Permalänk

Cooler master evo 212

Tjena
Jag tänkte bygga en dator med Cooler master evo 212. Jag ska flytta datorn rätt mycket så jag undrar om vikten av kylaren kommer kunna ta sönder moderkortet eller
Nåt? Eller om detta gäller bara större kylare?

https://www.inet.se/produkt/5322017/cooler-master-hyper-212-e...

Permalänk
Medlem

Jag har hört folk som pajat moderkortet med mindre tornkylare än EVO 212, oftast pga för våldsamt flyttande

Flyttar man den varsamt och lägger datorn med "bakre sidopanelen" neråt brukar det gå bra men visst finns det alltid en risk.

Visa signatur

Rigg: Win 10 - Corsair Carbide 400C - MSI Z170A-G43 Plus - i7 6700K - Prolimatech Megahalems Black - 16GB Kingston Hyper X Fury - EVGA Supernova G2 750 - Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming 6GB - Samsung 750 EVO 250 GB - Samsung 850 EVO 500GB - NAS för lagring

Tangentbord: Arachnid Recore RGB - Mus: Varierande - Musmatta: QPAD UC-90 Pro XXL - Hörlurar: Sony MDR-1A - Mick: Vmoda Boom Pro

Permalänk
Medlem

Har haft den i något år och jag har flyttat omkring min dator ganska mycket. Den tynger inte ner nämnvärt på moderkortet då det sitter så mycket skruvar i det området som håller fast allt. Funkar prima

Permalänk
Hedersmedlem

Har kört min dator fram och tillbaka Jönköping-Göteborg flera gånger och än har inget hänt. Som alltid beror det mest på dig själv, är du inte för hårdhänt kommer du förmodligen inte ha sönder något.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar låsta i enlighet med §3.3 (massiv korspostning trots tidigare tillsägelser/sammanfogade trådar)*

Citat:

§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...