Jag vill inte ha ett moderkort som är fult!

Permalänk

Jag vill inte ha ett moderkort som är fult!

Jag vill inte ha ett moderkort som är fult även om jag aldrig kommer att se kortet, så störd är jag!
Jag har helt ratat intel/z270 serien enbart för att korten är så extremt fula. MSI har väll rekordet med sina bazooka och mortar samt goodlike skrivet på korten, herregud, är allt som har med gaming bara gjort för fjortisar? Även när det står gaming på kortet stör det mig.
Så mitt val blir nog ryzen och Gigabyte ga-ax370-gaming-K5, inte helt perfekt men det "minst" fula kort jag hittat.
Det är en nackdel att vara så utseendefixerad, det är alltid den fulaste delen som stör mig så in i h-e, hur liten den än är eller om den inte syns. Men vad gör man.

Permalänk
Medlem

Vad gör de moderkorten du är efter "fula"? Antar att det är allt bling-bling med RGB, färger m.m.? I så fall har ju EVGA ett heltsvart moderkort utan någon RBG:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3269480

EDIT: Z270 också:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4143392

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Vad gör de moderkorten du är efter "fula"? Antar att det är allt bling-bling med RGB, färger m.m.? I så fall har ju EVGA ett heltsvart moderkort utan någon RBG:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3269480

EDIT: Z270 också:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4143392

Svårt att svara på vad som är fult det kan vara i princip vad som helst, men ett helsvart minimalistiskt kort utan en massa fjantig text vore ju drömmen, rgb går ju alltid att stänga av. Det känns som all hårdvara bara tillverkas för ungdomar, och det är väll den största målgruppen antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagskiterivaddutycker:

Svårt att svara på vad som är fult det kan vara i princip vad som helst, men ett helsvart minimalistiskt kort utan en massa fjantig text vore ju drömmen, rgb går ju alltid att stänga av. Det känns som all hårdvara bara tillverkas för ungdomar, och det är väll den största målgruppen antar jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men då så, se länkarna ovan. Där har du hel-svarta moderkort

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag valde ett chassi utan fönster för att slippa se allt bling som finns på typ alla datorkomponenter nu mera.

Permalänk
Hedersmedlem

Köp ett kort du tycker är snyggt då?

Permalänk
Medlem

Okej... har du misstagit Sweclockers forum för en dagbok eller?

Har man "jagskiterivaddutycker" som användarnamn kanske man för övrigt ska ligga lågt med uttryck som "fjortisar".

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av jagskiterivaddutycker:

Jag vill inte ha ett moderkort som är fult även om jag aldrig kommer att se kortet, så störd är jag!
Jag har helt ratat intel/z270 serien enbart för att korten är så extremt fula. MSI har väll rekordet med sina bazooka och mortar samt goodlike skrivet på korten, herregud, är allt som har med gaming bara gjort för fjortisar? Även när det står gaming på kortet stör det mig.
Så mitt val blir nog ryzen och Gigabyte ga-ax370-gaming-K5, inte helt perfekt men det "minst" fula kort jag hittat.
Det är en nackdel att vara så utseendefixerad, det är alltid den fulaste delen som stör mig så in i h-e, hur liten den än är eller om den inte syns. Men vad gör man.

Har du ratat toalett och mikrovågsugn då också som väl är ännu fulare?

Men om du nu tycker ett moderkort för Ryzen är snyggare och priorterar det är det väl bara köpa ett sånt istället och vara glad för det, end of story.

Permalänk
Medlem

Så no dragons and guns as is standard on some of MSI boards ? :

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Så no dragons and guns as is standard on some of MSI boards ? :

MSI är duktiga på att göra fula men annorlunda moderkort
ex

Men Gigabyte kan vara med och dela på priset för löjliga kylflänsar.

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

MSI är duktiga på att göra fula men annorlunda moderkort
ex

Oh herregud vilka skapelser dom första var!
Edit. Tack, var Gigabyte jag tänkte på när jag skrev guns

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

MSI är duktiga på att göra fula men annorlunda moderkort
ex

De två första har iaf funktion, men kanske inte så mycket design.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4097535,4095763,4097531...

vet inte riktigt vad du tittar efter men ingen av dessa tycker iaf jag är speciellt blingade relativt minimalistiska.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

De två första har iaf funktion, men kanske inte så mycket design.

Jo visst men samtidigt var de istället i vägen för tornkylare eftersom de var så höga.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

MSI är duktiga på att göra fula men annorlunda moderkort
ex

Passar ju perfekt för den amerikanska marknaden. Bara göra en 2 för 1 deal också, köp en automatkarbin få moderkort på köpet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Rent generellt så är väl inte datorkomponenter estetiskt upphetsande, i regel så gäller ju det alla grejer som måste prestera, man koncentrerar sig på det viktigaste: Prestandan.

Hur snygg är egentligen världens fetaste motor på 109 000 frustande åsnor som skulle få vilken jävla jetmotor som helst att börja läcka olja?

Man skäms ju när man ser den.
Skulle jag hellre haft den i min eltandborste? Kan du ge dig på!

Köp det bästa du har deg till, prestation och resultat kan också vara vackert.