AMD avslöjar Radeon RX Vega Nano

Permalänk
Melding Plague

AMD avslöjar Radeon RX Vega Nano

AMD:s VD Lisa Su och hennes kollegor firade lanseringen av Threadripper och Radeon RX Vega på scen i Los Angeles, där de också passade på att avslöja en Nano-modell av den sistnämnda.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Eric Games! Ny studio?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hell yes!!! Har längtat efter denna lilla goding efter R9 Nano's introduktion! Blir definitivt ett köp!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av trickeh2k:

Eric Games! Ny studio?

Hade varit roligare med Sweeny creations

Permalänk
Medlem

Var kan man tänka sig detta hamnar i prestanda? Runt 1070 gissar jag eftersom föregångaren låg strax över 970.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Gulligt litet kort!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var kan man tänka sig detta hamnar i prestanda? Runt 1070 gissar jag eftersom föregångaren låg strax över 970.

Skulle gissa lite under. Då det fetaste lär vara i klass med 1080.

Permalänk
Medlem

JAAAAAA! <3 <3 <3 <3

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Mycket bra av AMD!

Permalänk
Hjälpsam

Vad hette killen nu igen, Sweeney Todd?
Ser läskig ut hur som helst.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Nvidia har väl inte direkt något liknande att kontra med. Visst är det lite av en nicheprodukt men gillar man små byggen så...

Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig mindre formfaktor än ATX så alla är ju olika.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nvidia har väl inte direkt något liknande att kontra med. Visst är det lite av en nicheprodukt men gillar man små byggen så...

Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig mindre formfaktor än ATX så alla är ju olika.

Finns mini itx varianter av både 1080 och 1070, så det dinns redan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nvidia har väl inte direkt något liknande att kontra med. Visst är det lite av en nicheprodukt men gillar man små byggen så...

Själv skulle jag aldrig kunna tänka mig mindre formfaktor än ATX så alla är ju olika.

När det gäller deras motsvarighet får man ju förlita sig på att partnertillverkarna släpper nåt, finns väl ”mini” kort ute till 1000 serien ute nu redan? Men visar, det är en nischprodukt, gullig dock.

Ser inte mig heller kunna gå tillbaka till ATX, m-ATX är sweetspotten för min del då m-ITX oftast är en del kompromisser.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalmiNio:

Finns mini itx varianter av både 1080 och 1070, så det dinns redan

Skickades från m.sweclockers.com

Även 1080 ti finns ganska små versioner av. https://www.nordichardware.se/nyheter/zotac-gtx-1080-ti-mini-...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Undrar om den blir den fulländade versionen av Vega, precis som R9 Nano var den fulländade versionen av Fiji fast något lägre klockad?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Killarna bakom Unreal Engine och Tim Sweeney är väl inte direkt kända för att va AMD entusiastiska eller har jag fel? Har för mig att de talat mycket gott om Nvidia förut om deras support och så. Åtminstone vet jag Unreal Tournament teamet brukar vara väldigt "Nvidia" baserade då det gäller tävlingar/bortskänkningar av olika slag. Intressant.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

föregångaren låg strax över 970.

Äh, nano ligger ju i 980 ti ref klass precis som fury x (alla mina 4 nano klarade 1100+/550), krävdes iofs TDP mod samt vattenkylning men efter prissänkningen av nano fick man ju block+nano för mindre än fury x. Även vid stock så ligger ett nano närmare 980 än 970.

Den enda nackdelen med nano var att man inte ville pusha VRMn speciellt mycket längre än 300-350W, men man kom inte direkt mycket längre på Fury X trots att det kortet har 2x Nanos VRM. Nano var ett riktigt "sleeper" card som många underskattade som dom flesta glömde bort pga det höga priset vid release, man kan ju hoppas att Vega versionen har ett bättre pris redan från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vad hette killen nu igen, Sweeney Todd?
Ser läskig ut hur som helst.

Fan vad taskigt

Permalänk
Medlem

Blir Nano som Fury X Nano, nedkrymt i specifikationer?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Tittar man på vega nano så är det inte samma som de andra, utan nano har t.ex endast en 8-pin kontakt om bilderna jag sett stämmer och det talas om 150W TDP.

https://smallformfactor.net/news/vega-nano-news
Jag tror nano är ett mellanting mellan RX580 och gtx1070 nivå som antagligen är samma som vega 56.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalmiNio:

Finns mini itx varianter av både 1080 och 1070, så det dinns redan

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte det finns med radialfläkt och utventilering i bakkant, kan vara en dealbreaker för de minsta byggena, men ja det är nisch.

Permalänk
Medlem

World domination face!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Vad hette killen nu igen, Sweeney Todd?
Ser läskig ut hur som helst.

Våga inte häda! Han är en legend. Han och John Carmack! Han är en av de som hjälpte ID Software i början.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Har det inte varit väldigt tyst om rykten kring Vega i de lägre prisklasserna? Eller ska inte Vega ersätta Polaris?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC/Light gaming: Chassi: Fractal Design Node 605 PSU: SEASONIC X-460 MODULAR FANLESS MB: ASUS Maximus V Gene CPU: Intel Core I5 3570K CPU Fan: NOCTUA NH-L12 GPU: ASUS GeForce GT1030 Passive Memory: CORSAIR XMS3 2x8Gb SSD: SAMSUNG 830 128Gb HDD: SEAGATE DESKTOP Fans: Be Quiet! SilentWings 2 120mm PWM OS: WINDOWS 10

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av swenzo:

Har det inte varit väldigt tyst om rykten kring Vega i de lägre prisklasserna? Eller ska inte Vega ersätta Polaris?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, hört väldigt lite om Vega 11, som tydligen skall ersätta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenzo:

Har det inte varit väldigt tyst om rykten kring Vega i de lägre prisklasserna? Eller ska inte Vega ersätta Polaris?

Skickades från m.sweclockers.com

Att hårdvara baserad på vegas nyheter kommer ersätta polaris det tvekar jag inte en sekund på och kanske heter de kretsarna vega, namnet verkar troligt men dessa kretsar kanske följer befintligt namnschema bättre.
Anledningen till att det inte talas om detta är att det troligen sker under första halvan nästa år och jag gissar på att de dyker upp i april 2018.

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om dom släpper ett dual gpu Vega Nano Pro Duo likt Fijii Radeon Pro Duo Då blir det affär direkt

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Vore trevligt om dom släpper ett dual gpu Vega Nano Pro Duo likt Fijii Radeon Pro Duo Då blir det affär direkt

Det vore ju komiskt med tanke på den här nyheten:
http://www.sweclockers.com/nyhet/24200-amd-lamnar-crossfire-t...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.