och har USB-kpppling.
Och för att avgöra vid vilken decibel som mikrofonen ska börja plocka upp ljud vid, så kan jag rekommendera gratisprogrammet Audacity.
Så kan du ställa in mikrofonen så den inte tar upp ljudet ifrån tangentbordet, utan börjar ta upp ljud först när du pratar.
Plus att Audio-Technica:n har en "avskärmare" i mikrofonens konstruktion, så du kan rikta mikrofonen mer mot dig även.
Den lyser även blått när den är inkopplad till datorn(kan vara en nice bonus eventuellt, men tänkte så du vet.)
Dock rekommenderar jag billigare shockmount, samt ett separat stativ som står fristående, för att undvika fortplantning ifrån bordet, där du förmodligen har tangentbordet,samt för att motverka lite rörelser i golvet, alternativt fästa den i ett fäste från väggen.
Kan varmt rekommendera följande sida: thomann.de.
De går alltid att lita på, vet inte hur många gånger jag beställt ifrån dem nu, därifrån jag beställer studiomonitorer, rack-relaterat m m.
Plus att, då det är ifrån ett EU-land, så slipper du tull-avgifter, och att du även slipper svenska prispåslag.
Men att snåla inte på mikrofonen, och stirra dig inte blind på prislappen, då det är värt om den kostar upp emot 2 tusen som du nämner som dyrast.
Då den troligen kommer att följa med dig en lång tid, och då anser jag, av subjektiv mening, att det är värt att investera i kvalité istället för kvantitet (så jag själv ser på modmic:arna samt Blue som märke exempelvis, men att det är min subjektiva åsikt.)
Och kan även rekommendera mikrofonmärket RÖDE, och att kolla på deras mikrofoner, då de tycks ha väldigt trevliga specifikationer.
Satsar du dock på XLR så kan jag rekommendera Behringer U-Phoria UMC202HD då den har en härlig hörlursföstärkare, och ger mycket "bang for the buck" i mitt tycke.
Hör f ö till den skaran som haft problem med min Scarlett Focusrite 2i2, första generationen, och den strulade så mycket så sålde den, medan Behringer:n jag tipsade om, både är billigare, och jag upplever hörlursföstärkaren betydligt bättre, och ger mer tryck i basen, och "levererar" mer enligt mig.
Enda som är med den, men det kan jag leva med, är att med mina M50x så har jag strax över hälften på volymreglaget, men vid högre uppvriden volym så hör man ett tydligt brus, men upplever det inte alls vid strax över 50% volym, men reglerar resten av volymen via tangentbordet, då volymen räcker till och blir över, brukar ha 6 på volymen i Windows 10, ibland 4 beroende på vad jag gör, och hör klart och tydligt.
Ledsen f ö för ett långt inlägg, men att jag hoppas att du finner det matnyttigt och att det gav lite klarare klarhet och alternativ
Skickades från m.sweclockers.com