Andra sajter i stil med Sweclockers

Permalänk
Medlem

Andra sajter i stil med Sweclockers

Hej,

för det första så får någon mod gärna flytta denna tråd till relevant subforum om detta är fel. För det andra så kan jag tänka mig att denna fråga har fått svar tidigare i dessa forum, men en sökning gav inga vettiga resultat (länka gärna om ni hittar/vet tidigare liknande frågor).

Vad använder ni för andra sajter än Sweclockers för datornyheter etc? Jag är kanske mest intresserad av ordentliga test där olika produkter jämförs, i stil med vad Sweclockers gör (gpun, cpun etc). Efter alla diskussioner om huruvida ryzen-processorer är bättre eller ej än 7700K (den diskussionen behöver vi INTE ta här...) så har jag insett att jag skulle vilja läsa andra tester än bara Sweclockers, speciellt om det finns bredare tester, där komponenter testas med olika bakgrundsprogram igång, med olika patches och uppdateringar etc. Jag är själv en fysiker och gillar tester som är så vetenskapligt utförda som möjligt.

Jag kan ju tillägga att jag kan svenska, engelska och finska, så sajter på andra språk än dessa läser jag helst inte (jag har för mig att det finns flera bra tyska t.ex).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frazeur:

Hej,

för det första så får någon mod gärna flytta denna tråd till relevant subforum om detta är fel. För det andra så kan jag tänka mig att denna fråga har fått svar tidigare i dessa forum, men en sökning gav inga vettiga resultat (länka gärna om ni hittar/vet tidigare liknande frågor).

Vad använder ni för andra sajter än Sweclockers för datornyheter etc? Jag är kanske mest intresserad av ordentliga test där olika produkter jämförs, i stil med vad Sweclockers gör (gpun, cpun etc). Efter alla diskussioner om huruvida ryzen-processorer är bättre eller ej än 7700K (den diskussionen behöver vi INTE ta här...) så har jag insett att jag skulle vilja läsa andra tester än bara Sweclockers, speciellt om det finns bredare tester, där komponenter testas med olika bakgrundsprogram igång, med olika patches och uppdateringar etc. Jag är själv en fysiker och gillar tester som är så vetenskapligt utförda som möjligt.

Jag kan ju tillägga att jag kan svenska, engelska och finska, så sajter på andra språk än dessa läser jag helst inte (jag har för mig att det finns flera bra tyska t.ex).

NordicHardware finns ju som är som är typ Sweclockers, men den sidan känner du nog redan till? Tycker dock att Nordic har blivit så rörig efter det att dom gjorde om sidan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@AMD-FX: Jag känner faktist inte till så mycket annat än Sweclockers... Tom's Hardware, men den sidan har jag inte hört mycket bra om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frazeur:

Hej,

för det första så får någon mod gärna flytta denna tråd till relevant subforum om detta är fel. För det andra så kan jag tänka mig att denna fråga har fått svar tidigare i dessa forum, men en sökning gav inga vettiga resultat (länka gärna om ni hittar/vet tidigare liknande frågor).

Vad använder ni för andra sajter än Sweclockers för datornyheter etc? Jag är kanske mest intresserad av ordentliga test där olika produkter jämförs, i stil med vad Sweclockers gör (gpun, cpun etc). Efter alla diskussioner om huruvida ryzen-processorer är bättre eller ej än 7700K (den diskussionen behöver vi INTE ta här...) så har jag insett att jag skulle vilja läsa andra tester än bara Sweclockers, speciellt om det finns bredare tester, där komponenter testas med olika bakgrundsprogram igång, med olika patches och uppdateringar etc. Jag är själv en fysiker och gillar tester som är så vetenskapligt utförda som möjligt.

Jag kan ju tillägga att jag kan svenska, engelska och finska, så sajter på andra språk än dessa läser jag helst inte (jag har för mig att det finns flera bra tyska t.ex).

Har för mig att jag sett flera olika tester (som är relativt nya) på youtube där man testar att spela + streama. Hur "vetenskapligt gjorda" dessa tester är vet jag dock inte.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tre tidigare nämda är bra sidor!
En annan sida / kanal som jag inte gillar men vet att "folk" håller högt är Linus Tech tips https://linustechtips.com

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

NordicHardware finns ju som är som är typ Sweclockers, men den sidan känner du nog redan till? Tycker dock att Nordic har blivit så rörig efter det att dom gjorde om sidan

NordicHardwares hemsida tycker jag är lite bättre än innan Wordpress-konverteringen men deras forum/nyhetskommentarsfält är öde och beror nog på att man blir utloggad och sedan inte alltid lätt att logga in igen.

Men deras bevakningar från mässor på YouTube håller hög klass och ser hellre på deras än Swecklockers. De har även experimenterat med Live-tester och Live-unboxning vilket varit enormt kul och känns äkta.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag gillar https://arstechnica.com för allmänna it-nyheter och artiklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

NordicHardwares hemsida tycker jag är lite bättre än innan Wordpress-konverteringen men deras forum/nyhetskommentarsfält är öde och beror nog på att man blir utloggad och sedan inte alltid lätt att logga in igen.

Men deras bevakningar från mässor på YouTube håller hög klass och ser hellre på deras än Swecklockers. De har även experimenterat med Live-tester och Live-unboxning vilket varit enormt kul och känns äkta.

https://youtu.be/pJ3pC9E7mXY?t=19m5s

Ok, vi tycker olika då Mitt konto jag hade innan dom gjorde om sidan är borta. Försvinner kontot om man varit inaktiv alltför länge?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

https://slashdot.org/ för nyheter, kanske inte så djupgående hårdvarurelaterade men.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ok, vi tycker olika då Mitt konto jag hade innan dom gjorde om sidan är borta. Försvinner kontot om man varit inaktiv alltför länge?

Tyckte det även var strul med kontot innan NH emigrerade till Wordpress. Strul nu också så där tänker vi lika

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Hedersmedlem

anandtech och hardOCP är är väl de siter jag använt mig av mest tidigare. Mest för grafikkortstester
Inte så mycket längre. Jag får min dos med tester från sweclockers.
arstechnica för mer generella ITnyheter.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Anandtech är en given favorit utöver sweclockers.
Nordin Hardware är ju annars bra om det är svenska sidor man är ute efter, oerhört stora och intressanta artiklar. Dock slås jag alltid av hur lite medlemmar det verkar finnas på sidan, knappt några som kommenterar på artiklarna.
Har ingen koll på hur stor sidan är i jämförelse med swec.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Anandtech är en given favorit utöver sweclockers.
Nordin Hardware är ju annars bra om det är svenska sidor man är ute efter, oerhört stora och intressanta artiklar. Dock slås jag alltid av hur lite medlemmar det verkar finnas på sidan, knappt några som kommenterar på artiklarna.
Har ingen koll på hur stor sidan är i jämförelse med swec.

Tror de har många läsare, men forumet/nyhetskommentarer dog långt innan wordpress ändringen tyvärr.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Vi vet ju alla att 7700k är bästa spel cpun men ska du spela, streama, kolla pron mm samtidigt så är ryzens flertrådiga CPU bättre.

Så vad är det du vill ha reda på då mer specifikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Tror de har många läsare, men forumet/nyhetskommentarer dog långt innan wordpress ändringen tyvärr.

Är lite den känslan jag får.
Skulle kanske vara intressant med en sammanslagning @Dimestam ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Vi vet ju alla att 7700k är bästa spel cpun men ska du spela, streama, kolla pron mm samtidigt så är ryzens flertrådiga CPU bättre.

Så vad är det du vill ha reda på då mer specifikt?

Jo jag vill veta om processorn är själva modermodemet i chassit?

Permalänk

Jag gillar jonnyguru specielt för deras mer djupgående tester av nätaggregat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frazeur:

Hej,

för det första så får någon mod gärna flytta denna tråd till relevant subforum om detta är fel. För det andra så kan jag tänka mig att denna fråga har fått svar tidigare i dessa forum, men en sökning gav inga vettiga resultat (länka gärna om ni hittar/vet tidigare liknande frågor).

Vad använder ni för andra sajter än Sweclockers för datornyheter etc? Jag är kanske mest intresserad av ordentliga test där olika produkter jämförs, i stil med vad Sweclockers gör (gpun, cpun etc). Efter alla diskussioner om huruvida ryzen-processorer är bättre eller ej än 7700K (den diskussionen behöver vi INTE ta här...) så har jag insett att jag skulle vilja läsa andra tester än bara Sweclockers, speciellt om det finns bredare tester, där komponenter testas med olika bakgrundsprogram igång, med olika patches och uppdateringar etc. Jag är själv en fysiker och gillar tester som är så vetenskapligt utförda som möjligt.

Jag kan ju tillägga att jag kan svenska, engelska och finska, så sajter på andra språk än dessa läser jag helst inte (jag har för mig att det finns flera bra tyska t.ex).

En RRS feed med mina teknikfavoriter på vanliga webben och YouTube kanaler.
Bara gå tll https://feedly.com och logga in med sitt Google konto, trycka på det stora plustecknet "add content" och välja "import oplm". Det räcker att kopiera och klistra in länken nedan i utforskaren så slipper man hämta hem filen.

Länk till oplm-fil

https://p-ams1.pcloud.com/D4ZEFQBrXZTmAcyVZZZHywsE7Z2ZZv30ZkZ...

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Jag gillar Guru3D då de är snabba med att slänga ut nyheter och har ett bra community på forumet. Dock är sidan riktigt antik men skall få sig en overhaul.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9