Permalänk
Medlem

Vilket är smartast?

Är i behov av att uppgradera min dator snart. Den används till största del för musikskapande i Reason. En hel del inspelning samt softvaru-synthar.
Om taket är 5000 sek, vad skulle ni rekommendera då?
Funderar på ryzen, men har alltid hört att intel ska vara bäst för musikproduktion etc. Hjälp mig. Kan även vara intresserad av begagnat om det skulle hjälpa. Just nu sitter jag på en a8-5600k.
Behöver absolut inget dyrt och tufft grafikkort. Gärna integrerat eller tokbilligt för två skärmar.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt...

Permalänk
Avstängd

@hinreich: Vet inte exakt vad som är bäst för musikproduktion. Men ryzen är ju nytt, så vad man hört tidigare om vad som är bäst är väl irrelevant. Om dina program använder många kärnor/trådar bör ryzen fungera bra. Ryzen ger flest kärnor/trådar för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rick69:

@hinreich: Vet inte exakt vad som är bäst för musikproduktion. Men ryzen är ju nytt, så vad man hört tidigare om vad som är bäst är väl irrelevant. Om dina program använder många kärnor/trådar bör ryzen fungera bra. Ryzen ger flest kärnor/trådar för pengarna.

Jo men precis. Om jag inte minns fel så är Reason bra på att använda kärnor..

Något jag glömde nämna är att jag behåller chassi, nätaggregat, hårddiskar och kringutrustning.
Det som behövs är moderkort, processor, ram och eventuellt grafikkort.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt...