Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Mitt xbox live gick ut igår så jag köpte ett 12mån pre-paid kort igår men jag kan inte lösa in koden jag får hela tiden detta meddelande.

"Try that again

Something happened on our end. Waiting a bit might help."

Så koden verkar ju funka eftersom det kommer upp att det är ett 12mån abonnemang. Någon som haft liknande problem?

Hade samma problem själv, löste det genom att gå in på mitt konto på webben och aktivera koden där. Vänta en dag hjälpte inte gör mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Jag var med om det när jag gick från xbox egen prenumeration (drar varje månad) till att istället köpa koder. Jag var tvungen att vänta någon dag innan jag kunde lösa in min kod.

Skrivet av [SH]:

Hade samma problem själv, löste det genom att gå in på mitt konto på webben och aktivera koden där. Vänta en dag hjälpte inte gör mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Tydligen får jag skylla mig själv då jag köper billiga koder som funkat i 6år men nu har väl microsoft "regionlåst" sina koder.
Kontaktade MS-support och det ska enligt dom bero på att koden är Brasiliansk och kan enbart aktiveras i Brasilien....GREAT

EDIT: Ok vet inte vad som var fel men dubbelkollade att jag hade Sverige och svenska valt som region och språk. Mycket möjligt att jag hade engelska även om hemsidan var på svenska, kinecten funkar ju tyvärr inte med svenska.

I alla fall fick jag en annan länk där jag löste in koden liknande Xbox 360 tiden när man köpte spel online å löste in koder. I alla fall efter tredje försöket so funkade koden. Så om det var språket som var fel är mycket möjligt ingen aning, glad det löste sig i alla fall så nu får man spela online i ett år till.....

Trevligt att microsoft försöker lura en att koden är regionslåst dock.....skamligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@krrjon: Jag köpte min kod på cheapxboxlivecodes.com och fick samma felmeddelande som du. Kontaktade dem och fick tipset att registrera på webben (som jag skrev ovan) och då funkade allt.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Tydligen får jag skylla mig själv då jag köper billiga koder som funkat i 6år men nu har väl microsoft "regionlåst" sina koder.
Kontaktade MS-support och det ska enligt dom bero på att koden är Brasiliansk och kan enbart aktiveras i Brasilien....GREAT

EDIT: Ok vet inte vad som var fel men dubbelkollade att jag hade Sverige och svenska valt som region och språk. Mycket möjligt att jag hade engelska även om hemsidan var på svenska, kinecten funkar ju tyvärr inte med svenska.

I alla fall fick jag en annan länk där jag löste in koden liknande Xbox 360 tiden när man köpte spel online å löste in koder. I alla fall efter tredje försöket so funkade koden. Så om det var språket som var fel är mycket möjligt ingen aning, glad det löste sig i alla fall så nu får man spela online i ett år till.....

Trevligt att microsoft försöker lura en att koden är regionslåst dock.....skamligt

Jag köpte min kod i en affär och hade ändå mycket problem med att lösa in koden då jag gick från xbox prenumeration till köpa koder. Jag försökte både på hemsidan och på mitt xbox men inget fungerade förrän någon dag efter mitt guld hade gått ut.

Så det verkar vara random när det fungerar eller inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Försöker sälja min Xbox (Microsoft Xbox One S 2TB Launch Edition) tillsammans med ett par lir och en fjärr för 2500, vilket jag tycker är rimligt. Men får ingen respons alls, ligger jag helt fel i pris eller är det helt enkelt semestertider?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onyx:

Jag köpte min kod i en affär och hade ändå mycket problem med att lösa in koden då jag gick från xbox prenumeration till köpa koder. Jag försökte både på hemsidan och på mitt xbox men inget fungerade förrän någon dag efter mitt guld hade gått ut.

Så det verkar vara random när det fungerar eller inte fungerar.

Det jag läst mig till är att om det är mindre än 30dagar guld kvar på kontot, så måste man vänta tills det guld går ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dhanjel:

Försöker sälja min Xbox (Microsoft Xbox One S 2TB Launch Edition) tillsammans med ett par lir och en fjärr för 2500, vilket jag tycker är rimligt. Men får ingen respons alls, ligger jag helt fel i pris eller är det helt enkelt semestertider?

Svårt att säga, semestertider gör nog mycket. Många vill hålla i pengarna. Xbox One X ligger inte så långt fram i tiden och finns väl både en och annan som vill invänta priser och recensioner innan man gör sitt val. Nu har du inte nämnt vad för spel som ingår men jag tycker ändå det låter rimligt förutsatt att det är någorlunda stora, nya och populära spel bland dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Svårt att säga, semestertider gör nog mycket. Många vill hålla i pengarna. Xbox One X ligger inte så långt fram i tiden och finns väl både en och annan som vill invänta priser och recensioner innan man gör sitt val. Nu har du inte nämnt vad för spel som ingår men jag tycker ändå det låter rimligt förutsatt att det är någorlunda stora, nya och populära spel bland dessa.

Ja precis, vill inte göra det till någon annons här, men hyggliga spel får det väl ändå anses vara.

* Forza Horizon 3
* Final Fantasy XV Day One Edition
* Rise of the Tomb Raider

Oftast köper man ju digitala spel nuförtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Försöker sälja min Xbox (Microsoft Xbox One S 2TB Launch Edition) tillsammans med ett par lir och en fjärr för 2500, vilket jag tycker är rimligt. Men får ingen respons alls, ligger jag helt fel i pris eller är det helt enkelt semestertider?

Helt galet fel pris IMO.

Köpte nya Xbox One S (inklusive en modern AAA-speltitel) för 1495 för någon vecka sedan. Nytt i butik.

Prova att sälja spelen separat en och en så tror jag att du får mer för de än i paket (är mitt tips).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martinot:

Helt galet fel pris IMO. Köpt nya Xbox One S (inklusive en modern AAA-speltitel) för 1495 för någon vecka sedan. Nytt i butik.

Prova att sälja spelen separat en och en (är mitt tips).

För att det var kampanjpris på den vid det tillfället. Idag kostar de åter runt 2500kr och uppåt: https://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=xbox%20one%20s

Du och alla dina Xbox One S'ar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Helt galet fel pris IMO.

Köpte nya Xbox One S (inklusive en modern AAA-speltitel) för 1495 för någon vecka sedan. Nytt i butik.

Prova att sälja spelen separat en och en så tror jag att du får mer för de än i paket (är mitt tips).

Samtidigt är det väl så att det oftast är 500gb versionen som reas ut? Men förstår din poäng.

Väldigt off topic nu, men blir kanske bättre att sälja barnens Wii U Premium och låta dom ha xboxen istället och köpa de spelen de har till den till xboxen istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

@krrjon: Jag köpte min kod på cheapxboxlivecodes.com och fick samma felmeddelande som du. Kontaktade dem och fick tipset att registrera på webben (som jag skrev ovan) och då funkade allt.

Jo jag försökte aldrig på Xboxen eftersom jag löser i vanliga fall in alla koder på webben så även denna gång.

Som sagt till slut fungerade det i alla fall och vad det berodde på har jag ingen aning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Samtidigt är det väl så att det oftast är 500gb versionen som reas ut? Men förstår din poäng.

Japp, men Elgiganten (som kampanjade de för 500 Gb) för 1499, kampanjade Xbox One S 1TB med Fifa för 1899 samma vecka.

Skrivet av Dhanjel:

Väldigt off topic nu, men blir kanske bättre att sälja barnens Wii U Premium och låta dom ha xboxen istället och köpa de spelen de har till den till xboxen istället.

Kanske. Ingen aning eller hjälp för dig där. Sorry!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

För att det var kampanjpris på den vid det tillfället. Idag kostar de åter runt 2500kr och uppåt: https://www.prisjakt.nu/#rparams=ss=xbox%20one%20s

Du och alla dina Xbox One S'ar.

Svårt att låta bli när det är så billigt.

Kommer ju både XB1S och PS4S på kampanj med jämna mellanrum om man orkar ha lite is i magen.
Var nära att köpa en PS4 Slim (den snygga i vit version) för 1995, men orkade inte börja samla och köpa in nya spel som funkar på den.

Med tanke på att alternativa mediaspelare som Apple TV (som inte ens fixar 4K eller HDR, men annars riktigt trevlig och bra) kostar 1500.- (32GB) - 2000.- (64GB), eller Nvidia Shield (också bra, och fixar 4K och HDR) kostar 2300.- (16 GB) - 3300.- (500GB) så blir det ju grymt prisvärt att köpa XB1S (500GB eller 1TB) eller PS4 Slim (500GB) när de är på rea för under 2000 pix. Gällande XB1S får du dessutom bonus med möjlighet till BlueRay i UHD och HDR.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Någon som vet vart kan man få tag i en digital Elder Scrolls Online Morrowind Upgrade till krysslådan? Alltså, billigare än vad som erbjuds på Xbox Store

Permalänk
Medlem

Gamescom med Microsoft sänder live nu.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Xbox Design Lab ska vara på gång för Sverige nu. Inte aktiverat ännu men blir nog att skaffa min femte Xbox One-kontroller.

Permalänk
Medlem

4995 på microsoft hemsida, kan priset stämma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

4995 på microsoft hemsida, kan priset stämma?

Ja. Synd bara att förbokning på "Scorpio Edition" är trasig.
Edit - iaf på xbox sajten.

Förtydligande
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mapo:

4995 på microsoft hemsida, kan priset stämma?

Inte helt orimligt pris iallafall. Borde kunna bli någon hundring billigare i andra butiker.

Jag har själv tänkt skaffa en PS4 Pro eller Xbox One X när jag byter till 50"+ UHD-TV inom en snar framtid. Lutar mest åt att uppgradera Xboxen faktiskt, ställe min XO i sovrummet med gamla TV'n. Men viss beslutsångest finns förstås, många av spelen till XOX kommer jag kunna spela på datorn med förstås.

Permalänk
Medlem

Jag bokade min one x på gamestop i mars, snart ett halvår sedan, tror ni att den automatiskt blir en project limitied när man bokat så långt i förväg? Bytte in min gamla krysslåda då jag fick bra för den i inbyte. Så vore synd om jag skulle få avstå därifrån annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Jag bokade min one x på gamestop i mars, snart ett halvår sedan, tror ni att den automatiskt blir en project limitied när man bokat så långt i förväg? Bytte in min gamla krysslåda då jag fick bra för den i inbyte. Så vore synd om jag skulle få avstå därifrån annars.

Ingen aning, men jag gissar att det är den vanliga svarta du står i kö på.
Jag gjorde som några andra på minhembio.com - köpte project scorpio edition på cdon för 5390. Det kostar lite mer men jag slipper nu bevaka och jaga.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Ingen aning, men jag gissar att det är den vanliga svarta du står i kö på.
Jag gjorde som några andra på minhembio.com - köpte project scorpio edition på cdon för 5390. Det kostar lite mer men jag slipper nu bevaka och jaga.

Gjorde likadant, vågar inte chansa, kan man få tillbaka den där femhundringen man lade på gamestop såfall? Då när jag förbokade, kan jag köpa spel till xboxen för pengarna istället Har ytterligare 1100 på kortet som jag kan handla för med.

Permalänk
Keeper of Traditions

Tråkigt att det inte går att beställa. Kanske beställer från brittiska Amazon istället. En femtiolapp billigare men eventuella reklamationsärenden blir jobbigare, antar jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Men viss beslutsångest finns förstås, många av spelen till XOX kommer jag kunna spela på datorn med förstås.

Finns det ens några exklusiva spel över huvud taget nu för tiden? Det enda man inte kan spela på PC (eller andra konsoler) i dagsläget är väl i stort sett Halo och tidigare spel ur Forza-serien nu när både Horizon och Forza 7 släpps till PC.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Keeper of Traditions

Följer man länken som finns "gömd" i sidans källkod kan man lägga den i kundvagnen:
https://www.microsoft.com/sv-se/store/d/xbox-one-x/8ZJH508RNQ...

Men då kostar den 5395:- istället... Mystiskt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Följer man länken som finns "gömd" i sidans källkod kan man lägga den i kundvagnen:
https://www.microsoft.com/sv-se/store/d/xbox-one-x/8ZJH508RNQ...

Men då kostar den 5395:- istället... Mystiskt.

4995kr + den maximala nivån av kemikalieskatt á 400kr? Bara en vild gissning men det är märkligt att de inte skulle räkna in det i priset från början.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Tråkigt att det inte går att beställa. Kanske beställer från brittiska Amazon istället. En femtiolapp billigare men eventuella reklamationsärenden blir jobbigare, antar jag.

jag tror inte de blir det. nu har jag skickat iväg handkontroll 2 gånger, webhallen ville inte veta av detta så de hänvisade direkt till MS.
Samma sak med en microsoft band 2 som jag köpte via amazon, bara man reggade den på MS hemsida så sköttes garantier den vägen.
men, jag har ju ingen aning hur konsoler sköts, ifall det är så att webhallen hade tagit emot den eller inte.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Finns det ens några exklusiva spel över huvud taget nu för tiden? Det enda man inte kan spela på PC (eller andra konsoler) i dagsläget är väl i stort sett Halo och tidigare spel ur Forza-serien nu när både Horizon och Forza 7 släpps till PC.

Vet inte, men iom att man kan spela många gamla spel så är det potentiella spelbiblioteket väldigt stort redan dag ett på en ny konsol. Jag kommer säkert att köpa Anthem när det släpps.

En annan sak som är bra är att det är plug and play på One X om man har en HDD usb-kopplad tiil sin befintliga konsol. Jag har 4TB på min Xbox One S även om den visserligen knappt har mer än ett par spel för tillfället.

Hade jag plats för spel pc så hade jag haft en sån, Xbox One X blir det naturliga valet för min del. Äldsta sonen har en PS4 slim så om jag vill kan jag nyttja den eller någon av kidsens pc som jag byggt.

I'm covered

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Finns det ens några exklusiva spel över huvud taget nu för tiden? Det enda man inte kan spela på PC (eller andra konsoler) i dagsläget är väl i stort sett Halo och tidigare spel ur Forza-serien nu när både Horizon och Forza 7 släpps till PC.

Osäkert, de spel som släpptes innan Xbox Anywhere inleddes efter E3 2016 är fortfarande Xbox One-exklusiva. Och 2017 har det väl inte släppts ett enda Microsoft-exklusivt spel? Känns verkligen som MS tappat stinget på exklusiva titlar även om de fortsätter sköta 360-läget bra.

Jag hade hoppats på att vi fått se något nytt både under E3 och nu under gårdagens visning men är ont om sådant. Känns lite som att Microsoft går i en annan riktning än exempelvis Sony där MS mer speglar Windows PC som plattform och får över fler spel och någon form av feature parity med Windows 10.

Jag gillar Xbox One X och för mig som har ursprunliga Xbox One hade det varit en rejäl uppgradering. Men känns inte helt lätt att motivera runt 5000kr när det är ont om titlar som drar upp försäljningen. Rätt sugen på en UHD-BD läsare så det är en bonus förstås. Men det lär ju inte få exempelvis Red Dead Redemption att bli förbättrad på något vis mer än den redan gjorts.

Jag är rätt kluven helt enkelt.