The Legend of Zelda: Breath of the Wild-tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Förhandstitt på DLC paketet som släpps till sommaren:

Travel Medallion
Somewhere in the world, there is a chest with a Travel Medallion inside. When you use this, you can register your current location as a fast travel point on the map. You can only register one location using the Travel Medallion.

http://zelda.com/breath-of-the-wild/assets/img/news-articles/18/04_travelmedallion.jpg

http://zelda.com/breath-of-the-wild/assets/img/news-articles/18/05_tinglesoutfit.jpg

http://zelda.com/breath-of-the-wild/assets/img/news-articles/18/05_majorasmask.jpg

http://zelda.com/breath-of-the-wild/assets/img/news-articles/18/05_phantomarmor.jpg

More Armor
There are 8 treasure chests placed around Hyrule containing armor themed after previous The Legend of Zelda titles. Watch for tips as to the whereabouts of these chests as you travel around Hyrule.

Ps. den senaste patchen från Zelda har nu ett språkpaket där du kan välja japanskt tal med undertexter.

Börjar bli dags att köpa seasons pass för mig. Brukar normalt inte köpa sånt och har ingen större brådska ännu men jag tycker det vi fått sett av första DLC-paketet ändå ser rätt bra ut. Hade gärna sett mer info om vad det nya story-läget i nästa DLC-paket innebär.

Jag är faktiskt lite småsugen på att starta en ny genomspelning, blir rätt perfekt när första DLC't släppts. Med ett nytt extra-konto då, vill inte gärna bli av med min progress!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@anon5930: Ja jag testade med Japanska brorsan har ryska nu lite synd att det inte var med vi starten. Får se om jag kör igenom det igen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

@anders190: Ja jag testade med Japanska brorsan har ryska nu lite synd att det inte var med vi starten. Får se om jag kör igenom det igen.

Haha nice!

Jo, nu när man vet vad man ska göra lär man kunna ta sig fram betydligt lättare också. Hade dock gärna sett att man förbättrat vapen/durability-problematiken på något vis. Iallafall en smed borde väl spelet kunna ha, Zelda 3 hade ju iallafall två.

Sedan hade det varit festligt med ett Lynel mode där alla fiender är Lynels. Och det säger jag trots att jag fortfarande inte lyckats döda en enda hehe.

Permalänk
Medlem

"Cave of Trials" låter intressant Det blir nog att köpa DLC till Zelda ändå, tror inte jag kommer att kunna låta bli..

Någon som vet ifall det går att ändra till japanskt tal med undertexter på Wii U nu? Spelet har fruktansvärt dålig voice acting (med något undantag) och det lär ju inte låta ännu sämre på originalspråket. Eller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

"Cave of Trials" låter intressant Det blir nog att köpa DLC till Zelda ändå, tror inte jag kommer att kunna låta bli..

Någon som vet ifall det går att ändra till japanskt tal med undertexter på Wii U nu? Spelet har fruktansvärt dålig voice acting (med något undantag) och det lär ju inte låta ännu sämre på originalspråket. Eller?

Bör inte finnas någon teknisk begränsning iallafall.

Jag tycker personligen att de engelska rösterna var bra nog men mest ovant mot tidigare titlar. Finns värre exempel, Tidus i Final Fantasy X någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Bör inte finnas någon teknisk begränsning iallafall.

Jag tycker personligen att de engelska rösterna var bra nog men mest ovant mot tidigare titlar. Finns värre exempel, Tidus i Final Fantasy X någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Har iof dålig koll på spel nuförtiden då jag har småbarn sen sex år tillbaka, så jag har inget direkt att jämföra med (möjligtvis Portal 2 då kanske?). Men tycker de flesta rösterna i BotW saknar inlevelse och "karaktär". Har ofta sänkt volymen för att slippa höra på skräpet. Ge mig dåliga dubbningar på Barnkanalen vilken dag som helst framför detta. Tack och lov att dom inte körde "fullt ut" med voice over på allt!

Permalänk

@solemn: håller med. BOTW må va världens bästa spel. men rösterna var sjukt töntiga.

kändes stundtals "pinsamt" att lyssna på dom för de var så "krystade".

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av spikfavoriten:

BOTW må va världens bästa spel. men rösterna var sjukt töntiga.

kändes stundtals "pinsamt" att lyssna på dom för de var så "krystade".

Som sagt så finna alltid originalspråket numera: https://www.youtube.com/watch?v=bPOIlHxvJeI

Nu är det ett tag kvar, men är det någon annan som hoppas på en fullfjädrad dungeon i DLC 2, eller tycker ni det är att skruva upp förväntningarna för högt?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Finns värre exempel, Tidus i Final Fantasy X någon?
Skickades från m.sweclockers.com

Hade nästan glömt eländet

När vi ändå är på spåret så, Ciri i Witcher 3...? Förstår inte hur man kan släppa igenom sån VA, i ett kvalitetsspel hade jag aldrig låtit den vara kvar.

Hur som, är mycket glad för att Nintendo lyssnade och man nu kan ändra rösterna, är det dålig VA på Japanska så märker jag det ändå inte eftersom jag inte förstår språket. Blir att köra med det vid nästa genomspelning när hard mode kommer.

Permalänk
Medlem

Har precis kommit till Zora's Domain, antar att nästa steg blir att nöta den Divine Beast som finns där Något speciellt jag ska tänka på? Något man bör ha klarat eller ha innan man möter den? Har några stycken Electric Arrows, men hur många behövs?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Update: Gick ju bra! Tog väl en timme ungefär kanske att lösa pusslet inuti elefanten (måste dock erkänna att jag tog lite hjälp av google.. ).

OffTopic: Varför har tråden dött? Kan väl inte bara vara jag som är lite sen med spelet?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ZyntaaX:

Update: Gick ju bra! Tog väl en timme ungefär kanske att lösa pusslet inuti elefanten (måste dock erkänna att jag tog lite hjälp av google.. ).

OffTopic: Varför har tråden dött? Kan väl inte bara vara jag som är lite sen med spelet?

Vet inte jag gav det 100 timmar kunde klarat det tidigare. Sen att få 100% orkar jag inte tyckte den nya dlc:n Trial of the Sword var svår.
Kommer säkert att spela när nästa dlc kommer.

Spelar Bindning Isaac försöker klara lost på hard mode alla marks. Kommer definitivt inte klara hela det spelet med

Permalänk
Medlem

@ZyntaaX:
Jag är precis där du var igår och ska ta mig an elefanten (första divine beasten för mig), men just nu har jag för mycket jobb så spelandet får vänta lite.

Vi är väl lite efter den största hypen Eller så är de upptagna med Master mode?

Permalänk
Inaktiv

Speltrådarna brukar inte vara jätteaktiva förutom vid lanseringar och ett par veckor efter. De dedikerade konsol-trådarna är det ofta rätt långt emellan aktivitet i, jag blåste undan dammet i PS4-tråden senast igår.

Lite trist egentligen, ofta väldigt kul att diskutera om just spel och speciellt kommande lanseringar.

Permalänk
Medlem

Jag har tagit upp spelandet igen nu och letar Shrine och kör side quests, hur kul som helst Main quest har jag redan klarat av.

Hur många shrine har ni hittat? Själv har jag hittills hittat 84 stycken.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Just nu jagar jag shrines för att kunna få tag i Master Sword, så det blir många avstickare från main quest (rädda Hyrule utan det legendariska svärdet går ju inte för sig!). Jag borde ha hittat ett 60-tal, tror jag. I början satsade jag på att få upp uthållighetshjulen för att kunna klättra längre och fly snabbare, men nu blir det hjärtan istället.

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Jag har tagit upp spelandet igen nu och letar Shrine och kör side quests, hur kul som helst Main quest har jag redan klarat av.

Hur många shrine har ni hittat? Själv har jag hittills hittat 84 stycken.

Själv har jag sparat sista bossen. Vill inte ta den innan jag hittat alla shrines, är rädd att tröttna på spelet då.

Hittat en bit över hundra shrines nu, tror jag har 108. Rekommender starkt att köpa dlcn om man letar shrines så man ser exakt car man varit, underlättar enormt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av uuunknownnn:

Själv har jag sparat sista bossen. Vill inte ta den innan jag hittat alla shrines, är rädd att tröttna på spelet då.

Hittat en bit över hundra shrines nu, tror jag har 108. Rekommender starkt att köpa dlcn om man letar shrines så man ser exakt car man varit, underlättar enormt!

Skickades från m.sweclockers.com

Hur menar du att man ser vart man varit? Det gör man ju även nu om man hittat alla torn så hela kartan syns.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Hur menar du att man ser vart man varit? Det gör man ju även nu om man hittat alla torn så hela kartan syns.

Det finns en ny funktion in DLC 1 där man kan följa var man befunnit sig de senaste 200 timmarna, ritat som en linje på kartan. Då blir det uppenbart om man helt missat någon del av kartan (även om man hittat tornet i just den regionen).

Exempel: http://nintendoeverything.com/wp-content/uploads/zelda-breath...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Vet inte jag gav det 100 timmar kunde klarat det tidigare. Sen att få 100% orkar jag inte tyckte den nya dlc:n Trial of the Sword var svår.
Kommer säkert att spela när nästa dlc kommer.

Spelar Bindning Isaac försöker klara lost på hard mode alla marks. Kommer definitivt inte klara hela det spelet med

Finns BoI till Switch i Europa?

Skrivet av doomas:

@ZyntaaX:
Jag är precis där du var igår och ska ta mig an elefanten (första divine beasten för mig), men just nu har jag för mycket jobb så spelandet får vänta lite.

Vi är väl lite efter den största hypen Eller så är de upptagna med Master mode?

Härligt! Var hyfsat enkelt, fast pusslet tog ett tag att lösa

Skrivet av anon5930:

Speltrådarna brukar inte vara jätteaktiva förutom vid lanseringar och ett par veckor efter. De dedikerade konsol-trådarna är det ofta rätt långt emellan aktivitet i, jag blåste undan dammet i PS4-tråden senast igår.

Lite trist egentligen, ofta väldigt kul att diskutera om just spel och speciellt kommande lanseringar.

Nej det är sant, fast det är lite tråkigt! Rätt kul att diskutera lite allt möjligt Speciellt såna här spel där det faktiskt finns en hel del att diskutera!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kan förövrigt säga att jag har klarat 1/4 divine beasts, och nu letar jag shrines/towers. Är sämst på att följa mainquest, gör allt annat förutom dessa Enda anledningen till att jag tog första beasten var för att jag var på upptäcktsfärd, men blev stoppad av en av sjöfolket hehe, de letade ju efter mig

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ZyntaaX:

Finns BoI till Switch i Europa?

Nej det är USA import skaffade det när det släpptes har den med bok och klistermärken. I september (7:e Sept) kommer BOI för EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Nej det är USA import skaffade det när det släpptes har den med bok och klistermärken. I september (7:e Sept) kommer BOI för EU.

Aah, jaså. Vart importerade du ifrån? ^^ Någon speciellt man måste göra för att det ska gå spela i EU?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ZyntaaX:

Aah, jaså. Vart importerade du ifrån? ^^ Någon speciellt man måste göra för att det ska gå spela i EU?

Amazon behövs inget speciellt bara att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Amazon behövs inget speciellt bara att spela.

Jaså Får kika då, tack!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZyntaaX:

Nej det är sant, fast det är lite tråkigt! Rätt kul att diskutera lite allt möjligt Speciellt såna här spel där det faktiskt finns en hel del att diskutera!

Sant det. Bara story-DLC't släpps så kommer jag återvända. Var sugen på en ny genomspelning ända från början när jag var klar med hela spelet men tänkte vänta lite. Sedan har så mycket annat kommit emellan. Hade dock gärna sett att vapnen kunde vara lite mer tåliga eller att spelvärlden får iallafall en smed som kan laga vapen och sköldar.

Skrivet av ZyntaaX:

Aah, jaså. Vart importerade du ifrån? ^^ Någon speciellt man måste göra för att det ska gå spela i EU?

Bara för att förtydliga, finns inga regionsbegränsningar och liknande med Switch, går att åka till Japan (eller beställa online), köpa ett japanskt spel i butik och stoppa i sin europeiska Switch och bara spela. Även eShop för de olika regionerna går att använda, har inte gjort det själv ännu men ska bara vara att registrera ett japanskt och/eller amerikanskt Nintendo-konto och sedan går det att köpa spel. Spelen låses till kontot de är köpt som men så länge spelet är installerat på samma Switch så ska det gå att spela med sitt vanliga konto. Såvida nu inget ändrats på senare tid då.

Väldigt smidigt ändå, kunde lika väl ha varit regionslåst men nu är den mer eller mindre olåst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Sant det. Bara story-DLC't släpps så kommer jag återvända. Var sugen på en ny genomspelning ända från början när jag var klar med hela spelet men tänkte vänta lite. Sedan har så mycket annat kommit emellan. Hade dock gärna sett att vapnen kunde vara lite mer tåliga eller att spelvärlden får iallafall en smed som kan laga vapen och sköldar.

Håller helt med dig där med vapnena, även fast jag förstår varför de valde att göra som de gjorde så blir det väldigt frustrerande ibland, när man tillslut hittar något jäkligt grymt svärd så går det sönder efter 5min igen haha.

Skrivet av anon5930:

Bara för att förtydliga, finns inga regionsbegränsningar och liknande med Switch, går att åka till Japan (eller beställa online), köpa ett japanskt spel i butik och stoppa i sin europeiska Switch och bara spela. Även eShop för de olika regionerna går att använda, har inte gjort det själv ännu men ska bara vara att registrera ett japanskt och/eller amerikanskt Nintendo-konto och sedan går det att köpa spel. Spelen låses till kontot de är köpt som men så länge spelet är installerat på samma Switch så ska det gå att spela med sitt vanliga konto. Såvida nu inget ändrats på senare tid då.

Väldigt smidigt ändå, kunde lika väl ha varit regionslåst men nu är den mer eller mindre olåst.

Jaså, har läst en del om det men fattade aldrig riktigt att det var så pass smidigt Tack för upplysningen!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av uuunknownnn:

Själv har jag sparat sista bossen. Vill inte ta den innan jag hittat alla shrines, är rädd att tröttna på spelet då.

Hittat en bit över hundra shrines nu, tror jag har 108. Rekommender starkt att köpa dlcn om man letar shrines så man ser exakt car man varit, underlättar enormt!

Skickades från m.sweclockers.com

Helt rätt, för mig dog spelet helt när jag klarade main quest. Lite trist, skulle gjort som du och tagit 100% innan.

Permalänk
Medlem

Jag spelar det med 360 kontroll på min PC.

Helt underbart är det

Btw.. spelar det i 4K

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Alltså det här spelet... skulle till Gerudo valley och hitta ett shrine som sambon hittat men inte jag. Slutade med att jag hjälpte någon snubbe bygga en hel stad efter att ha vandrat runt halva kartan och löst småsaker.

...har ännu inte hittat shrinet

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |