Börjat spela WoW, en fråga om expansioner etc.

Permalänk
Inaktiv

Börjat spela WoW, en fråga om expansioner etc.

Har dålig koll eftersom jag aldrig spelat WoW förut.

Laddade ned deras battle.net klient (man är tvungen att använda den?) samt spelar gratis till lv 20 tydligen.

Sen då? Spelet har betalt sub, vad ingår då? Har jag förstått det rätt att flera av de gamla expansionerna ingår i en vanlig subsciption? Vad behöver man köpa till och hur gör man det?

Ibland brukar det ju finnas bundles för gamla spel, typ "köp allt för 10 USD på rea" på någon sida. Undrar om det förekommer sådana erbjudanden innan jag "gör som Blizzard helst vill" och spelar till lv20 och börjar köpa stuff via deras system.

Permalänk
Medlem

@Gremanz: Battlechest+WoW Legion+Speltid är det som gäller.

World of Warcraft : Battlechest 15 euro
WoW Legion 299 kr

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Du har alltså inte köpt spelet? Då behöver du köpa basprodukten samt Legion. Tror en månads speltid ingår i basprodukten. Köper du subscription så kan du spela utan de begränsningar som finns i testversionen. Subscription har inget med expansioner att göra. Du kan spela de expansioner du har, vilka låses upp permanent när du köper dem, så länge du har subscription.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av L'ombra:

Du har alltså inte köpt spelet?

Nä, man måste köpa det + subscription alltså?

Låter ju än mer som att man borde kunna plocka upp koder för grundspelet + alla expansioner billigt någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gremanz:

Nä, man måste köpa det + subscription alltså?

Låter ju än mer som att man borde kunna plocka upp koder för grundspelet + alla expansioner billigt någonstans.

Man får 1 månad med bas spelet. Sen måste man köpa battlechest (basspelet) och legion expansion som är den senaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gremanz:

Nä, man måste köpa det + subscription alltså?

Låter ju än mer som att man borde kunna plocka upp koder för grundspelet + alla expansioner billigt någonstans.

Genom att köpa Battlechest som kostar cirka 150kr så får du med Vanilla, TBC, Wotlk, Cata, Mop, Wod och så ingår det 30 dagars speltid. Efter det inhandlar du legion som idag verkar kosta runt 300kr. Nu när du äger hela spelet så kostar det 140 kronor i månaden för att kunna aktivt logga in och spela.

Permalänk
Medlem

När du väl börjar tjäna lite ingame pengar(gold) så kan du köpa wow tokens i auktions huset och på så sätt inte spendera riktiga pengar för subscribtions. Även om jag inte spelar wow längre själv har jag haft mitt account aktivt i runt 18månader och inte betalat ett öre:P

Även förköpt Destiny 2 för wow pengar:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

När du väl börjar tjäna lite ingame pengar(gold) så kan du köpa wow tokens i auktions huset och på så sätt inte spendera riktiga pengar för subscribtions. Även om jag inte spelar wow längre själv har jag haft mitt account aktivt i runt 18månader och inte betalat ett öre:P

Även förköpt Destiny 2 för wow pengar:D

Det blir nog svårt för honom som aldrig har spelat wow förut, och token priset har skjutit i höjden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gremanz:

Nä, man måste köpa det + subscription alltså?

Låter ju än mer som att man borde kunna plocka upp koder för grundspelet + alla expansioner billigt någonstans.

Basprodukten inkluderar alltid alla expansioner utom den senaste. (även om du köper något inte heter battlechest) Då kan du spela upp till level 100. På det behöver du sedan köpa Legion vilket låter dig spela upp till level 110. Du behöver alltså bara köpa två produkter. Vilken expansion du har avgör vilken din maxlevel är, kan man säga. Sedan behöver du subscription för att kunna logga in.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Kan också tillägga att vid köp av legion så får du gratis character boost till level 100.

Permalänk
Hedersmedlem

@cjal All annonsering ska ske i Marknaden

Rensade bort ett inlägg som stred mot §9. All annonsering och försäljning ska ske i Sweclockers marknad.
http://www.sweclockers.com/forum/regler

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

mvh
Giplet, Moderator

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Vill också spela wow igen men känns så främmande nu .. bara jag elr?

Permalänk
Medlem

Skaffa alla Collector's Edition boxar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9