Vad behöver jag för att spela overwatch i 144 fps?

Permalänk

Vad behöver jag för att spela overwatch i 144 fps?

Hej jag har idag ett gtx 970 vilket inte räcker, vad skulle ni rekommendera för grafik kort ?
ni får gärna skriva ner tips på skärmar som är på 144 hz!

är tacksam för all hjälp man kan få!
med vänlig hälsning,
David

Permalänk
Skrivet av Lucky Roo:

Hej jag har idag ett gtx 970 vilket inte räcker, vad skulle ni rekommendera för grafik kort ?
ni får gärna skriva ner tips på skärmar som är på 144 hz!

är tacksam för all hjälp man kan få!
med vänlig hälsning,
David

helt säker på att det är grafikkortet som slår i taket ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

helt säker på att det är grafikkortet som slår i taket ?

Japp, det kan jag intyga. Har också 970 (sli) och de hänger inte riktigt med om jag har på Ultra + AA osv.

TS: Är du fattig kan du göra som jag och spela med allting på low förutom textures.
Kanske tur att jag föredrar det så..

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

@Grönahunden: kanske inte om jag kör 1080 p, men om man vill köra 1440p så ja.
men ska man kanske köra på en tn skräm på 1080p och 144 hz istället för en ips och 144hz ?

Permalänk

GTX 1080 för 1440p @ 144 fps på ultra
GTX 1070 för 1080p @ 144 fps på ultra

Du behöver en riktigt bra bra överklockade processor för att trycka de sista 10-20 fps har jag för mig på overwatch.

Permalänk
Medlem

Prova stäng av dynamic reflections eller vad det nu heter, det blir knappt någon skillnad grafikmässigt men man får en hyfsad fps boost.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk

Tack för alla svar !

Permalänk
Medlem

6700K @ 5.0 GHz, 980 Ti @ 1,550 MHz (8,000 på minnet) för mig (165 Hz) med allt utom dynamic reflections, borde vara ungefär som mellan 1070 och 1080, snäppet närmare 1080 kanske.