Tom Clancy's Rainbow Six: Siege för PC får uppdatering på 42 GB

Permalänk
Melding Plague

Tom Clancy's Rainbow Six: Siege för PC får uppdatering på 42 GB

Nästa uppdatering till Rainbow Six Siege på PC blir av det större slaget, med en storlek på 42 GB för spelare som kör titeln med 4K-upplösta texturer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När jag blir stor ska jag köpa alla tillverkare av SSD diskar och bara släppa stora spel.

För övrigt så välkomnar jag högupplösta texturer.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Börjar bli så less på R6. Det fungerar jäkligt dåligt. Då ska de sjösätta Operation Health.
Det var ganska länge sedan och det enda jag sett är värdelösa Alpha Packs
Men nu blir det nya texturer - inte direkt det som behövs...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Börjar bli så less på R6. Det fungerar jäkligt dåligt. Då ska de sjösätta Operation Health.
Det var ganska länge sedan och det enda jag sett är värdelösa Alpha Packs
Men nu blir det nya texturer - inte direkt det som behövs...

operation health har förbättrat stabilitet lite speciellt när man startar/söker matcher. Utöver det har operation health bara givit dem tid att planera alla förbättringar, några vi ej kommer få se förens nästa år... tråkigt men Ubisoft är ubisoft :).

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk

uppdatering på 42gb??? seriöst. Börjar tröttna mer och mer på PC spel.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

uppdatering på 42gb??? seriöst. Börjar tröttna mer och mer på PC spel.

Vad är problemet? det är ju 42gb om du väljer 4k texturerna och 26gb utan.

Högupplösta texturer tar mycket plats så är det bara kommer du inte ifrån även om det är konsol eller pc.

Visa signatur
Permalänk

@Garderoben:

Problemet är att storleken på spel ökar o ökar, ganska snart kommer väll hela spel vara 300gb..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

@Garderoben:

Problemet är att storleken på spel ökar o ökar, ganska snart kommer väll hela spel vara 300gb..

Sålänge de ökar av en anledning så ser jag inte problemet, skaffa en större hårddisk om du inte får plats med spelen?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk

Ultra HD paketet ligger ju redan på 35gb+ så ingen större skillnad

Permalänk
Medlem

Att ha 100mbit börjar kännas som rena snigelhastigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

uppdatering på 42gb??? seriöst. Börjar tröttna mer och mer på PC spel.

Vad jag fattat det som så är detta bara en uppdatering som ändrar saker. Alltså kommer spelet i sig inte vara 42gb större utan möjligtvis mindre efter patchen.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

@Garderoben:

Problemet är att storleken på spel ökar o ökar, ganska snart kommer väll hela spel vara 300gb..

Fast det är väl en patch? Spelet behöver inte bli större för det.. utan byter väl ut grejer som redan finns.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Att ha 100mbit börjar kännas som rena snigelhastigheten.

Fick nyss 100mbit. Hade 10mbit ADSL innan (bor ute i bushen) ;D
Kul när man köpt ett spel och inte kunde spela det förrän dan efter typ då nerladdningen tog så långt tid !
100mbit känns som approaching lightspeed men antar man vänjer sig hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

uppdatering på 42gb??? seriöst. Börjar tröttna mer och mer på PC spel.

Ja och digitala bilder! Och filmer! Och ljud!
Förstår inte att det bara ska bli större och större...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Fick nyss 100mbit. Hade 10mbit ADSL innan (bor ute i bushen) ;D
Kul när man köpt ett spel och inte kunde spela det förrän dan efter typ då nerladdningen tog så långt tid !
100mbit känns som approaching lightspeed men antar man vänjer sig hehe.

Jag har haft 100mbit över 10 år och har varit nöjd länge, i början var det ju helt underbart att allt laddades ner på minuter, idag med 60+gb spel känns 100mbit som att ha 2mbit adsl förr i tiden..

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

@Garderoben:

Problemet är att storleken på spel ökar o ökar, ganska snart kommer väll hela spel vara 300gb..

Förstår att du är kritisk till detta, men eftersom folk kräver bättre grafik och bättre detaljer på texturer så är det denna vägen det går. Det finns spel 2017 som är betydligt mindre, men deras grafik är också därefter, och det är i så fall dessa spel du bör titta på. Hur bra man än komprimerar och optimerar ett spel förändrar inte att utvecklarna idag har mer RAM än tidigare, mer VRAM än tidigare och fler och fler på 1440p/4k eller liknande upplösning, så de öser på med texturer och detaljer som aldrig förr.

Notera dock att grafik inte gör ett spel bättre... ett bra spel kan dock förstärkas av bra grafik.

Så tills folk slutar skrika "bättre, snyggare oavsett vad", så kommer vi gå denna vägen. Har vi tur så kommer SSD och HDD storlekarna också att växa i takt med detta, precis som vår internet anslutning. Vårt land är trots allt väldigt bra uppkopplade vs många andra länder tex USA, där du kan betala 4000kr+ för 20Mbit...

Skrivet av Myllerman:

Fick nyss 100mbit. Hade 10mbit ADSL innan (bor ute i bushen) ;D
Kul när man köpt ett spel och inte kunde spela det förrän dan efter typ då nerladdningen tog så långt tid !
100mbit känns som approaching lightspeed men antar man vänjer sig hehe.

Hehe, förstår hur det känns. Minns när jag gick från 10-12Mbit Kabel-TV internet till 100Mbit. Var ett enormt lyft, även på ping-tiderna.

Personligen testar jag 500Mbit just nu... och det känns total overkill, men att kunna ladda ner GTAV på yp 20-25 minuter, där SSDn verkligen får jobba är lite kul i sig själv. Kan får 1000Mbit, men inte intresserad pga priset, och bristande behov.

100Mbit är dock mer än nog, men jag kunde testa detta i 6 mån med tom lägre kostnad, så tänkte... varför inte. Tror jag kommer nöja mig med 250Mbit dock, då det är mer prisvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

uppdatering på 42gb??? seriöst. Börjar tröttna mer och mer på PC spel.

Skrivet av Kevlarheart:

@Garderoben:

Problemet är att storleken på spel ökar o ökar, ganska snart kommer väll hela spel vara 300gb..

Ser inte problemet. Det tar lite över en timma för dem med 100/100 lina att ladda ner 42GB, dessutom är lagringsmedia billigt. Du kan få 8TB för runt 2000KR i dagsläget. Med ett Steam-bibliotek på 1000 spel så kan du fortfarande ha mycket utrymme över för annat.

När spelen blir markant större så kommer komprimeringstekniken även bli bättre. Högupplösta texturer är det som tar upp plats. Även om ett spel tog upp 300GB så är det inte ett så himla stort problem. Förr eller senare kommer 100/100 vara standard och vi får möjligheter till ännu snabbare uppkopplingar än Gbit nät. Då kan man välja detta om man inte orkar vänta.

Även om det tog en hel dag att ladda ner ett framtida spel, så är det inte precis hela världen. Folk bör lära sig att gilla läget och vänta på saker och ting istället för att ha omedelbar tillfredsställelse hela tiden. Med omedelbar tillfredsställelse hela tiden så lär man sig inte att uppskatta saker och ting på samma sätt. Det drar ner på den potentiella livskvalitén.

Vill man ha spel av kvalité, så får man även räkna med att spelen blir större. Det finns en relativ enkel lösning om man inte gillar det. Välj att inte spela spelen.

Däremot om du inte har en aktiv Internet anslutning så kan det ju givetvis bidra med problem. Dock är jag rätt säker på att antalet folk som inte har tillgång till aktivt Internet är en väldigt liten minoritet. Om vi anpassar oss efter folk som inte kan eller vill leva i framtiden, så får vi heller ingen framtid.

Tycker du borde hitta någon håla i ett land med dålig infrastruktur och bo där ett tag, så kan du kanske lära dig hur problematiskt de har det med filstorleken på spel. Ha det roligt att ladda ner 40GB på en vecka eller två

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen singelplayerdel i detta spel? Väntar fortfarande på en värdig uppföljare till Raven Shield. Vegas 2 var i och för sig ganska bra. Men jag saknar planeringsdelen som i de gamla Rainbow Six-spelen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Börjar bli så less på R6. Det fungerar jäkligt dåligt. Då ska de sjösätta Operation Health.
Det var ganska länge sedan och det enda jag sett är värdelösa Alpha Packs
Men nu blir det nya texturer - inte direkt det som behövs...

Det är väl upp till bevis hur Operation Health kommer sluta, men Alpha Packs har inget (kanske ska säga, borde inte ha) med Operation Health att göra. Kosmetiska detaljer är separat från det övriga.

Håller tummarna för att de lyckas med Operation Health, men jag tycker fortfarande spelet är roligt trots bristerna

stavfel
Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

@zin: Bra post. Folk är för bortskämda/curlade. Tycker nästan lite synd om dom som är födda med vanan av ett snabbt internet. Att inte varit med om hur internet va i början, när det tog timmar att ladda hem Mb.

Spelar inte R6 själv men jag gissar på att detta inte är tvång då det är "ögongodis pack".

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

@zin_90: Bra post. Folk är för bortskämda/curlade. Tycker nästan lite synd om dom som är födda med vanan av ett snabbt internet. Att inte varit med om hur internet va i början, när det tog timmar att ladda hem Mb.

#schoolofhardknocks

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Vad jag fattat det som så är detta bara en uppdatering som ändrar saker. Alltså kommer spelet i sig inte vara 42gb större utan möjligtvis mindre efter patchen.

Skrivet av Garderoben:

Fast det är väl en patch? Spelet behöver inte bli större för det.. utan byter väl ut grejer som redan finns.

Precis så tänker jag med och det står ju faktiskt i artikeln att:
"Storleken beror på att Ubisoft ändrar hur uppdateringar laddas ned, något som innebär att ett stort antal filer måste ersättas och laddas ned på nytt. Detta ska dock leda till mindre och bättre komprimerade uppdateringar framöver, samt snabbare laddningstider på samtliga plattformar".

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | Asus ROG Swift PG259QNR 360Hz | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Medlem

Visste inte att spelet fått sån fart efter släpp, trodde det var dött. Verkar ju hur populärt som helst.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Det är väl upp till bevis hur Operation Health kommer sluta, men Alpha Packs har inget (kanske ska säga, borde inte ha) med Operation Health att göra. Kosmetiska detaljer är separat från det övriga.

Håller tummarna för att de lyckas med Operation Health, men jag tycker fortfarande spelet är roligt trots bristerna

Spelet är mest roligt när man spelar Ranked om man lyckats ta sig upp till Guld 1-2 eller Platinum.
Guld 3-4 och silver spelarna är mer toxic och självista.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Förstår att du är kritisk till detta, men eftersom folk kräver bättre grafik och bättre detaljer på texturer så är det denna vägen det går. Det finns spel 2017 som är betydligt mindre, men deras grafik är också därefter, och det är i så fall dessa spel du bör titta på. Hur bra man än komprimerar och optimerar ett spel förändrar inte att utvecklarna idag har mer RAM än tidigare, mer VRAM än tidigare och fler och fler på 1440p/4k eller liknande upplösning, så de öser på med texturer och detaljer som aldrig förr.

Notera dock att grafik inte gör ett spel bättre... ett bra spel kan dock förstärkas av bra grafik.

Så tills folk slutar skrika "bättre, snyggare oavsett vad", så kommer vi gå denna vägen. Har vi tur så kommer SSD och HDD storlekarna också att växa i takt med detta, precis som vår internet anslutning. Vårt land är trots allt väldigt bra uppkopplade vs många andra länder tex USA, där du kan betala 4000kr+ för 20Mbit...

Hehe, förstår hur det känns. Minns när jag gick från 10-12Mbit Kabel-TV internet till 100Mbit. Var ett enormt lyft, även på ping-tiderna.

Personligen testar jag 500Mbit just nu... och det känns total overkill, men att kunna ladda ner GTAV på yp 20-25 minuter, där SSDn verkligen får jobba är lite kul i sig själv. Kan får 1000Mbit, men inte intresserad pga priset, och bristande behov.

100Mbit är dock mer än nog, men jag kunde testa detta i 6 mån med tom lägre kostnad, så tänkte... varför inte. Tror jag kommer nöja mig med 250Mbit dock, då det är mer prisvärt.

Har du en SSD från stenåldern eller är den bara slöare än en HDD?

En vanlig HDD läser/skriver ju i 1600/1200 Mbit/s så din SSD lär ju inte ha det allt för svettigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Har du en SSD från stenåldern eller är den bara slöare än en HDD?

En vanlig HDD läser/skriver ju i 1600/1200 Mbit/s så din SSD lär ju inte ha det allt för svettigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du tror att du bara skriver data när du installerar på steam behöver du nog kolla igen. Du skriver data, sen läser du samma data igen, och packar upp och skriver % mer data.

Så du har 3 IOPs för varje block data... vilket gör att lasten ökar rätt kraftigt.

Så en HDD har inte en chans... du står på 1-2MB/s i bästa fall och tugg tugg tugg.... Där den laddar ner "lite då och då" i burst när skrivcachen är full. Med enklare SSD så ser man QD1+ bildas på disken som kan spika till 2-3 iaf vid tillfällen, där filer tas bort, Trim ska göras och samtidigt skriva-läsa-skriva. Jag har testat på usla kina SSDer också, och dessa slår i IO taket direkt med skrivning.

Och när den ökar sin QD så stannar steam upp och väntar, även om din SSD kanske borde klara mer @ QD4-8. Lite därför det är totalt meningslöst med dåliga M.2 SSDer... så du likväl får sämre prestanda, vs en bra SATA SSD när kön byggs på.

Beror helt på spelet dock, då vissa spel är inga problem att uppdatera, medan andra förallokerar först, vilket tömmer all SLC cache, och sen öser på med data 2-3x om vilket blir för mycket. Några få spel är relativt sekventiella i sin prestanda och då är det betydligt enklare för disken. Men i nästa alla spel jag testade så throttlade anslutningen pga disken fick jobba på enklare SSDer eller HDD. Totalt testat det på ca 10 olika SSDer iaf.

Min Samsung 840 EVO 750GB som är ena speldisken når också last med detta när du skriver 60MB/s från internet, och sen läser samma igen, och sen ska skriva datan igen. 4k-QD1 prestandan på de flesta SSDer är i runda slängar 30-40MB/s läsning, och 50-100MB/s skrivning, så det är inga problem att "överlasta" detta och få steam att throttla.

850 PRO disken klarar det bättre (när jag testade), men även den går över QD1 lite då och då i spikar.
Så även om jag också har SSDer från stenåldern (typ 10 år gamla) också, så är detta ett problem på moderna SSDer också, även om tex Samsung 850/960 och Intel S3700 inte har några större problem med det.

Testa ta hem Path of Exile (gratis på steam) på en 500Mbit lina och 60MB/s+ så ska du se din SSD svettas lite när det blir slumpmässigt jobb.

Permalänk
Inaktiv

Spännande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Börjar bli så less på R6. Det fungerar jäkligt dåligt. Då ska de sjösätta Operation Health.
Det var ganska länge sedan och det enda jag sett är värdelösa Alpha Packs
Men nu blir det nya texturer - inte direkt det som behövs...

Jag förstår dig, man blir vansinnig ibland när man träffar, ser blod och inget händer eller när man dör och aldrig haft en chans att se fienden.
Men "Operation health" betyder inte att nu allt är bra, utan bara att de skulle fokusera på att fixa grejer.
De annonserade för 5 dagar sen att de ska byta, uppgradera alla servrar för att förbättra problem med hitboxes etc... De testar nu och släpper det snart. De nya texturer i patchen borde också hjälpa en att se fienden oavsett vad man har för hårdvara/inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Jag förstår dig, man blir vansinnig ibland när man träffar, ser blod och inget händer eller när man dör och aldrig haft en chans att se fienden.
Men "Operation health" betyder inte att nu allt är bra, utan bara att de skulle fokusera på att fixa grejer.
De annonserade för 5 dagar sen att de ska byta, uppgradera alla servrar för att förbättra problem med hitboxes etc... De testar nu och släpper det snart. De nya texturer i patchen borde också hjälpa en att se fienden oavsett vad man har för hårdvara/inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Fruktansvärt frustrerande! Kan ju vara väldigt stor skillnad på det man själv ser och sedan vad killcam visar.

Det jag hörde lovade ganska mycket (även om det såklart inte kommer fungera perfekt direkt). Lägre ping för alla också.
Sedan borde de lägga in begränsningar i ping så att folk inte byter servrar kors och tvärs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Om du tror att du bara skriver data när du installerar på steam behöver du nog kolla igen. Du skriver data, sen läser du samma data igen, och packar upp och skriver % mer data.

Så du har 3 IOPs för varje block data... vilket gör att lasten ökar rätt kraftigt.

Så en HDD har inte en chans... du står på 1-2MB/s i bästa fall och tugg tugg tugg.... Där den laddar ner "lite då och då" i burst när skrivcachen är full. Med enklare SSD så ser man QD1+ bildas på disken som kan spika till 2-3 iaf vid tillfällen, där filer tas bort, Trim ska göras och samtidigt skriva-läsa-skriva. Jag har testat på usla kina SSDer också, och dessa slår i IO taket direkt med skrivning.

Och när den ökar sin QD så stannar steam upp och väntar, även om din SSD kanske borde klara mer @ QD4-8. Lite därför det är totalt meningslöst med dåliga M.2 SSDer... så du likväl får sämre prestanda, vs en bra SATA SSD när kön byggs på.

Beror helt på spelet dock, då vissa spel är inga problem att uppdatera, medan andra förallokerar först, vilket tömmer all SLC cache, och sen öser på med data 2-3x om vilket blir för mycket. Några få spel är relativt sekventiella i sin prestanda och då är det betydligt enklare för disken. Men i nästa alla spel jag testade så throttlade anslutningen pga disken fick jobba på enklare SSDer eller HDD. Totalt testat det på ca 10 olika SSDer iaf.

Min Samsung 840 EVO 750GB som är ena speldisken når också last med detta när du skriver 60MB/s från internet, och sen läser samma igen, och sen ska skriva datan igen. 4k-QD1 prestandan på de flesta SSDer är i runda slängar 30-40MB/s läsning, och 50-100MB/s skrivning, så det är inga problem att "överlasta" detta och få steam att throttla.

850 PRO disken klarar det bättre (när jag testade), men även den går över QD1 lite då och då i spikar.
Så även om jag också har SSDer från stenåldern (typ 10 år gamla) också, så är detta ett problem på moderna SSDer också, även om tex Samsung 850/960 och Intel S3700 inte har några större problem med det.

Testa ta hem Path of Exile (gratis på steam) på en 500Mbit lina och 60MB/s+ så ska du se din SSD svettas lite när det blir slumpmässigt jobb.

Inte det jag menade men, mycket bra info hur som.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8