Lamina T1012B - Stänger av istället för omstart
Hej på er,
Har ett gäng Microsoft Lamina surfplattor modell T1012B.NORD som idag och igår lyckats uppdatera till Windows ver. 1703 (Creators Update). Under uppdateringen så fick samtliga surfplattor bluescreen ca 2-4 gånger med följande errorkod.
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, startade om plattan vid samtliga tillfällen och uppdateringen fortsatte.
Problemet som uppstod efter uppdateringen var att istället för att starta om när man trycker på "Starta om" i startmenyn så stängs plattan av helt, och måste manuellt startas upp. Detta gäller även om jag kör t.ex. "Shutdown -r -f -t 0" via CMD eller om jag går in och väljer "Avancerad start" via Windows inställningar.
Jag har testat följande utan någon förbättring.
* Gått igenom samtliga strömsparinställningar och satt till "Aldrig" / "Alltid på"
* Kollat igenom enhetshanteraren för att se om någon specifik drivrutin haft problem (Hittade inga fel)
* Kört senaste Windows update
Håller för tillfället på att testa "Återställ till en tidigare version av Windows" via Windows inställningar vilket tog bra mycket längre än vad jag förväntade mig så jag har ingen status där heller.
Testade även att göra en fabriksåterställning via Windows inställningar, men jag fick samma problem där. Dock så kan det ha berott på att surfplattan kört igenom exakt samma update igen när den var klar. Kickade igång reseten mitt på dagen när surfplattan var ansluten till internet och glömde rycka kabeln innan jag gick hem. Fullt möjligt att det går att köra en full reset och se till att den inte gör uppdateringen.
Känns dock tråkigt om det inte går att lösa på något annat sätt än att återställa hela surfplattan, vi har ca 200 Lamina tablets ute hos kunder och det vore väldigt segt om de sakta men säkert börjar få samma problem.
Någon som stött på detta problem tidigare eller har någon lösning?