PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Otori:

Men varför kalla något "test-server" isf? Och där endast köra uppdateringen i 1 dag för att därefter tvinga ut på "live-server" utan att lyssna till de problem som påpekas av de som kör på testservrarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Svårt att svara på men min teori är att man vill testa i två olika steg. Olika buggar reagerar olika i olika tesmiljöer (dvs i olika belastningar).

Sen kan det vara så att vissa buggar anses vara "acceptabla" för utvecklarna för att kunna testa andra stora ändringar under en något mer extrem belastning än på en sluten testserver.
Som sagt bara spekulationer men det råder ju en viss tidspress under en alpha/beta-fas så man vill nog testa så mycket som möjligt för att få bort de största buggarna innan den skarpa lanseringen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av Otori:

Så sjukt tröttsamt att folk försvarar ALLT med "early access"!

Man lanserar inte "live" efter en dags testande. Det finns tillräckligt med personer på testservrarna och majoriteten av problemen har ju redan uppdagats där. Ändå väljer man att tvinga ut skiten...

Näh, sådan jävla stress är det inte! Få det bra istället!!

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker det är lite mycket gråtande allmänt över att det är en bug i ett spel. Snabbaste sättet att få bukt med det är pusha ut det till alla användare och skaffa mängder av data. Om spelarna inte klarar av några dagar med en irriterande bug så lär de ha andra problem, för det stressas väldigt mycket över att jag kan inte spela när det buggar.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem

First Person-läget är riktigt roligt! Blir ett helt annat tänkande när man ska kriga då ingen har fördel längre när det gäller sikt. Dock så gillar jag inte den där Danny DeVito-känslan som iallafall jag får, det känns verkligen som att man är 1.47 lång.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

First Person-läget är riktigt roligt! Blir ett helt annat tänkande när man ska kriga då ingen har fördel längre när det gäller sikt. Dock så gillar jag inte den där Danny DeVito-känslan som iallafall jag får, det känns verkligen som att man är 1.47 lång.

1.47? Nu tycker jag du överdriver lite!

Mer som 1.10 om du frågar mig..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att köra några matcher? Skriv ett pm så snackar vi på discord!

Permalänk
Medlem

Tjabba!

Söker någon / några att köra "seriösish" duo och squad med. Hade ca 2150 i rating förra säsongen. Kör gärna FPP även. PM eller citera.

Mvh

Permalänk
Medlem

Tja, tänkte kolla ifall någon sitter på ungefär samma rigg.

Har en 1700x, gtx 1080 strix samt 16 gb minne klockade till 2933 mhz!
Vilka settings har ni kommit fram till är bäst för fps? Jag kan fan inte bestämma mig om jag ska köra verylow på allt eller ultra, ibland är det skillnad på fps och ibland inte.

Mvh

Edit: Kanske ska tilläggas att cpun är automatklockad till 3,6ghz i bios. (Ifall det gör någon skillnad i detta case)

Visa signatur

GTX 1080 STRIX - Intel 8700K 4,9Ghz - Gigabyte Z370 Ultra Gaming- Noctua NH-D15 - EVGA 650W G2 - Corsair Vengeance 16GB 3000 MHz - Fractal Design Define S Window - SSD 500GB - HDD 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cubeR:

Tja, tänkte kolla ifall någon sitter på ungefär samma rigg.

Har en 1700x, gtx 1080 strix samt 16 gb minne klockade till 2933 mhz!
Vilka settings har ni kommit fram till är bäst för fps? Jag kan fan inte bestämma mig om jag ska köra verylow på allt eller ultra, ibland är det skillnad på fps och ibland inte.

Mvh

Jag kör allt på High 2560x1440 dator i sign.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Jag kör allt på High 2560x1440 dator i sign.

Hmm, ok.
Jag kör i 1920x1080. Vad har du för fps ungefär?

Visa signatur

GTX 1080 STRIX - Intel 8700K 4,9Ghz - Gigabyte Z370 Ultra Gaming- Noctua NH-D15 - EVGA 650W G2 - Corsair Vengeance 16GB 3000 MHz - Fractal Design Define S Window - SSD 500GB - HDD 1 TB

Permalänk
Medlem

Får man lov att fråga vad som gör PUBG bättre än alla andra "battle royal" KOTH spel?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Inaktiv

Jag har haft spelet ett litet tag men började först för någon dag sedan att spela spelet. Gillar vad jag sett hitills, speciellt då jag gillade just Battle Royale-filmerna när de kom. Långt ifrån första spelet i samma stuk och spelet må vara rätt innehållslöst och så men den har sin charm.

Senaste omgångarna har inte gått speciellt bra, så pass illa att jag inte ens hittat vapen. Men kul att ta någon runda emellanåt men lite segt med all tid det tar att komma in på en ny. Hade varit bra med en knapp så man kunde automatchas till ett ny session som är på gång att starta redan när man dött.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av firstofmay:

Får man lov att fråga vad som gör PUBG bättre än alla andra "battle royal" KOTH spel?

Nu har jag ingen erfarenhet av H1Z1, men bara det att nätkoden är relativt bra i PUBG gör att jag gillar det.
Den enda "battle royale"-erfarenheten jag haft tidigare är dock DayZ-moddet till Arma 2 för flera år sedan, så det är ju inte svårt att överträffa

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Nu har jag ingen erfarenhet av H1Z1, men bara det att nätkoden är relativt bra i PUBG gör att jag gillar det.
Den enda "battle royale"-erfarenheten jag haft tidigare är dock DayZ-moddet till Arma 2 för flera år sedan, så det är ju inte svårt att överträffa

Jag genomled ett antal hundra timmar i H1Z1, då jag älskar iden bakom Battle Royale spelläget.

Som du säger så var det mest nätkoden i H1Z1 som var problemet. Den gjorde att varje interaktion med andra spelare kändes som ett rent tärningskast. Även om man satt precis bakom någon och tömde magasinet i ryggen på dom, så kunde det hända att de bara vände sig om och sköt vad som upplevdes som ett skott. Pang, så var man död.

Det plus att spelets utveckling gick fram i snigel fart gjorde att det aldrig blev riktigt bra. Utvecklarna var också värdelösa på att lyssna på sin community och la till en massa grejer som ingen varken ville ha eller efterfrågade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Nu har jag ingen erfarenhet av H1Z1, men bara det att nätkoden är relativt bra i PUBG gör att jag gillar det.
Den enda "battle royale"-erfarenheten jag haft tidigare är dock DayZ-moddet till Arma 2 för flera år sedan, så det är ju inte svårt att överträffa

Är det baserat på Arma motorn? Spelade DayZ när det begav sig men jag trivs inte med konceptet överhuvudtaget, känns meningslöst. Hursom var det helt sjukt dåligt optimerat.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av cubeR:

Hmm, ok.
Jag kör i 1920x1080. Vad har du för fps ungefär?

Runt 60 , droppar ibland till 50 som max har jag haft 110

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av firstofmay:

Är det baserat på Arma motorn? Spelade DayZ när det begav sig men jag trivs inte med konceptet överhuvudtaget, känns meningslöst. Hursom var det helt sjukt dåligt optimerat.

Nej det är UE4.

Permalänk
Medlem

Nätkoden är väl det sämsta med PUBG? Helt dyngkass. En spelare kan vara synkad till 20hz och en annan till 60hz vilket gör att väldigt konstiga saker händer. hela tiden. Det är samma fenomen som Battlefield serien led av en gång i tiden men som man fixade i BF4. Ett av de vanligaste sakerna som sker är att man blir beskjuten, smiter runt ett hörn och sen dör man i skydd bakom hörnet för på motståndarens dator var man inte alls bakom hörnet. Så hur man kan får detta till att vara bra på något sätt vet jag inte. Nu har jag inte spelat H1Z1 så om det var värre där kan det inte varit så roligt men det var inte så här i Arma eller Dayz.

Det jag gillar med spelat är känslan i kontrollen av gubben. Otroligt mycket smidigare än i Arma med enkla men ändå avancerade kontroller som vem som helst kan lära sig. Sen är det ju betydligt mer spännande än något battlefield lir där man bara respawnar direkt med full gear. Inte lika nervbitande som Dayz direkt med tillräckligt för att det ska blir något annorlunda.

Förresten, är det nån som märkt att chatten verkar dött helt efter senaste patchen? Ingen pratar och ingen verkar heller svara inne i spelet när man tauntar dom. Mitt prat är på iallafall.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Helvete vilket beroendeframkallande spel...enorm känsla när man lyckas vinna också, lite som när man drog ner bossar i Demon's / Dark Souls. Sömnen blir lidande men vad fan, YOLO.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

@killawife: Jag har också tänkte på det att färre pratar. iofs så kör jag bara på team kanalen.

Men tycker man måste införa ett betyg system för matchning. Börjar bli lite less när man lirar squads och ingen annan har mic eller att de drar iväg själv (dock ganska ovanligt).

Efter man dött/vunnit så skulle man få betygsätta sina medspelare baserat på om de spelat som ett team och är på voice. Sedan så matchas hög ratade spelare med andra högt betygsatta spelare med andra av samma nivå.

Är mycket roligare när man faktisk hamnar i en grupp som pratar och spelar som ett lag :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Dessa hände mig häromdagen;

https://streamable.com/hr8so

https://streamable.com/247f9

First person i detta spelet är hur detta spelet skall spelas. Tredje person är ett skämt. Det var kul ett tag, sen insåg man alla problem med tredjeperson.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Jag är helt fast i spelet, svårt att slita mig xD Om någon vill lira säg till vet ja

Permalänk
Entusiast

Den här var var nästan jobbig... Jag hade inte hjärta att kasta dem... Hahaha

Permalänk
Medlem

@gurkburk92: Hahah klockrent, speciellt prejningen!

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Någon som skulle kunna kika vad som får för ping i PUBG?

Jag har haft problem senaste dagarna med att det dyker upp "Network Lag" error till och från när jag lirar.

Misstänker att det är mitt nya Trådlösa nätverkskort som strular (aldrig sett det på mitt gamla trådlösa kort).

Skulle vara bra och ha någon referens på vad som är "normalt" när jag ska felsöka ikväll.

Nedan så har ni instruktioner hur ni ser pingen i PUBG (guiden är för guildwars men ska nog funka för PUBG också)

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Moderator
Moderator

Episka ögonblick finns det gott om i PUBG, igår hade jag ett sådant.

First person duo med en kamrat, vi landar i Gatka och nedkämpar två andra teams. Kommer därifrån med en M16 med ACOG 4x och en S686 hagelbrakare. Vi drar oss norröver, cirkeln krymper mot Georgopol. Letar efter mer godsaker i ett par hus men blir till slut tvungna att dra oss över bergsmassivet västerut ner mot de tre lagerlokalerna i en dalgång söder om staden.

Kommer ner i dalgången, tar eld ifrån södra åskrönet. Vi söker skydd bland stenarna i mitten, besvarar, tar skada, läker, svär för mig själv. Helt plötsligt vrålar en jeep in rakt mot oss! Vi öppnar automateld och klipper en spelare men föraren duckar in bakom närmaste lagerbyggnaden. Fiende från två håll, svettigt!

Av en ren slump går bilföraren söder om lagerlokalen och drar på sig eld ifrån södra åsen, bingo! Jag rusar kvickt förbi ett par träd och in i lagret, kamraten vart kvar vid stenarna. Saktar ner, smyger genom lagret, hör föraren skjuta mot åsen men han ser mig inte. Två snabba salvor och han går ner, snabbt tar jag de fåtal läkemedel han har på sig.

Återvänder till norra sidan av lagret lagom för att se en fiende rusa mot min kamrat med en granat uppe! Drar två kulor i honom men han lyckas ha ihjäl på polarn min. Rosenrasande hoppar jag in i bilen och kör upp på södra åskanten, letar efter skytten som var där uppe men ser istället granatkastaren försöka länsa min kamrats lik. Fem skott senare så rör han inte på sig mer, letar febrilt efter hans partner men det blå kommer och jag måste fly.

Cirkeln krymper raskt över till norra Georgopol, flyr över bron utanför industriområdet och kör mot de första husen innan staden börjar. Tar skott ifrån alla håll, minst fyra grupper, slänger mig ur bilen och in i ett av tre hus (gul envånings, framsida väster, sovrum söder, dörr väster och norr) innan vägen runt staden. Med hjärtat hamrandes hittar jag ett hörn och börjar bandagera. Öronen på helspänn!

Hör spelare i huset bredvid (10m i nittio graders vinkel), ser folk springa i staden tvärsöver vägen västerut (100m) men kan inte skjuta för då avslöjar jag mig. Ett svamptorn ("wizards hut") är inom synhåll 150m norrut, är säker på att det sköts ifrån det när jag slirade in med bilen. Grannhuset brister ut i automateld, granater och ljudet av inbrytning. Sitter still som en mus...

Tystnaden sänker sig, cirkeln krymper igen, säker i huset men folket i staden måste över vägen rakt mot mig. Ser två men kan inte skjuta utan att avslöja mig. Avstår, hoppas grannhuset öppnar eld först. Is i magen, is i magen...

Nej. De är där inne men skjuter inte. Cirkeln krymper igen, spelarna vid vägen ställer sig upp, en hoppar över räcket, måste skjuta nu. Nu! Sänker en, skadar den andra. Grannhuset slänger upp en dörr, hör steg. Kryper intill västra väggen mellan fönstren, tittar snett söderut mot grannhuset men exponerar mig norrut, chansar på att glaset döljer min siluett eller att ingen tittar just nu.

Där! Grannarna visar sig på framsidan mellan husen, drar tre snabba salvor och sänker en men tar skada själv (30% kvar), springer in i sovrummet för en bättre vinkel och vingklipper den andra spelaren. Cirkeln krymper igen! Måste rusa ut norrut. Slänger upp dörren, cirkeln är mindre än tio meter stor, hinner ta tre steg ut. BAM!!

6 kills, tredje plats. Att sitta still i tre-fyra minuter kan vara väldigt ansträngande!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

@Lan: Folk som inte spelar PUBG bör läsa din historia. Enklare att hänga med när man känner till kartan. Ett spel för den som älskar nervositet, handsvett, puls och adrenalin.

Permalänk
Inaktiv

Nog fastnar man mer och mer för varje runda som man spelar. Och äntligen börjat krypa mig uppåt också. Bästa hitills är 6'a, hamnade utanför zonen och var nästan död.

Riktigt spännande när man tycker sig höra hur det prasslar en bit bort och man försöker avgöra om någon är där eller inte. Ju längre man är i matchen och ju bättre utrustning man hittat desto mindre vill man ju ändå dö. Men inte känt mig irriterad eller liknande över någon av de gånger jag dött, det har på något vis en viss charm även det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Nu kan jag nog inte hålla mig och får nog köpa detta spelet... Någon som har liknande i5 3570k, gtx670 och 8gb ram som kan berätta om det funkar att lira med?

Permalänk
Medlem

@Implor:

Ingen aning om det är bra eller dåligt.

"
Fördröjning (ms)
104
"

Det är vad mina siffror säger iallafall. Lycka till.

Edit: Siffrorna var från lobbyn.

Nya siffror hämtade från planet
"
Fördröjning (ms)
129
4
3
0
0
-
-
"

Det kanske ligger närmare sanningen.

Permalänk
Medlem

Så här kan man också göra: https://streamable.com/epy5h

Visa signatur

Serenity now