tänker på att bygga ihop 3 olika laptops funkar det?

Permalänk

tänker på att bygga ihop 3 olika laptops funkar det?

jag tänkte att bygga ihop 3 olika laptops som har 2 olika märken och undrar om det funkar. de 2 märkena är toshiba och packard bell/ packer bell. jag tänker göra det bara för att jag har dom i mitt rum och dom används inte av någon. och om det inte funkar kan man ta delar av en laptop och sätta in i en stationär dator. typ att ta några av delarna som är bättre och sätta in.

Permalänk

@Eyeless_jack: Bygga ihop på vilket sätt?
Vad är det du vill uppnå?

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Inaktiv

Beror på vad du menar. Om du har laptops som är ungefär lika gamla så kan du byta hårddisk, ram, dvdspelare mellan dessa.
Det finns laptop med mobilt externt grafikkort typ denna:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m5...
Men att få dessa att passa är inte lika enkelt.

Om du med bygga ihop menar att utnyttja kraften från de alla, så är det bara att fjärrstyra dem och köra olika saker på dem. Problemet är att fjärrstyrning och rörlig bild ofta inte fungerar bra.

*edit*
Skärm skulle kanske gå använda, räkna med krångel och ett dåligt slutresultat om det skulle fungera.

Att använda delar på en stationär, så är det enbart dvd och hårddisk som är enkelt. Ofta är dessa så dåliga på en laptop så det är ej värt.

Permalänk
Medlem

tror inte det blir något bra av det, slösar bara tid då äldre laptops går inte att göra mycket mer än att byta ram och dvd till hdd. thats it!

Permalänk
Medlem

Som Jensvo sa, slöseri på tid imo.