Permalänk
Medlem

iPad Pro för Student

Hejsan!

För några veckor sedan blev jag lite sugen på en iPad Pro för de tre år jag har kvar av min utbildning. Jag har redan en Macbook Pro 15'' som jag använder och tar med mig dagligen till universitetet. Jag undrar ifall det är någon annan student här som har använt eller använder denna för sina studier och i så fall ifall ni är nöjda med hur det fungerar och hur ni använder den.

Anledningen till att jag själv är sugen på den är för att samla kurslitteratur och anteckningar digitalt vilket gör att det blir mindre att släpa på till och från skolan. Vill dock som sagt veta hur det har fungerat för andra.

Studerar Industriell Ekonomi och har mestadels management- och ekonomikurser kvar under de kommande tre åren, behöver alltså inte speciellt mycket mjukvara som kräver dator.

Tack på förhand!

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Inaktiv

Jag har använt iPad Pro och bättre Android surfplattor, båda med riktiga pennor. Min åsikt om dem, de är bra att surfa med, kolla på filmer och läsa pdf filer. Pennan var väldigt grym att visa för andra och alla blev imponerade nu efter över ett år vet jag inte ens var pennorna ligger och jag bryr mig inte.

Jag skulle då köpa en billigare surfplatta än iPad Pro om man enbart ska surfa, kolla på filmer och läsa pdf filer.

Anteckningar så gjorde jag i början, men slutade snabbt. Detta av flera anledningar, även om One note finns så ska det synkras och ha sig.

Gillar du Apple grejer så kolla på de äldre surfplattorna, jag tyckte det ej var så stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag har använt iPad Pro och bättre Android surfplattor, båda med riktiga pennor. Min åsikt om dem, de är bra att surfa med, kolla på filmer och läsa pdf filer. Pennan var väldigt grym att visa för andra och alla blev imponerade nu efter över ett år vet jag inte ens var pennorna ligger och jag bryr mig inte.

Jag skulle då köpa en billigare surfplatta än iPad Pro om man enbart ska surfa, kolla på filmer och läsa pdf filer.

Anteckningar så gjorde jag i början, men slutade snabbt. Detta av flera anledningar, även om One note finns så ska det synkras och ha sig.

Gillar du Apple grejer så kolla på de äldre surfplattorna, jag tyckte det ej var så stor skillnad.

Får man fråga om vilka anledningar som fanns som gjorde att du slutade använda surfplatta för anteckningar?

Problemet med äldre iPads är ju att det inte finns någon support för deras egen penna.

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ytabil:

Får man fråga om vilka anledningar som fanns som gjorde att du slutade använda surfplatta för anteckningar?

Problemet med äldre iPads är ju att det inte finns någon support för deras egen penna.

Jag köpte den för många saker, sedan har jag flera surfplattor på jobbet. (iPad Pro, Air 2)

Men anledning är att jag är lat av mig. Jag upplevde inte surfplattan som mer smidig för detta. Det beror dock på hur man arbetar.
För min del är jag ingen student och antecknar sällan, men jag ville gärna ha antekningarna i datorn. Jag gick då tillbaka till att skriva det direkt på datorn och i kollegieblock.

Det jag skulle vilja ha är en utdelad One Note dokument så när jag skriver på paddan så ska det automatisk finnas på datorn. Det går, men jag upplevde det inte som arbetsbesparande.

Jag använder dock surfplattorna dagligen, men pennorna rör jag ej. På min Android surfplatta som jag använder mest, skriver jag med fingret och det fingrar nästan lika bra. Denna har jag: http://www.mobil.se/tester/test-huawei-mediapad-m2-100#.WYXZ5...

En bidragande orsak till varför jag ej använder pennan är att det ej finns något bra fäste för den.