No Man's Sky - Samlingstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Tar typ två sekunder att googla fram bilder på portaler och hur man öppnar dom...

Edit: Och hade du läst hans post så hade du sett att han inte postade det och hur man öppnar dom för att han inte vill spoila, och att det antagligen finns en tutorial i någon reddit-kanal. Det känns lite oproffesionellt av dig att klaga på en post du inte ens läser igenom.

Har letat som bara den, både google och reddit och allt där mellan, kan inte hitta nån som faktiskt kan visa upp att han/hon fått igång en portal.

Men tror/vill tro att det finns mer till spelet än vad vi vet just nu:)

Permalänk
Inaktiv

Personligen tycker jag att han lägger lite väl stor vikt på allt random gan hittat i spelet. Även jag analyserade allt det jag såg under mina 20 timmar eller vad det blir. Bara samma sak hela tiden, generiska saker utan någon direkt koppling.

Utesluter ju inte att utvecklarna försöker fila in någon slags substans senare med patchar men det förändrar ändå inte det faktum att spelet vid lansering inte stämde in med marknadsföringen.

Personligen ser även jag det där inlägget och tråden i allmänhet som ett försvar till spelet, utvecklarna men även Sony och argumenten är fan svaga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperOlsson:

Tar typ två sekunder att googla fram bilder på portaler och hur man öppnar dom...

Edit: Och hade du läst hans post så hade du sett att han inte postade det och hur man öppnar dom för att han inte vill spoila, och att det antagligen finns en tutorial i någon reddit-kanal. Det känns lite oproffesionellt av dig att klaga på en post du inte ens läser igenom.

Kan du länka till hur man öppnar portalerna, för jag har nu googlat längre än två sekunder och hittar tyvärr ingenting konkret?

Läste du fler inlägg än det första i den tråden? För folk krävde inte spoilers, utan bara en skärmbild på en öppen portal.
Jag hävdade aldrig att jag var professionell NMS-kommentator, får väl be så ödmjukt om ursäkt ifall jag i mitt inlägg framställde mig som sådan.
Tycker bara att det är lite skumt med en person som hävdar att han löst en massa "djupa" pussel i NMS och använder ursäkten att han inte vill spoila något för att slippa lägga fram bevis.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Skrivet av Senseye:

Kan du länka till hur man öppnar portalerna, för jag har nu googlat längre än två sekunder och hittar tyvärr ingenting konkret?

Läste du fler inlägg än det första i den tråden? För folk krävde inte spoilers, utan bara en skärmbild på en öppen portal.
Jag hävdade aldrig att jag var professionell NMS-kommentator, får väl be så ödmjukt om ursäkt ifall jag i mitt inlägg framställde mig som sådan.
Tycker bara att det är lite skumt med en person som hävdar att han löst en massa "djupa" pussel i NMS och använder ursäkten att han inte vill spoila något för att slippa lägga fram bevis.

Ok hade visst fel om portalerna ^^, ingen verkar ha lyckats få upp dom än. Och ja han verkar vara lite skum, han har t ex fel om Korvax last words, har lärt mig lite över 50 ord totalt och har redan fått både Atlas och Anomaly.

Permalänk
Medlem

Funnit lite mer intressant läsning för er som vill:
https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/50gcqq/aba...

Permalänk
Skrivet av markus9090:

Absolut kan det vara så, men tycker att efter alla år av utveckling borde vara mer djup i spelet än vad som händer vid centrum, men kan såklart ha fel!

Alla år? Det är ett indie-team på upp till 13 personer som jobbat på det i ungefär 3 år, och målet är så förjävla stort att ingen väl kan tro att de skulle kunna komma i närheten av det. Bara att få ekosystem och crafting att fungera som de påstod skulle tagit den tiden, om inte längre.

Klart som fan det blir platt och innehållslöst om ett så litet team jobbar så förhållandevis kort tid på ett av de mest ambitiösa spel någonsin.

GTA 5, som inte ens ligger i närheten av samma nivå av ambition som NMS, tog över 5 år att utveckla, och då för endast konsoller, för ett väldigt rikt företag på 900 anställda och en budget på 265 miljoner dollar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Alla år? Det är ett indie-team på upp till 13 personer som jobbat på det i ungefär 3 år, och målet är så förjävla stort att ingen väl kan tro att de skulle kunna komma i närheten av det. Bara att få ekosystem och crafting att fungera som de påstod skulle tagit den tiden, om inte längre.

Klart som fan det blir platt och innehållslöst om ett så litet team jobbar så förhållandevis kort tid på ett av de mest ambitiösa spel någonsin.

GTA 5, som inte ens ligger i närheten av samma nivå av ambition som NMS, tog över 5 år att utveckla, och då för endast konsoller, för ett väldigt rikt företag på 900 anställda och en budget på 265 miljoner dollar.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du läst igenom länken jag skickade? Finns mer till spelet än du tror, har själv precis startat om på ny kula för o tästa en sak, och spelets story blev väldigt annorlunda denna gång.

Tror det finns mer djup i spelet än vad många vill erkänna

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Skrivet av markus9090:

Har du läst igenom länken jag skickade? Finns mer till spelet än du tror, har själv precis startat om på ny kula för o tästa en sak, och spelets story blev väldigt annorlunda denna gång.

Tror det finns mer djup i spelet än vad många vill erkänna

Kollade på den första länken full med tomma spekulationer, flera av dem visat sig vara helt utan bevis, och några av dem rakt av felaktiga. Story är dessutom inte nog för att ge ett spel djup i detta fall.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Verkar som spelet mer eller mindre dött ut. Knappt nån som streamar det längre och steamspy:s siffror ger väl en fingervisning.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shelter:

Verkar som spelet mer eller mindre dött ut. Knappt nån som streamar det längre och steamspy:s siffror ger väl en fingervisning.

Inte petat på spelet på två veckor eller så. Mediokert spel utan innehåll trots allt.

En ny patch har kommit iallafall: http://www.guru3d.com/news-story/no-man-sky-patch-1-07.html

Men ja, inget nytt gameplay-mässigt utan bara en del buggfixar.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Intressant det som händer på NMS reddit.

7 st. Moderatorer har fått kasettband med meddelanden och musik på från Hello Games.
Några knyter ihop detta med pågående ARG Waking Titan.

Kul hursomhelst

Permalänk
Lego Master

Har inte spelat eller haft det installerat sen slutet på förra året... har det hänt nåt med spelet, eller är det samma innehåll fast lite patchat? Hörde nåt om basbyggen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Har inte spelat eller haft det installerat sen slutet på förra året... har det hänt nåt med spelet, eller är det samma innehåll fast lite patchat? Hörde nåt om basbyggen.

Dom har lagt till basbyggande och även någon form av landfordon ska visst finnas har jag för mig. Sen så har dom även lagt till ett Survival Mode för dom som känner att spelet var för lätt och vill ha lite mer utmaning.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Waking titan ARG och NMS är kopplade!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

Waking titan ARG och NMS är kopplade!!!

Har svårt att förstå varför folk blir så hypade av detta. Först och främst tycker jag det är ett slöseri med tid och pengar när Hello Games bara kunde lagt upp en post på sin hemsida och berättat att de har en ny uppdatering på gång och tala om vad den kommer innehålla. Men jag antar att de behöver hitta på nåt för alla pengar de tjänade på pre-orders av No Man's Sky...

För det andra var ju en av anledningarna att NMS fick så mycket kritik just att HG var otydliga med innehållet i spelet, vilka features det innehöll och vad de var tvungna att kapa bort (multiplayer, landa på asteroider, roterande planeter o.s.v.).. Nu är de avsiktligt mystiska och otydliga igen vilket leder till att folk får orealistiska förväntningar på denna uppdatering. Gissar att många kommer bli besvikna när uppdateringen väl släpps och inte alls visar sig stämma med vad folk fantiserat ihop baserat på några kassettband, kodade meddelanden o.s.v.

Utvecklarna borde istället lyssna på sina fans/kunder och implementera de features som efterfrågas och fixa de saker folk blir frustrerade över samt vara tydliga med när uppdateringar kommer och vad de kommer innehålla. Varför kan de inte bara ha Release Notes som vanliga normala utvecklare?

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Har svårt att förstå varför folk blir så hypade av detta. Först och främst tycker jag det är ett slöseri med tid och pengar när Hello Games bara kunde lagt upp en post på sin hemsida och berättat att de har en ny uppdatering på gång och tala om vad den kommer innehålla. Men jag antar att de behöver hitta på nåt för alla pengar de tjänade på pre-orders av No Man's Sky...

För det andra var ju en av anledningarna att NMS fick så mycket kritik just att HG var otydliga med innehållet i spelet, vilka features det innehöll och vad de var tvungna att kapa bort (multiplayer, landa på asteroider, roterande planeter o.s.v.).. Nu är de avsiktligt mystiska och otydliga igen vilket leder till att folk får orealistiska förväntningar på denna uppdatering. Gissar att många kommer bli besvikna när uppdateringen väl släpps och inte alls visar sig stämma med vad folk fantiserat ihop baserat på några kassettband, kodade meddelanden o.s.v.

Utvecklarna borde istället lyssna på sina fans/kunder och implementera de features som efterfrågas och fixa de saker folk blir frustrerade över samt vara tydliga med när uppdateringar kommer och vad de kommer innehålla. Varför kan de inte bara ha Release Notes som vanliga normala utvecklare?

Tror du förstått det hela lite fel. Detta ARG (waking titan) är en del av spelet. Det är kopplat till lore.

Nu har det hänt grejor. Waking titan har uppdateras och alla som anmält sig har fått mail om atals pass level 4 och nya pussel att lösa ::)

Helt underbart gjort av Hello Games, fantastisk support av detta fantastiska spel.

Waking titan är som ett spel i sig självt

Permalänk
Medlem

Otrolig uppdatering. 30 timmar story material också!!!!

https://www.youtube.com/watch?v=5328iuzHw-w

INTRODUCING UPDATE 1.3

Update 1.3, Atlas Rises, brings a brand new and overhauled central storyline, portals, a new procedural mission system, trade improvements, system economies, joint exploration and more.

This update marks the one year anniversary of No Man’s Sky, and a lot has changed. Please see Pathfinder and Foundation for previous major updates. This is the next step on our journey.
•Full Update Article
•Atlas Rises Trailer

GENERATION
•Balanced freighter prices
•Fixed collision on freighter bridge
•Added freighter classes
•Added ability to warp in your freighter
•Fixed floating turrets on capital freighters

SPACE
•Improved space heavy air
•Added requirement to scan planets in order to reveal their names
•Improved planet name display as you enter orbit
•Fix for massive carve radius when mining asteroids

GALACTIC MAP
•Updated galactic map UI
•Improved galactic map controls
•Improved star names gathered in galaxy map flythrough
•Improved distribution of different coloured stars
•Added interstellar scan events

STARSHIPS
•Added ability to summon your ship from the quick menu
•Refined ship reticules
•Added new holographic cockpit HUD elements: mini map, pulse drive warning and target ship
•Added new ship technology
•Balanced space combat
•Balanced ship weapons and technology
•Updated ship weapon projectile effects
•Updated ship hit direction markers
•Improved flare graphics on ships
•Improved loot containers dropped by AI ships
•Improved effects on damaged AI ships
•Balanced crashed ships broken slots and repair costs
•Added a more convenient swap inventory button for moving items between new/crashed ships and storage units
•Updated design of Atlas pass icons
•Added ability to look around the cockpit when landed
•Allowed player to remain in ship cockpit after landing
•Improved spawning and distribution of AI ships
•Improved ship altimeter
•Added in-ship communicator
•Added button prompt for ship zoom
•Fixed a bug where your ship could become invisible by visiting the galactic map
•Improved Pirate systems including the ability to negotiate or call in support
•Added low flight mode
•Improved landing code

UI
•Divided options menu into several pages
•Revised Journey page
•New Gek, Korvax and Vy’keen medals
•New medals for the merchant, mercenary and explorer guilds
•Revised log page
•Fixed animation on markers as they are removed
•Improved binocular UI
•Updated journey milestone icons
•Overhauled discovery log
•Added cardinal directions to compass
•Added distance markers to compass
•Fix for “redeem content” showing twice on Steam menu
•New trade and product icons
•Revised combat ship markers
•Improved ship tracking arrows when flying away from targets
•Overhauled conversation interface

GRAPHICS
•Improved HBAO filtering around edges
•Improved TAA handling of grass blade edges
•Introduced depth of field effect during interactions
•Added LOD meshes and imposters to various props
•Fixed texturing on the buildable door
•Reduced HBAO shimmer
•Reduced shadow acne
•Fixed artifacts with imposter shadows
•Improved double-sided normals for foliage
•Improved terrain texturing and texture blending
•Improved grass colour blending and integration with terrain
•Improved grass and leaf materials
•Improved colour palettes across several biomes
•Improved planet night skies
•Fixed z-fighting on small glowing plants
•Various graphics optimisations and fixes
•Visual improvements to Atlas stations
•Replaced all terrain textures with higher detail and quality variants
•Added new higher detail foliage variants to several biomes
•Upgraded textures on several cave props

AUDIO
•Four new sets of soundscapes by 65 Days of Static
•Reworked space combat audio
•Reworked space explosions
•Added new ship weapon sounds
•Added weird biome soundscape
•Added new music and sound effects for story mode
•Lots of new UI sounds
•Minor mix changes and optimisations

LANGUAGE
•Various minor language fixes and improvements

Permalänk
Medlem

Grym uppdatering, vart sugen på detta ett tag. Hade dom passat på att sänka priset med, så hade jag inte tvekat...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Lego Master

Kanske läge att installera det igen, och prova lite? Två veckor semester som börjar idag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

Kanske läge att installera det igen, och prova lite? Två veckor semester som börjar idag.

Stora frågan är ju om din lediga tid är värt detta spel bara. Men visst, kan ju vara värt att ge spelet en liten chans i form av mindre en timme iallafall.

Permalänk
Medlem

Försökte spela det lite men det var så otroligt buggigt att det inte gick.

Basen jag hade är helt FUBAR. Alla blueprints har försvunnit men ingen "anställd" pratar med mig längre så jag kan inte få tillbaks dem. Planeten som var en vacker värld med lila gräs är nu bajsbrun, ödslig och giftig.

Påbörjade den nya storyn men har nu lyckats hamna 300,000+ ljusår från där jag borde vara och kommer inte tillbaka.

"Frågetecken" som kommer upp när man flyger över en planet och scannar är *alltid* över 30 minuter bort. De verkar flytta sig hela tiden så att de aldrig kommer närmare

Försöker uppgradera "Tech" i rymddräkten, men pengarna dras utan att något händer

Frågetecknen för save points på planeter försvinner inte fast man aktiverar dem. Ö.h.t. verkar ikoner o..s.v. ha en tendens att "fastna" i HUD:en och inte försvinna.

Verkar som de stressade fram denna uppdatering för att hinna få den klar till ettårsdagen...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Försökte spela det lite men det var så otroligt buggigt att det inte gick.

Basen jag hade är helt FUBAR. Alla blueprints har försvunnit men ingen "anställd" pratar med mig längre så jag kan inte få tillbaks dem. Planeten som var en vacker värld med lila gräs är nu bajsbrun, ödslig och giftig.

Påbörjade den nya storyn men har nu lyckats hamna 300,000+ ljusår från där jag borde vara och kommer inte tillbaka.

"Frågetecken" som kommer upp när man flyger över en planet och scannar är *alltid* över 30 minuter bort. De verkar flytta sig hela tiden så att de aldrig kommer närmare

Försöker uppgradera "Tech" i rymddräkten, men pengarna dras utan att något händer

Frågetecknen för save points på planeter försvinner inte fast man aktiverar dem. Ö.h.t. verkar ikoner o..s.v. ha en tendens att "fastna" i HUD:en och inte försvinna.

Verkar som de stressade fram denna uppdatering för att hinna få den klar till ettårsdagen...

Anledningen till att din planet och bas är FUBAR är för att dom har genererat om hela universumet.
Så du är inte ensam med detta problem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Aktiverade "Experimental" i Steam och de verkar ha löst en del av problemen. Scannern i skeppet är fortfarande helt värdelös dock.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Någon som vill joina nystartad survival multiplayer?

Kör med Discord.

Permalänk

Någon som vet hur man kan spawna in ett sv sins skepp som inte fungerar jag måste veta för jsg har massa saker där i

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jösses här var det livat :). Dammade av detta ägt det i några år tror jag. Rätt skönt i VR men finner det justerande att man inte kan flyga med de analoga spakarna vad det verkar tvingas använda rörelsekontrollerna! Gör en sjukt handikappad i dogfights.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Moderator
Forumledare

Installerade NMS igen nu inför nästa veckas DLC.
Ska bli intressant och se vad ”Origin” är för något

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Inte så hypad. Lär väl va än mer proceduralt gameplay och story.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x