Transportstyrelsen fiasko - läckt information om militära uppgifter samt identitetsskyddade individer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Varken sak eller person rätt med andra ord...

Syftar du på mitt inlägg? "Att göra skillnad på sak och person" betyder att man separera personen från det budskapet som framförs. Annars förstår jag inte vad det ska betyda i sammanhanget...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv

Såg några kan ha mitt körkort och köra för fort mm och jag få böter, hur fixar man detta?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200632:

Såg några kan ha mitt körkort och köra för fort mm och jag få böter, hur fixar man detta?

Intressant.. Ska prova att köra för fort, och därefter överklaga p g a att de inte med säkerhet kan säga att det inte handlade om stulen identitet.. Skojar såklart, men tanken var underhållande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Såg några kan ha mitt körkort och köra för fort mm och jag få böter, hur fixar man detta?

vart såg du det?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Våra idiotiska politiker slickar USA i röven och vill gå med i NATO dvs samma folk som röstat för att ta hit hela mellanöstern.
Vi är inte helt neutrala iallafall...

70k för detta, i princip dödstraff för att ladda hem en film och några månader för våldtäkt.

Sveriges rättsystem är iallafall ganska underhållande att följa.

Två till sex års fängelse om man döms för våldtäckt.

Vi har knappt haft fällande domar för nedladdning av film i Sverige, och de få som åkt dit för spridning har fått rätt låga dagsböter (borträknat tpb, swefilmd etc som spelar i en annan liga eftersom de drivits kommersiellt), så du kan ju inte följa den så noga. Att lobbyorganisationer håller på att tramsa sig betyder inte att rättssystemet har tappat det och ger privatpersoner miljonböter (än iaf).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är tyvärr inte helt förvånad då Transportstyrelsen är en av landets sämsta myndigheter och består till största delen av höns. Jag har haft förstahanskontakt med myndigheten, mest på järnvägssidan, och verksamhetsnivån är skrämmande låg.

Glöm inte att körkortsregistret även innefattar falska identiteter för operatörer hos olika (säkerhets)myndigheter, även kallat spioner. De är nu alla röjda och måste kallas hem och avbryta sina operationer. Deras jobb kan ha gått om intet eller rentav blivit kontraproduktiva.

Det mesta av värde som är hemligt i Sverige är nu undanröjt, det är väl bara krigsplaneringen som fattas. Vilket jävla Kalle Anka-land.

Jag kan lova er att det är bara Anna Johansson som får gå för att täcka de verkligt skyldiga. Inga påföljder kommer det blir nånstans, förutom GD:ns lilla löneavdrag.

http://cornucopia.cornubot.se/2017/07/atalet-mot-agren-bekraf...

Skrivet av Cornucopia?:

DN:s Mikael Holmström bekräftar i en artikel det jag bloggade om för en vecka sedan. Transportstyrelsen har läckt polisens, Säpos och Försvarsmaktens militära underrättelsetjänst hemliga särskilda operatörers identiteter. Detta bekräftas av gärningsbeskrivningen i åtalet mot fd GD:n Ågren. Tillägg: En av serberna som fick tillgång till allt var fd serbisk militär - som har tätt samarbete med Ryssland.
...
Det allra viktigaste beviset är att i gärningsbeskrivningen i åtalet mot fd generaldirektör Maria Ågren så hänvsas specifikt till brott 18:e kapitlet §5 offentlighets- och sekretesslagen. Denna punkt handlar om just enbart om kvalificerade skyddsidentiteter.

I närliggande nyheter har nu Pjotr Velikij passerat Stora bält och är nu i Östersjön.
http://cornucopia.cornubot.se/2017/07/det-riktiga-hotet-fran-...

Skrivet av Cornucopia?:

Både Pjotr Velikij och Marshal Ustinov har mer av örlogsversionen av SA-10 ombord än vad Ryssland skulle kunna skeppa in till Gotland på kort tid.

Kort sagt är allt Ryssland behöver göra för att spärra av Östersjöns luftrum att skicka in delar av Norra flottan. Vilket alltså sker och skett just nu.

-----

Skrivet av m4gnify:

Bara 70.000 i böter för den skadan låter väldigt lågt. Ett sånt här jävla klanteri borde ge fängelse.

Eftersom hon erkände fick hon strafföreläggande som inte kan bli högre än tusen kronor per bot. Samt högre lön för att kunna betala och få bättre avgångsvederlag.

Det bästa av allt är att hon inte kan bli mer straffad än så pga lagen om dubbelbestraffning. Ponera att hon var köpt av främmande makt. Otroligt billigt.

Skrivet av spikfavoriten:

Enligt transportstyrelsens hemsida har INTE uppgifter om skyddade militärfordon spridits. Läs gärna på lite mer, såg att det var en del tvivelaktiga hemsidor som skrivit en himla massa angående detta och försöker politisera händelsen. Läs på mer och var som sagt vaksammawpå fake news och dylikt kring denna incident.
my 5 cents!

Transportstyrelsen är jävig och opålitlig. Läs Cornucopia? eller Svenska dagbladet istället.

Skrivet av MrDoggo:

Det jag finner underligt i detta är... Varför reagerade inte andra på detta? Nu har jag inte jobbat allt för mycket på såna här ställen för att veta rutiner, men vet tillräckligt för att ha förstått att saker genomgår ganska många kontroller, bollande mellan flera parter och överenskommelser innan det träder i kraft och blir beslut. I synnerhet när det kommer till såna här viktiga myndigheter.

Även om flera var inkompetenta, så borde ju nån reagerat på det och suttit stopp för det.

Toppstyrning? Politik? GD:n är ju inte tillsatt pga meriter eller kunnande.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Lägger till den i första inlägget

edit skoja, det gick inte

https://www.privateinternetaccess.com/blog/2017/07/swedish-transport-agency-worst-known-governmental-leak-ever-is-slowly-coming-to-light/

Permalänk

Enligt regeringens CV så är denna Maria anställd fram till 2021.
Jag undrar vem FI egentligen är, våran regering eller någon annan.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Avstängd

Jag vet då vad jag ska rösta nästa gång

Den senaste tiden har jag följt rapporteringen om Transportstyrelsen med stigande oro och upprördhet. Det som framkommit hittills kring hanteringen av sekretessbelagd information är oerhört allvarligt och visar på nya nivåer av vårdslöshet hos våra myndigheter.

Ännu är inte alla fakta samlade, och alla ministrar har inte hörts, men redan nu står ett par saker klart. Utan tillfredsställande svar från ansvariga ministrar måste de avgå. Förmår de inte förstå detta själva får det ske genom en misstroendeförklaring.

Vi följer utvecklingen noga och är beredda att föreslå, eller stödja alliansens förslag, om detta. Sverigedemokraterna kommer att stödja KD:s förslag om en kriskommission. Det räcker inte att reda ut endast vilka som är ansvariga, en större utredning behövs för att komma tillrätta med vilka åtgärder som måste till för att återställa säkerheten.

Framför allt: Med oss vid makten hade detta aldrig kunnat ske. Vi har sedan inträdet i riksdagen föreslagit flera satsningar på IT-säkerhet och bland annat budgeterat för en ordning där Försvarsmakten får ta fram säkra system för alla myndigheter. Sekretessklassad information ska helt enkelt hanteras av svenska myndigheter, i Sverige.

Jimmie Åkesson

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Bara 70.000 i böter för den skadan låter väldigt lågt. Ett sånt här jävla klanteri borde ge fängelse.

Sen att dela lite filmer är miljonbelopp i böter samt fängelse..sinnessjukt.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Löfven har nu uttalat sig till TT
http://www.expressen.se/nyheter/lofven-kommenterar-it-skandal...

"Det är ett haveri som skett på Transportstyrelsen. Regeringen har därför bytt ut ledningen för myndigheten och säkerställt att berörda myndigheter har vidtagit åtgärder för att begränsa skadeverkningarna"

Jag undrar bara om "har bytt ut ledningen" betyder det som redan var gjort, att de sparkade generaldirektören tidigare i år. Eftersom även förra generaldirektören Staffan Widlert nu uttalat sig och sagt att avsteg (från lagen?) var gammal tradition.
http://www.expressen.se/nyheter/avsteg-fran-lagen-ar-rutin-ho...

Borde inte alla i ledningen få sparken då? De har en ledningsgrupp och styrelse som borde varit medveten om dessa "avsteg".
https://www.transportstyrelsen.se/sv/Om-transportstyrelsen/Or...
https://www.transportstyrelsen.se/sv/Om-transportstyrelsen/Or...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Svenska vägar ligger under Trafikverket. Säger inte att det inte finns skyddsvärd information, men den är inte så lätt åtkommlig som rapporteringen får det att låta som.

Skickades från m.sweclockers.com

Efter flera dagars envis tystnad meddelar nu statsminister Stefan Löfven att han kommer möta pressen imorgon, måndag.
”Under den senaste tiden har informationen till allmänheten brustit i tydlighet”, säger Löfven i en skriftlig kommentar.
Statsministern skriver att han tillsammans med Jonas Bjelfvenstam, generaldirektör för Transportstyrelsen, Anders Thornberg, generaldirektör för Säkerhetspolisen och Micael Bydén, överbefälhavare för Försvarsmakten kommer informera media och allmänheten om ärendet imorgon eftermiddag.
LÄS MER: Analys: Fortsätter IT-affären att växa går inte ens statsministern säker
Stefan Löfven (S) har de senaste dagarna vägrat kommentera säkerhetsskandalen på Transportstyrelsen. Trots att läget har blivit allt allvarligare för regeringen efter att både Alliansen, Sverigedemokraterna och idag även Vänsterpartiet sagt sig vara redo att ställa sig bakom en misstroendeförklaring.
LÄS MER: Sjöstedt utesluter inte misstroendeförklaring
Löfven: ”Ett haveri”
Men nu bryter alltså Löfven tystnaden, och tonläget är högt i statsministerns pressmeddelande.
”Det är ett haveri som skett på Transportstyrelsen. Regeringen har därför bytt ut ledningen för myndigheten och säkerställt att berörda myndigheter har vidtagit åtgärder för att begränsa skadeverkningarna.”, meddelar Löfven.
I grunden handlar historien om att känslig information från Transportstyrelsen har gjorts tillgänglig för ej säkerhetskontrollerad personal i utlandet. Det handlar om hela det svenska registret över körkort, inklusive bilder, och även känslig information om broar, tunnelbana, vägar och hamnar i Sverige.

Uppgifter ur försvarets fordonsregister
I veckan stod det även klart att information från Försvarsmaktens fordonsregister kan finnas bland den information som Transportstyrelsen gjort tillgänglig. Något som ordförande i riksdagens försvarsutskott såg mycket allvarligt på.
– Det här är verkligen en sorglig och djupt allvarlig nyhet, det bekräftar de farhågor som funnits, sa Allan Widman (L), ordförande i riksdagens försvarsutskott.
Förra veckan kallades inrikesminister Anders Ygeman (S) till justitieutskottet, ett möte som kommer äga rum på tisdag denna veckan. Anledning är att utskottet vill få klarhet i när Ygeman fick tillgång till information kring säkerhetsbrottet på Transportstyrelsen.

Ingen dålig läcka

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Bara SD som röstade emot att detta skulle genomföras.. tänk på det.

Röstade mot att vad skulle genomföras? Vad menar du?

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Jag vet då vad jag ska rösta nästa gång

Den senaste tiden har jag följt rapporteringen om Uppgifter ur försvarets fordonsregister
I veckan stod det även klart att information från Försvarsmaktens fordonsregister kan finnas bland den information som Transportstyrelsen gjort tillgänglig. Något som ordförande i riksdagens försvarsutskott såg mycket allvarligt på.
– Det här är verkligen en sorglig och djupt allvarlig nyhet, det bekräftar de farhågor som funnits, sa Allan Widman (L), ordförande i riksdagens försvarsutskott.
Förra veckan kallades inrikesminister Anders Ygeman (S) till justitieutskottet, ett möte som kommer äga rum på tisdag denna veckan. Anledning är att utskottet vill få klarhet i när Ygeman fick tillgång till information kring säkerhetsbrottet på Transportstyrelsen. med stigande oro och upprördhet. Det som framkommit hittills kring hanteringen av sekretessbelagd information är oerhört allvarligt och visar på nya nivåer av vårdslöshet hos våra myndigheter.

Ännu är inte alla fakta samlade, och alla ministrar har inte hörts, men redan nu står ett par saker klart. Utan tillfredsställande svar från ansvariga ministrar måste de avgå. Förmår de inte förstå detta själva får det ske genom en misstroendeförklaring.

Vi följer utvecklingen noga och är beredda att föreslå, eller stödja alliansens förslag, om detta. Sverigedemokraterna kommer att stödja KD:s förslag om en kriskommission. Det räcker inte att reda ut endast vilka som är ansvariga, en större utredning behövs för att komma tillrätta med vilka åtgärder som måste till för att återställa säkerheten.

Framför allt: Med oss vid makten hade detta aldrig kunnat ske. Vi har sedan inträdet i riksdagen föreslagit flera satsningar på IT-säkerhet och bland annat budgeterat för en ordning där Försvarsmakten får ta fram säkra system för alla myndigheter. Sekretessklassad information ska helt enkelt hanteras av svenska myndigheter, i Sverige.

Jimmie Åkesson

Frågan har inger med vilket parti som sitter vid makten utan mer att Sveriges rutiner för känslig information är katastrofalt dålig. Att säpo inte har krävt en plats i Transportstyrelsen känns inte bra. SÄPO/försvaret ska ha koll på hur viktig information sköts i Sverige.

Hur kan man komma i tidsnöd när upphandlingen började år 2013? Det finns givetvis någon som ville åt infon som fanns i dessa system.

Vi får ändå vara glada att det är ett parti vid makten som har många människor med mycket rutin av politik som på så vis kan klara av en sådan här sak .

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Röstade mot att vad skulle genomföras? Vad menar du?

Att flytta denna databas med information för hantering utomlands, det var ju IBM som orsakade läckan.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

70k ? Kärringen borde dömas för landsförräderi!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Löfven har nu uttalat sig till TT
http://www.expressen.se/nyheter/lofven-kommenterar-it-skandal...

"Det är ett haveri som skett på Transportstyrelsen. Regeringen har därför bytt ut ledningen för myndigheten och säkerställt att berörda myndigheter har vidtagit åtgärder för att begränsa skadeverkningarna"

Jag undrar bara om "har bytt ut ledningen" betyder.....

Det betyder att kakistokratin nu försöker sopa problemet under mattan, kliar och skyddar varandras korrupta ryggar. Även få det se så bra ut som möjligt utåt. Allt för att få tillbaka balansen i demokraturen och få den nu igen irriterade befolkningen tillbaka på sina passiva ölhinkande rövar.

Valet 2018 kommer bli mycket intressant. Kommer det vara rekordlågt deltagande för att systemet är inte att lita på eller rekordstort på partier som står inte är en del av "klubben" också kallad sjuklövern?

Permalänk
Avstängd

Ännu ett fiasko för dessa politiker och för detta får hon straffet avskedad och 70 000kr i böter. Det är ju skrattretande.
Det är alltså värre att lägga ut ett par filmer på nätet än att ge bort hela Sveriges försvarshemligheter och lite snnat smått och gott. Hoppas nu att någon kan få väck svetsarn och hans kling och klang kompisar.

Varför kommer jag och tänka på Ebba Grön för, staten och kapitalet.

Jag skulle väldigt gärna sitta på Lövens axel när han och hans fru sitter och läser morgontidningen och äter frukost. Vad han egentligen tycker om det land som han och Reinfelt innan honom skapat. För tjugo år sen var det en eller ett par skjutningar per år, nu blir man förvånad om det inte har hänt något på två dagar.
Dax att Löfven ställer sig upp och säger de viktiga orden. Vi har gjort fel, vi måste börja tänka om.

Hur länge hade våra politiker hållit käften om detta med transportstyrelsen om inte någon reporter börjat gräva i detta?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Svenska vägar ligger under Trafikverket. Säger inte att det inte finns skyddsvärd information, men den är inte så lätt åtkommlig som rapporteringen får det att låta som.

Skickades från m.sweclockers.com

Kvalificerat struntprat, vet du vad system admin innebär. Du är precis det, du kommer åt allt, du har samma rättigheter att skriva/kopiera/läsa som systemet, Du kan dra ner hela databasen, filtrera ut vad du vill etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Att flytta denna databas med information för hantering utomlands, det var ju IBM som orsakade läckan.

Läcka stod Maria Ågren själv för. IBM har, såvitt jag vet, inte begått något formellt fel ännu.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Borde inte t.ex folk med skyddad identitet kunna stämma antingen Maria Ågren personligen alternativt staten?

Har en vän med skyddad identitet som är ganska sugen på att ställa till ett helvete för klantarslet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Jag vet då vad jag ska rösta nästa gång

Den senaste tiden har jag följt rapporteringen om Transportstyrelsen med stigande oro och upprördhet. Det som framkommit hittills kring hanteringen av sekretessbelagd information är oerhört allvarligt och visar på nya nivåer av vårdslöshet hos våra myndigheter.

Ännu är inte alla fakta samlade, och alla ministrar har inte hörts, men redan nu står ett par saker klart. Utan tillfredsställande svar från ansvariga ministrar måste de avgå. Förmår de inte förstå detta själva får det ske genom en misstroendeförklaring.

Vi följer utvecklingen noga och är beredda att föreslå, eller stödja alliansens förslag, om detta. Sverigedemokraterna kommer att stödja KD:s förslag om en kriskommission. Det räcker inte att reda ut endast vilka som är ansvariga, en större utredning behövs för att komma tillrätta med vilka åtgärder som måste till för att återställa säkerheten.

Framför allt: Med oss vid makten hade detta aldrig kunnat ske. Vi har sedan inträdet i riksdagen föreslagit flera satsningar på IT-säkerhet och bland annat budgeterat för en ordning där Försvarsmakten får ta fram säkra system för alla myndigheter. Sekretessklassad information ska helt enkelt hanteras av svenska myndigheter, i Sverige.

Jimmie Åkesson

Ja, det är väl lika bra att slänga rösten på den folksamling där 8 av 10 "råkar ut" för fjärrstyrda enheter, kapade konton och där i stort sett precis allting alltid är någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

Kanske dax att sätta våra politiker som personligt ansvariga till sina idiotideer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Läcka stod Maria Ågren själv för. IBM har, såvitt jag vet, inte begått något formellt fel ännu.

Visst batikhäxan Maria Ågren genomförde flytten men IBM var ju dem som inte genomförde sitt uppdrag korrekt.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/han-fo...

"Problemen uppstod när Transportstyrelsen skulle byta IT-leverantör. IBM, som hade fått ansvaret, hade utländska tekniker som skulle ta hand om hemlig svensk information, men tiden var knapp och de var inte säkerhetsprövade av svenska myndigheter."

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Kanske dax att sätta våra politiker som personligt ansvariga till sina idiotideer.

Bra, har du lust då att återinföra tjänstemannaansvaret? Skulle uppskattas

Permalänk
Medlem

Är det bara jag tror att teknikerna som jobbat med detta har skött sitt jobb och ingen data har kommit på villovägar.....

Visst hela skiten är en katastrof men känns som man överdriver lite.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SolidReactor:

Bra, har du lust då att återinföra tjänstemannaansvaret? Skulle uppskattas

Tror tyvärr inte att våra politiker vill ha det så, de skulle varken få pengar kvar eller vara fria speciellt länge.
Kan bli svårt.

Lyssnar just nu på Historien om Sverige av Herman Lindqvist. Det var hårdare tag förr om man var kung, gjorde man något fel så blev man antingen dödad, kastad i fängelsehåla utan mat eller vatten eller helt enkelt bara avsatt, men de flesta tycks ha blivit dödade på ett eller annat sätt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raGGGe:

Är det bara jag tror att teknikerna som jobbat med detta har skött sitt jobb och ingen data har kommit på villovägar.....

Visst hela skiten är en katastrof men känns som man överdriver lite.

Jag tror inte att datateknikerna har brytt sig om vad de fått i sina händer förrän nu när allt kommit ut. All data blir helt enkelt något mer än bara ettor och nollor när du vet vad det egentligen är och vad som står i alla dokument som skickats upp till molnet.

Fast samtidigt så är det väl inte rätt att lämna ut denna typ av information till utlandet och hoppas att ingen ska läsa det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Att flytta denna databas med information för hantering utomlands, det var ju IBM som orsakade läckan.

Har svårt att hitta information om röstningen. Har du någon länk?

Sen hänger jag inte riktigt med på boten, vilka har beslutat om den? Kan det fortfarande väckas åttal som leder till ytligare straff?
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Har svårt att hitta information om röstningen. Har du någon länk?

Sen hänger jag inte riktigt med på boten, vilka har beslutat om den? Kan det fortfarande väckas åttal som leder till ytligare straff?
Skickades från m.sweclockers.com

https://www.facebook.com/svenolof.sallstrom/posts/10154814647...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.