Permalänk
Avstängd
Skrivet av tJev:

Håller tummarna för andra veckan i augusti, sen semester i år ^^

11 eller 18 aug ligger bra till

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

3.0 aug 4
2 veckor..............

https://www.youtube.com/watch?v=lgWzr0Vxyrw

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv

Hade förberett mig på ett långt senare datum, trevligt att bli förvånad för en gångs skull!

Permalänk
Medlem

Dags att börja leta vad man ska köra då, inte spelat path på 1 år och inte kollat något med 3.0 direkt so far

Blir o köra SC för 3.0 eftersom man inte kört betan.
Se om man hittar någon kul high dmg build med nya skillsen.

Permalänk

fan, är ju i Nice den veckan. Får inte starta försän på söndag kväll... jaja får ta ut en till semestervecka då da

Permalänk
Medlem

Är poe fortf lika bra =)?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icelane:

Är poe fortf lika bra =)?

Bättre den 4 aug med 10 akter utan repetition innan "maps"
en stor uppdatering med andra ord

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Finns det nå info om nya ligan än? Startar den samtidigt som expansionen den 4e?

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv

Lirat lite Turmoil, kul som fan! Hittade en Schysst yxa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Finns det nå info om nya ligan än? Startar den samtidigt som expansionen den 4e?

Den börjar samtidigt som expansionen släpps, men mer än att den heter Harbinger vet vi inte än.

Skrivet av anon285333:

Lirat lite Turmoil, kul som fan! Hittade en Schysst yxa.

Turmoil var halvskoj, fast Mayhem var bra mycket roligare
Började inte förens i Fredags då jag inte var säker på om jag ens ville lira detta race, men för mig tog Turmoil iaf slut idag vid level 87 efter att ha underskattat en volatile (jag skyller på att jag vant mig vid betans volatile ), Frost Blades raider, fick en Belly of the Beast redan i Cruel, 6 sockets efter 3 jewellers, 5link efter 12 fusings, när jag hade ca 300 fusings försökte jag mig på att 6länka den och klarade detta efter drygt 20 fusings.
Kul build med bra clear speed, hade jag bara hittat den där jävla threshold juvelen hade den blivit ännu bättre

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv

@TiasE: Rullat på tursamt för dig med andra ord, har varit en loot-piñata här, inte köpt något förutom en 20% Sunder. Droppade 5EX för mig de första mappsen! Ska försöka mig på att 6-länka min Belly också när nerverna tillåter ^^ Ska köra samma build som 3.0.0 startare (Dual-Wield, Sunder, Bleed, Poision) som nog är det roligaste jag haft i detta tidsupptagande-spel. Galen "Clear"-speed med 300%+ AS ^^

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1926458/page/1#...

Bleed blir ju omgjort som sagt, vet inte vad man har att vänta då jag hållt mig borta från Beta, men gillar att komma in i det Fresh. Jack the Axe-uniquen tillsammans med den ska testas, kan bli nice.

Permalänk
Avstängd

3.0 blir intressant, ombalansering i kvadrat

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

När blir realesen svensk tid på fredag?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

När blir realesen svensk tid på fredag?

Skickades från m.sweclockers.com

22:00, bara att följa countern på www.pathofexile.com

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

När blir realesen svensk tid på fredag?

Skickades från m.sweclockers.com

Ganska säker på att det är 22.00 som gäller nu på fredag

Har theorycraftat fram två olika builds jag ska testa:
En Dark Pact Berserker som jag inte har en aning om hur mycket DPS den har, eftersom skill-gem inte är helt balancerat än enligt Mark_GGG, jag gissar på 1m - 1.5m men svårt att säga och orkar inte räkna själv.

En Charged Dash Raider med dreamfeather osv. Borde ligga runt 300-400k dps och enligt PoB så kommer den upp i 1m dps (mot trash mobs) om man verkligen min-maxar allt

Vad har ni för planer?

Permalänk

Så jag spelade vid 2.0 kom. Och det var på ACT 4 som hade värdens svårighets spik som jag någonsin sätt. ACT 3 sista boss var lättare än den första mobb packen jag mötte. Och slutade spela efter ett par veckor då min class vart värdelös.

Och PoE fläktarna tycker att man ska göra om samma class om sitt skilltree inte funkar då det inte finns en respec sätt. Vilket jag tycker på BS och skulle älska att kunna återställa trädet. Men, men.

Finns det ett ställe att få tag på det bästa trädet någonstans? Eller är det bara att rota i forumet för ett träd som kanske fungerar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frejoh466:

Så jag spelade vid 2.0 kom. Och det var på ACT 4 som hade värdens svårighets spik som jag någonsin sätt. ACT 3 sista boss var lättare än den första mobb packen jag mötte. Och slutade spela efter ett par veckor då min class vart värdelös.

Och PoE fläktarna tycker att man ska göra om samma class om sitt skilltree inte funkar då det inte finns en respec sätt. Vilket jag tycker på BS och skulle älska att kunna återställa trädet. Men, men.

Finns det ett ställe att få tag på det bästa trädet någonstans? Eller är det bara att rota i forumet för ett träd som kanske fungerar?

Normalt sett,
hitta en klass + build du gillar.
följ buildens råd.
justera eftersom du får erfarenhet med att testa varianter.
en del klasser/builds tar fart först i slutet och kan kräva en del gear.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Mycket hypad inför helgen! Har preppat med käk och gjort rent i kalendern, nu ska här spelas:
Lacerate Slayer full phys dmg för extrem leech och stor HP-pool. Shaper ska ner denna säsong!

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Så jag spelade vid 2.0 kom. Och det var på ACT 4 som hade värdens svårighets spik som jag någonsin sätt. ACT 3 sista boss var lättare än den första mobb packen jag mötte. Och slutade spela efter ett par veckor då min class vart värdelös.

Och PoE fläktarna tycker att man ska göra om samma class om sitt skilltree inte funkar då det inte finns en respec sätt. Vilket jag tycker på BS och skulle älska att kunna återställa trädet. Men, men.

Finns det ett ställe att få tag på det bästa trädet någonstans? Eller är det bara att rota i forumet för ett träd som kanske fungerar?

Kolla in följande youtubekanaler: Demigodkinglol, liftingnerdbro & phox kappa. Bra guider och uppdateras frekvent i dessa dagar.

Det bästa träden hittar du där eller i forumen på deras officiella sida, mycket pålitliga och genomtänkta karaktärer.

Generellt ska man sikta på: Alla life/energyshield-noder du kan hitta kring din klass. Och se till att alltid vara på minst 50%+ i alla elemental resists. Gör du detta kommer du ha en trevlig tid i PoE

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Ganska säker på att det är 22.00 som gäller nu på fredag

Har theorycraftat fram två olika builds jag ska testa:
En Dark Pact Berserker som jag inte har en aning om hur mycket DPS den har, eftersom skill-gem inte är helt balancerat än enligt Mark_GGG, jag gissar på 1m - 1.5m men svårt att säga och orkar inte räkna själv.

En Charged Dash Raider med dreamfeather osv. Borde ligga runt 300-400k dps och enligt PoB så kommer den upp i 1m dps (mot trash mobs) om man verkligen min-maxar allt

Vad har ni för planer?

Dark Pact tror jag är sketchy (men rolig) att börja med, det känns som att den kommer att utsättas för balansering som du redan själv skrivit.

Charged Dash tror jag dock kommer vara mycket trevligt! Var lite sugen på det, men ville själv ha en bosskiller denna säsong så det får bli senare jag provar den skillen

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smajlarn:

Dark Pact tror jag är sketchy (men rolig) att börja med, det känns som att den kommer att utsättas för balansering som du redan själv skrivit.

Charged Dash tror jag dock kommer vara mycket trevligt! Var lite sugen på det, men ville själv ha en bosskiller denna säsong så det får bli senare jag provar den skillen

Jag kommer nog köra på Dark Pact som första build ändå, har fin-slipat builden nu och den ligger på 1.8m dps mot shaper och 2.4m mot vanliga mobs. Har även en "min-max" version med 21/20 gems etc och den kommer upp i 3.4m mot shaper och 4.5m mot vanliga mobs!

Tycker det verkar helt sjukt, nu kommer de ju antagligen nerfa den men den verkar kunna få rätt bra dps och förhoppningsvis bra clearspeed också. Kommer definitivt skapa en Charged Dash build också men pga lite Dark Pact hype får den vänta

Permalänk
Medlem

Har planerat en hel del builds, säkert runt 10. Min starter blir antingen Ele BV, Storm Burst eller SRS Baron

Blir spännande köra med så mycket nytt nu, speciellt med förändringarna runt life och energy shield.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Blir antagligen Baron SRS (eller iaf SRS, får se hur lång tid det tar innan jag hittar/chansar en Baron ) som starter för min del så får man bygga vidare med fler chars efter lite farmande

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Ser framemot detta och helt perfekt när detta är sista dagen innan semestern börjar! Men att börja spela klockan 22:00 idag är väl inte helt självklart. Serverkrasch är väl inte omöjligt då många inklusive mig är sjukt taggade. Tror jag väntar till lördag eller söndag innan jag sätter igång med det. Fråga är dock vad jag ska köra för nått...hmmmm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

http://cb.poedb.tw/us/gem.php?n=Dark+Pact

Nya värden från Dark Pact med information från nya patchen (finns att ladda ner som torrent för de som missat detta).
Så för er som planerat Dark Pact builds kan det vara läge att kontrollera siffrorna igen

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Är själv bra taggad!

Första gången någonsin jag tänker börja i softcore men med så mycket nya bosssar med mera känns det som en bra Idé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

Är själv bra taggad!

Första gången någonsin jag tänker börja i softcore men med så mycket nya bosssar med mera känns det som en bra Idé.

Även om du kör softcore till en början kan jag bara tipsa om att få upp dina resists så fort du kan, det kommer behövas redan i A5

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Även om du kör softcore till en början kan jag bara tipsa om att få upp dina resists så fort du kan, det kommer behövas redan i A5

He he he, tack för tipset.

Kanske borde ha öppnat med att jag har över tre tusen timmar i PoE.

Dags att köpa maltdrycker inför starten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av brillorm:

He he he, tack för tipset.

Kanske borde ha öppnat med att jag har över tre tusen timmar i PoE.

Dags att köpa maltdrycker inför starten!

Vad jag sett är det de med många timmar i spelet som underskattar hur mycket resists som faktiskt behövs Kollade på en underhållande stream av Havoc tidigt i morse, han och hans grupp tränade på speedleveling i betan och de dog flera gånger pga underskattande av bland annat resists.
Act1-4 kan man ju som erfaren spelare plöja igenom med i princip 0 resists.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.