Har bytt moderkort då jag inte vet var jag har PCIe 3.0 på rätt slot där jag har mitt gtx 980ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pv2b:

Vad har du för chassi och var har du satt radiatorn?

Jag har chassit Cooler master 430 Elite och har satt min kylare Corsair H80i V2 på övre baksida av chassit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pv2b:

Om du tror att det är PCIe-slotten så kan du ju testa montera tillbaka luftkylningen på din CPU och se om det blir bättre.

Om det är så och du inte vill punga ut för ett nytt moderkort igen så kan du kanske se om du kan lösa det genom en PCIe-riserkabel? Det är alltså en "förlängningskabel" för PCI-e. Du kanske kan dra ner den snabba PCIe-slotten till längst ner i chassit eller något. Beror väldigt mycket på vad du har för möjligheter i ditt chassi dock! Du kanske kan montera ditt kort vertikalt t.o.m...

Det kanske t.o.m. blir enklare med ditt gamla moderkort iom att det är mindre och du därmed har mer plats i chassit över... och slipper tänka på att du täcker över resten av slottarna...

Här är en tråd med lite köpinfo: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1254577-vart-kan-man-ko...

Men jag hade kollat att det *faktiskt* är det som är problemet innan du går och handlar!

Min andra mindre moderkort som jag hade innan, mitt vattenkylnings block fick inte plats på cpun utan att den krockade i ram minnet, det var andledningen varför jag bytte mobo

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Eken:

@DavidtheDoom: Jag kan garantera dig att det definitivt är problemet. har alla kablar är i finns inget jag gjort fel, PCI Express 3.0 x16 kommer till 16 GiB/s vs PCIe 2.0 som enbart kommer till 8GiB/s dessutom kör jag på 1440p som kräver en högre bandbredd.

Empiriska studier säger motsatsen.

Skrivet av Eken:

@Andreaz1: Det är skillnad mellan PCIe 3.0 vs 2.0, kan inte få ut prestandan från min bandbredd från mitt grafikkort.

Videon du linkade är fortfarande PCIe 3.0 fast med x8 och x16

PCIe 3.0 x8 har samma bandbredd som PCIe 2.0 x16
Även om du kör kortet i PCIe 2.0 x4 borde det inte vara mer än dryga 15% prestandatapp.
Dock bör du vrida på din kylare. Kan garantera att Corsair H80i fungerar fint med alla moderkort i princip. Mycket få moderkort har krockar med AIO-kylare pga det finns riktlinjer på vilket område runt CPU-sockeln som skall vara fri.

Lägg upp en bild så kan vi berätta hur du ska göra för att få det fungera.

Skrivet av Eken:

@elixyr: Tack för alla svar! Tror att jag vet vad felet är http://browser.geekbench.com/geekbench3/8425255 Min cpu av någon anledning har förlorat sina 2 andra kärnor ROLF

Vet någon vad detta beror på? Tror att jag kan ha klantat mig, för satte inte vattenkylaren tillräckligt hårt första gången, så den hamna i 130 grader och stängde av sig. Min iphone har bättre prestanda en denna cpu lol

Din processor har två Moduler med fyra beräkningsenheter. Detta är snarlikt SMT.
Vill du veta mer finns det info i detta inlägget och tre efterföljande inlägg.
#16946925

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

@DavidtheDoom: I mitt fall med PCIe 2.0 x4 så är det 2 Gib/s jämtemot 16 Gib/s i bandbredd och det är ett stor prestanda förlust.

Enda sättet för mig att lösa problemet med min vattenkylare ivägen, måste jag nog flytta ner moderkortet om det finns skruvhål för det i mitt chassi. För tänker inte byta tillbaka min förra kylare, då köpte jag vattenkylaren i onödan.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Eken:

@DavidtheDoom: I mitt fall med PCIe 2.0 x4 så är det 2 Gib/s jämtemot 16 Gib/s i bandbredd och det är ett stor prestanda förlust.

Enda sättet för mig att lösa problemet med min vattenkylare ivägen, måste jag nog flytta ner moderkortet om det finns skruvhål för det i mitt chassi. För tänker inte byta tillbaka min förra kylare, då köpte jag vattenkylaren i onödan.

Som sagt, ta en bild. Kylaren ska inte vara ivägen om det är en Corsair H80i om du inte monterat den på det enda sättet som krockar med grafikkortet. Ta en bild.

Som jag sa tidigare, bevisligen är det inte 50% prestandatapp mellan PCIe 2.0 x4 mot PCIe 3.0 x16 med moderna grafikkort utan mer 15%. Troligen är det något annat som är bekymret.

Kör ett test som är GPU-begränsat och inte beroende av CPU och jämför mot Sweclockers siffror.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

@DavidtheDoom: Är inte hemma nu, men kan ladda upp en bild senare. Men det är den stora radiatorn i övre baksida av chassit som blockerar utrymmet, den är extremt tjock. Och där är det enda stället jag kan montera den på.

Men om jag kan skruva om mitt moderkort längre ner. så är problemet löst, för 15% i fps tror jag att jag har isf.

Btw jag körde geekbench 4 igår Open CL grafik test fick 137000 score ungefär, En video nedanstående kom upp till 149000 score för enbart grafiktest.

Som detta https://www.youtube.com/watch?v=uWou9VjdBFA titta i slutet av videon. Det är stor prestanda skillnad

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom:
Jag som pillat med eGPU rätt mycket i sommar kan säga detta. Att ett 660ti tillsammans med ett 2630qm går ökar med ca 50% på varje bandbreddsdubbling. 1,25Gbit ger ca 13fps i furmark, 2,5 ger ca 22 och 5gbit ger 29fps (4k med 900p fönster med 2x AA) på extern skärm. Till detta går lite tillbaka så att 5Gbit kanske inte kan användas fullt ut men upp till 8x 2.0 så verkar det finnas prestanda att hämta med bandbreddsökning om man jämför med andra tester.
Man ser i afterburner hur den väntar på data och man hör coilwhinet inte är jämt iochmed att den går ner i belastning hela tiden (försvinner nästan helt i 5Gbit och då är den på en jämn belastning)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förstår inte hur radiatorns tjocklek kan göra att den blockerar för grafikkortet. Det bygger ju bara horisontellt? Och om det ska ta emot ditt grafikkort så måste det ju bygga vertikalt? Vilket det inte gör om det är samma kylare.

Jag har till och med suttit och stirrat på bilder på ditt moderkort och ditt chassi och t.o.m. gått så långt att jag paint-photoshoppat in ditt moderkort i chassit och fortfarande inte fattar hur din radiator kan sitta ivägen för grafikkortet.

Det blir väldigt spännande att se dina bilder ikväll!

Edit: Pratade med någon annan om det här IRL, och det enda vi kan komma på är att det är slangarna som är dragna på ett sätt så att de sitter ivägen för PCIe-slotten, ungefär som på bilden nedan. Det här är dock en gissning från vår sida.

Om det är så så kan du ju bara vända radiatorn upp och ner så att slangarna kommer in uppifrån istället, eller åt sidan så att slangarna kommer in från sidan...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Eken:

@DavidtheDoom: Är inte hemma nu, men kan ladda upp en bild senare. Men det är den stora radiatorn i övre baksida av chassit som blockerar utrymmet, den är extremt tjock. Och där är det enda stället jag kan montera den på.

Men om jag kan skruva om mitt moderkort längre ner. så är problemet löst, för 15% i fps tror jag att jag har isf.

Btw jag körde geekbench 4 igår Open CL grafik test fick 137000 score ungefär, En video nedanstående kom upp till 149000 score för enbart grafiktest.
Som detta https://www.youtube.com/watch?v=uWou9VjdBFA titta i slutet av videon. Det är stor prestanda skillnad

137 000 i PCIe 2.0 x4
149 000 i PCIe 3.0 x16

137 000 / 149 000 = 91.9 % av prestandan. -> 8% prestandatapp.

Kör 3DMark eller något som kräver lite mer bandbredd så får vi ett vettigare test.

Skrivet av infigo:

@DavidtheDoom:
Jag som pillat med eGPU rätt mycket i sommar kan säga detta. Att ett 660ti tillsammans med ett 2630qm går ökar med ca 50% på varje bandbreddsdubbling. 1,25Gbit ger ca 13fps i furmark, 2,5 ger ca 22 och 5gbit ger 29fps (4k med 900p fönster med 2x AA) på extern skärm. Till detta går lite tillbaka så att 5Gbit kanske inte kan användas fullt ut men upp till 8x 2.0 så verkar det finnas prestanda att hämta med bandbreddsökning om man jämför med andra tester.
Man ser i afterburner hur den väntar på data och man hör coilwhinet inte är jämt iochmed att den går ner i belastning hela tiden (försvinner nästan helt i 5Gbit och då är den på en jämn belastning)

Vad kör du för gränssnitt? mPCIe?
mPCIe har en bandbredd på 0,5 Gbps.

Expresscard?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

@pv2b: Jag tackar dig ödmjukast för ditt utförliga svar, jag har det exakt så där. Fast jag valde att inte montera då jag såg att radiatorn går så nära som 2-3mm mot slottet. Uppdaterar med bild senare, får vi se vad man kan göra åt saken mer specifikt

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

137 000 i PCIe 2.0 x4
149 000 i PCIe 3.0 x16

137 000 / 149 000 = 91.9 % av prestandan. -> 8% prestandatapp.

Vilket är helt i linje med Techpowerups tester med grafikkort i ett flertal olika PCI-e hastigheter:
https://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1080_P...
De får dock ca 11% drop vid 1440p totalt, om man jämför mellan PCI-e 3.0 16x och PCIE 2.0 4x, men dock med ett snabbare kort vilket gör att du borde få lite bättre.

Sen är ju även tappet lägre vid högre upplösning, och inte tvärt om som det är nämnt tidigare i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Jag bytte nyss moderkort från mini itx till http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A78%20Pro4+/ då mitt förra inte fick plats med vattenkylning, då jag hade stora problem med temperaturen. Men nu är det löst och ett annat frustrerande problem har dykt upp istället.

Det skulle uppskattas om du postar vad temperaturproblemet egentligen var,
och hur du löste problemet, i din ursprungliga tråd om detta.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1485670-cpu-fortfarande...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

137 000 i PCIe 2.0 x4
149 000 i PCIe 3.0 x16

137 000 / 149 000 = 91.9 % av prestandan. -> 8% prestandatapp.

Kör 3DMark eller något som kräver lite mer bandbredd så får vi ett vettigare test.
Vad kör du för gränssnitt? mPCIe?
mPCIe har en bandbredd på 0,5 Gbps.

Expresscard?

Ja expresscard. Gen 2 klarar 5Gigabit men jag har testat att begränsa och allt möjligt (registreras som en PCI-e länk på 16x 1.0/2.0 men den är såklart lägre) bara för att det är kul och för att se hur den hanterar det. Det är rätt låga bandbredder vi pratar om för och efter 3-4Gigabit (om inte ännu lägre) så är det nog väldigt liten skillnad (om man inte skyfflar mycket data över länken.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Eken:

@pv2b: Jag tackar dig ödmjukast för ditt utförliga svar, jag har det exakt så där. Fast jag valde att inte montera då jag såg att radiatorn går så nära som 2-3mm mot slottet. Uppdaterar med bild senare, får vi se vad man kan göra åt saken mer specifikt

Montera din radiator såhär istället:

(Bilden kommer direkt från Corsair...)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pv2b:

Montera din radiator såhär istället:

(Bilden kommer direkt från Corsair...)

http://www.corsair.com/~/media/corsair/product%20photos/cpu-coolers/h80i-gt/large/h80i_11.png

@pv2b
Ja precis det jag ser direkt är att mitt moderkort är mycket närmare mot den övre delen av kanten, den har inte samma mellanrum, vet inte om slangarna kan gå parallellt där.

I samband med det så är PCIe slottet betydligt närmare den övre delen av chassit dessvärre, kan titta senare om jag kan montera om moderkortet längre ner som bilden visar.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

@Ang3r: nope det har jag inte, verkar som att min cpu underpresterar grovt bara, gammal skräp processor :/

Börja med att installera om windows. Du har ju tex gamla drivrutiner som ligger och spökar till det mesta.
Man kan inte bara byta moderkort hur som helst.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Börja med att installera om windows. Du har ju tex gamla drivrutiner som ligger och spökar till det mesta.
Man kan inte bara byta moderkort hur som helst.

Det är en bra idé att installera om Windows, men det är väl nog bäst att börja med att prova vända på radiatorn först och se om det gör nån skillnad... Det lär gå snabbare och enklare

(och jag tror det finns plats att vända på den, baserat på de bilder jag kan se på Cooler master 430 på nätet åtminstone)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Det är en bra idé att installera om Windows, men det är väl nog bäst att börja med att prova vända på radiatorn först och se om det gör nån skillnad... Det lär gå snabbare och enklare

(och jag tror det finns plats att vända på den, baserat på de bilder jag kan se på Cooler master 430 på nätet åtminstone)

Det är ingen bra idé det är mer ett faktum. Byter du chipset måste du installera om ditt OS. Gör om gör rätt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ang3r:

Det är ingen bra idé det är mer ett faktum. Byter du chipset måste du installera om ditt OS. Gör om gör rätt.

Det måste man ofta inte alls, måste vara nån gammal myt från när Windows inte klarade av det, typ Windows 98. Gamla drivrutiner används inte till ny hårdvara eftersom de inte passar. På samma sätt gör inte Nvidias drivrutiner något om du har en grafikkort från AMD och när du stoppar i ett USB-minne används heller inte drivrutiner för ditt USB-headset.

Jag har bytt från AMD-processor till Intel, alltså helt olika chipset och Windows 7 klarade det utan problem, bara att installera drivrutinerna för den nya hårdvaran om det inte hittas automatiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

@Ang3r: nope det har jag inte, verkar som att min cpu underpresterar grovt bara, gammal skräp processor :/

Det är i prinicp ett MÅSTE att in stallera om OS om man byter MOBO. Annars får du skylla dig själv att du har konstiga problem..

Permalänk
Avstängd

@pvb2

Skrivet av pv2b:

Montera din radiator såhär istället:

(Bilden kommer direkt från Corsair...)

http://www.corsair.com/~/media/corsair/product%20photos/cpu-coolers/h80i-gt/large/h80i_11.png

Sry för sent svar, jag hade kickoff med vårt företag igår, slutade lite onyktert haha:D

http://imgur.com/a/LiR26

Här är 2 bilder från min setup som du ser, så jag vet inte om jag kan vända på den, för slangarna motsatt håll vet jag inte om de får plats öve del av chassit, väldigt tight till.

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Det måste man ofta inte alls, måste vara nån gammal myt från när Windows inte klarade av det, typ Windows 98. Gamla drivrutiner används inte till ny hårdvara eftersom de inte passar. På samma sätt gör inte Nvidias drivrutiner något om du har en grafikkort från AMD och när du stoppar i ett USB-minne används heller inte drivrutiner för ditt USB-headset.

Jag har bytt från AMD-processor till Intel, alltså helt olika chipset och Windows 7 klarade det utan problem, bara att installera drivrutinerna för den nya hårdvaran om det inte hittas automatiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju som att be om problem.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

@pvb2 Sry för sent svar, jag hade kickoff med vårt företag igår, slutade lite onyktert haha:D

http://imgur.com/a/LiR26

Här är 2 bilder från min setup som du ser, så jag vet inte om jag kan vända på den, för slangarna motsatt håll vet jag inte om de får plats öve del av chassit, väldigt tight till.

Men på bilderna framgår väl inte hur mycket plats du har ovanför kylaren?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur du kan få det till ett problem att vända håll på det? Det tar ju upp exakt lika mycket plats åt andra hållet som det gör åt det hållet du har.. Är det inte lättare att bara göra som folk säger. Börja med att vända på den, sedan installerar du om windows. Behövs inte mer råd för tillfället.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Avstängd

@Mattiiss: Jag löste det, bara att ominstallera nudå

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem

Hur löste du det?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White