Permalänk
Medlem

Mappen "skicka" i mail

Hej.
Jag har 2 mail kopplade till mailen och jag vill kunna specifikt se mina skickade mail från varje mail-konto. Som det är nu så ligger alla mina skickade mail från båda mailkontona i samma skickat-mapp. Hittar inte den inställningen. Någon som kan detta? är tacksam för svar,
Med vänlig hälsning, Robin

Permalänk
Medlem

Dom hör nog till det mailkontot då? Du väljer vilket konto som ska användas när du skapar mailet.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Menar du att du har dessa i programmet mail? Eller menar du att du har två adresser kopplat till samma mailkonto? Då är det samma skickat-folder då det är samma inkorg.

Permalänk
Medlem

Hej

@terrakowski: Jag har 2 mail-konton som inte är kopplade till varandra men ändå blir "skickat-mappen" där alla mina skickade mail lägger sig i från båda kontona. Lite störande. Eller har jag gjort något fel? Ska man göra om allt från början?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ardex:

@terrakowski: Jag har 2 mail-konton som inte är kopplade till varandra men ändå blir "skickat-mappen" där alla mina skickade mail lägger sig i från båda kontona. Lite störande. Eller har jag gjort något fel? Ska man göra om allt från början?

låter som att de använder den lokala mappen på telefonen/datorn? Är det pc/telefon vi pratar om? Är det PC så är det inga problem, byt mailklient är det telefon så ....byt mailklient. Den inbyggda i android suger. Man kan inte konfa den typ av saker med den. Jag kör nu bluemail (har jag för mig det hette) och jag har 2 mailkonton. Dock skapar den auto en uppsättning mappar för varje mailkonto. Vilket den borde göra för dig med. Så problemet är säkert mailklienten som inte fixar det utan kör en lokalkopia på enheten, hade samma problem på min android. Bytte program så voi'la

Visa signatur

.

Permalänk

Jag har respektive konto i Mail inställt på sådant sätt att Skickat, Skräp och Papperskorg sparas i kontots egna mapp på servern och inte lokalt "On My Mac"
Genom detta får jag separerade brevlådor men kan alltid välja den samlade Inkorg, Skickat etc och se alla.
Det är uppsatt på samma sätt i min mobil. Fungerar strålande.

Det enda jag sparar lokalt är Utkast eftersom att Apple inte krypterar utkast.