Samlingstråd: Kryptominers (GPU-miners, Ethereum, Bitcoin etc)

Permalänk
Medlem

Samlingstråd: Kryptominers (GPU-miners, Ethereum, Bitcoin etc)

Hej!

Funderade kanske är helt ute och cyklar, men tänkte att det kanske finns ett behov för en samlingstråd gällande kryptomining. (GPU-mining) för folk att ställa frågor och allmänt diskutera läget och olika coins.

Själv så minar jag ETH med en 6xRX480/580 rig som ligger på ca 170MH/s. Har inte minat några andra coins men då jag kör med Claymore så kan jag välja att köra dualmining med t.ex. Siacoins... Funderar faktiskt på det just nu men jag gillar hela tanken med ETH.

Min rigg består av följande:
Moderkort: MSI Z270-A PRO
Minne: 2x8gb Crucial Ballistix DDR4 2400mhz (Mest för att kunna köra i min gaming rigg om/när jag lägger ner miningen)
CPU: Intel Celeron G3950 Kaby Lake 3.0Ghz
CPU fläkt: Standard som kom med
GPU 1: XFX RX580 8gb Black edition
GPU 2: ASUS RX480 8gb STRIX OC Gaming
GPU 3: ASUS RX480 8gb STRIX OC Gaming
GPU 4: AMD RX480 8gb (standard edition)
GPU 5: Sapphire RX480 4gb
GPU 6: Sapphire RX480 4gb
Chassi: Jysk trådback tillsammans med kompositgolvplattor för altangolv och diverse annat.
PSU: Corsair AX 1200i
SSD: Samsung 840 EVO 250gb
Risers: 6xrisers

Kylning: 3st 120mm Coolermaster chassifläktar. (Nu är endast 5 GPU inkopplad på bilden som jag lagt med, men ni förstår tanken.)

Så vad kör ni andra? Hur har ni ordnat med era riggar? Vilka coins minar ni etc?

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Hej!

Funderade kanske är helt ute och cyklar, men tänkte att det kanske finns ett behov för en samlingstråd gällande kryptomining. (GPU-mining) för folk att ställa frågor och allmänt diskutera läget och olika coins.

Själv så minar jag ETH med en 6xRX480/580 rig som ligger på ca 170MH/s. Har inte minat några andra coins men då jag kör med Claymore så kan jag välja att köra dualmining med t.ex. Siacoins... Funderar faktiskt på det just nu men jag gillar hela tanken med ETH.

Min rigg består av följande:
Moderkort: MSI Z270-A PRO
Minne: 2x8gb Crucial Ballistix DDR4 2400mhz (Mest för att kunna köra i min gaming rigg om/när jag lägger ner miningen)
CPU: Intel Celeron G3950 Kaby Lake 3.0Ghz
CPU fläkt: Standard som kom med
GPU 1: XFX RX580 8gb Black edition
GPU 2: ASUS RX480 8gb STRIX OC Gaming
GPU 3: ASUS RX480 8gb STRIX OC Gaming
GPU 4: AMD RX480 8gb (standard edition)
GPU 5: Sapphire RX480 4gb
GPU 6: Sapphire RX480 4gb
Chassi: Jysk trådback tillsammans med kompositgolvplattor för altangolv och diverse annat.
PSU: Corsair AX 1200i
SSD: Samsung 840 EVO 250gb
Risers: 6xrisers

Kylning: 3st 120mm Coolermaster chassifläktar. (Nu är endast 5 GPU inkopplad på bilden som jag lagt med, men ni förstår tanken.)
http://forumbilder.se/G8VM5/img-8999.JPG?width=150

Så vad kör ni andra? Hur har ni ordnat med era riggar? Vilka coins minar ni etc?

Vad har du lagt ner på riggen och vad tjänar du ungefär i månaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spännande tråd. Skapade en liknande tråd för några år sedan. Kanske lika bra och fortsätta på den?

https://m.sweclockers.com/forum/trad/1215620-mining-rigs-trad...

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av Truxes:

Vad har du lagt ner på riggen och vad tjänar du ungefär i månaden?

Skickades från m.sweclockers.com

jag har lagt ungefär 24000kr och tjänar ca 4000kr/månad. (Efter att elen är betald.) Det är dock när jag räknar med att ethereum ligger på ~250$/ethereum. Just nu är det väl uppe på 300$ så det är schysst. Håller tummarna för att det går tillbaka upp till 400$, drömmer även om att det ska nå 1000$ som vissa experter hävdar.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

jag har lagt ungefär 24000kr och tjänar ca 4000kr/månad. (Efter att elen är betald.) Det är dock när jag räknar med att ethereum ligger på ~250$/ethereum. Just nu är det väl uppe på 300$ så det är schysst. Håller tummarna för att det går tillbaka upp till 400$, drömmer även om att det ska nå 1000$ som vissa experter hävdar.

Hur mkt ger det innan elen är betald? Tänkte få ett humm om vad dessa miners som inte betalar el kammar hem:D

Permalänk
Medlem

@Silcan: Min el är runt 500-550kr/mån.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

@Silcan: Min el är runt 500-550kr/mån.

Hur kan din el kostnad vara så låg? Vad har du för kwh pris?
Din rigg lär dra allt mellan 800-1000w. Räknar man på 900w och kwh pris på 1.50 kr med allt inräknad. Skatt, moms, fasta avgifter, överförings avgift med mera.

Så blir det cirka 985 kr i månaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nzt:

Hur kan din el kostnad vara så låg? Vad har du för kwh pris?
Din rigg lär dra allt mellan 800-1000w. Räknar man på 900w och kwh pris på 1.50 kr med allt inräknad. Skatt, moms, fasta avgifter, överförings avgift med mera.

Så blir det cirka 985 kr i månaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Vem fan betalar 1,50:-/kWh ? Tittade in på elskling, billigaste just nu är fortum med 70 öre inkl alla skatter och avgifter

On topic gjorde jag lite litecoins med mina dubbla HD7950 back in da day, tyckte det var coolt med crossfire och imba-scores i benchmark, gjorde sen lite litecoins för skojs skull. Idag är de dock värda betydligt mer än vad korten kostade så såhär i efterhand borde man ju satsat hårdare och mine'at mer men svårt att veta då, ville mest ha fet gamingburk

Permalänk
Medlem

Har en dator i som står i hallen och minear, 290x, cirka 30MH/s. Speldatorn med 1070 börjar mina vid 5 min inaktivitet

Skulle vilja bygga en riktigt build i garaget, men knepigt att få internet dit. Kan inte dra kabel och tjocka väggar sätter stopp för det trådlösa.

Det som återstår är genom elnätet med en homeplug, men farsa sa någon om fasändring till 3 fas så han visste inte om det skulle gå. Kan inget sånt själv dock, någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Vem fan betalar 1,50:-/kWh ? Tittade in på elskling, billigaste just nu är fortum med 70 öre inkl alla skatter och avgifter

On topic gjorde jag lite litecoins med mina dubbla HD7950 back in da day, tyckte det var coolt med crossfire och imba-scores i benchmark, gjorde sen lite litecoins för skojs skull. Idag är de dock värda betydligt mer än vad korten kostade så såhär i efterhand borde man ju satsat hårdare och mine'at mer men svårt att veta då, ville mest ha fet gamingburk

Det är endast prisen för elen. Överförings avgift och fasta avgifterna är inte med där. Väldigt förvirrande det där med el. Kolla gärna din egna elräkning. Dem flesta får el räkning från 2 olika ställen. En för fasta nätet och överföringen. Andra för själva elen.

Böt själv nyss avtal. Det absolut bästa jag kunde hitta för en lägenhet med 4 rok. Diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare med mera. 1.20 kr totalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Jag ska få ett 1080Ti av EVGA nästa vecka (RMA, min gamla Titan dog) så jag tänkte att jag börjar mina Ethereum och Siacoin under dagarna när jag är på jobbet.

Vad tror ni, borde jag klocka ner kortet lite för att hålla temperaturerna lite lägre så att kortet håller längre eller är det bara o köra?

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Började mining i Juni då det var grymt lönsamt på mina 1070 och 1080. Uppgraderade sedan ett 1080 till 1080Ti. Ett 1080Ti är 50% bättre än 1080. Ett 1080 är marginellt bättre än 1070 på mining. Jag låter nicehash bedöma vad som ger bäst lönsamhet och det är generellt ZCash på 1080/1080Ti och ETH på 1070. Man har märkt av en kraftig sänkning av lönsamheten på sista tiden men det har ändå varit lönsamt och just nu är det ju värdet på BTC fantastiskt högt.

Jag kör mina kort på 75% power limit för att hålla nere på temperatur och strömförbrukning.

Permalänk
Avstängd

@Deriveh:

Jag är sugen på att köpa en Antminer T9 är det värt det och hur mycket tror du om man får in?

När jag kollar bitcoin så låg den på ca 3k och nu ligger den på 33k så man blir sugen på att prova på innan det är för sent igen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nzt:

Det är endast prisen för elen. Överförings avgift och fasta avgifterna är inte med där. Väldigt förvirrande det där med el. Kolla gärna din egna elräkning. Dem flesta får el räkning från 2 olika ställen. En för fasta nätet och överföringen. Andra för själva elen.

Böt själv nyss avtal. Det absolut bästa jag kunde hitta för en lägenhet med 4 rok. Diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare med mera. 1.20 kr totalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Är nog olika beroende på vart man bor, har själv en fast årsavgift och tror 10öre överföringsavgift, men fasta avgiften påverkar ju inte av mining så känns ju fel att räkna med den, för man vill ju ändå ha el hemma även om man inte mine'ar

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Jag kör mina kort på 75% power limit för att hålla nere på temperatur och strömförbrukning.

Sänker du bara på powerlimit i MSI afterburner eller hur gör du?
Bör man sänka clocks osv också?

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Sänker du bara på powerlimit i MSI afterburner eller hur gör du?
Bör man sänka clocks osv också?

Jo jag drar ner det i afterburner. Mitt EVGA 1080TI SC2 är fabriksöverklockat så jag brukar dra ner klockan lite ja. Drar upp minnet +500Mhz men jag har inte kollat om det gör någon skillnad. Jag kör ett äldre 970 i samma dator också. Det drar upp strömförbrukningen en del.

Jag får ut i skrivande stund 840Sols/s med Equihash på ett 1080Ti+970 på 75%. Det drar c:a 295W enligt excavator. Det blir ungefär 410W för hela datorn - inte så strömsnål då det är en 5820K@4.3Ghz.

Ensamt uppdelat (75% Power)

970 genererar 220Sols/s och drar 107W. (2H/W)
1080TI generar 620Sols/s på 186W. (3.3H/W)

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag är sugen på att köpa en Antminer T9 är det värt det och hur mycket tror du om man får in?

Kolla leveranstiden också. Om det är lång leveranstid så kan ju priset på BTC rasat tills leveransen. Samtidigt roligare än att satsa pengar på andra spel. Själv tar jag mining som bonus för man vill ju ändå ha korten till att få bra flyt i spel.

Permalänk

nybörjare

Tjena, jag är lite ny på mining. Efter DJ.Trump vann och man fick in lite pengar så skulle det investeras. Då bestämde jag mig för att inte investera i bit coin för dom hade gått upp så mycket.
Då stod btc i 700$ vill jag minnas och nu 3800$. Nu börjar jag förstå lite vad det handlar om och jag tror det är grymt att investera i bitcoin/andra digitala valutor. Jag har läst på lite och tänkt bygga en rigg. Vilka kort ska man satsa på ? Tänkte köra en rigg för 30-50k för att prova sedan dunka på ordentligt om den blir lönsam. Jag är glad för alla tips man kan få
Vad är det bästa kortet just för mining ? Man vill ju såklart ha guld agg med 94-95% effectivitet men för grafikkortet så blir det ju lite svårare att välja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dblade:

Kolla leveranstiden också. Om det är lång leveranstid så kan ju priset på BTC rasat tills leveransen. Samtidigt roligare än att satsa pengar på andra spel. Själv tar jag mining som bonus för man vill ju ändå ha korten till att få bra flyt i spel.

Man kan köpa dom på ebay.

Hur mycket får man med tex en GTX 1080TI?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nzt:

Hur kan din el kostnad vara så låg? Vad har du för kwh pris?
Din rigg lär dra allt mellan 800-1000w. Räknar man på 900w och kwh pris på 1.50 kr med allt inräknad. Skatt, moms, fasta avgifter, överförings avgift med mera.

Så blir det cirka 985 kr i månaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Fasta avgifter har jag oavsett så jag räknar inte in dem, kanske blir fel då iofs? Min el kostar runt 0,85. Give or take utan de fasta avgifterna. Men skatt/moms är inräknat.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Jag kör själva endast med RX 480 och RX 580 kort, ligger på ca 25Mhas per kort och en förbrukning på runt 750-800W. Kör ETH och Siacoins (gillade att det går att dualmina och gillar tanken med Siacoin.) Det enda jag gjort med korten i form av underclockning är att dra ner volten en bit.

Kör en platinum PSU (Corsair AX1200i) vilket kanske var onödigt dyrt, i gengäld så är CPU billig, kaby lake för 600kr, den mest strömsnåla där var.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Ni som ska investera i mining efter att räknat på intjäningstid på diverse sidor. Tänk på att svårighetsgraden snabbt ökar vilket oftast sänker intäkterna. Förhoppningsvis ökar ju valutans värde för att väga upp det, men då kan man egentligen investera pengarna direkt i t.ex. Bitcoin. Hursomhelst, man måste ju våga satsa för att vinna något, eller hur?

Permalänk

@Deriveh: Om du hade köpt en rigg i dagsläget vilket kort hade du kört då?
Jag hittade kort med 25mh/s för 2400kr med det låg på 225 watt är det för hög strömförbrukning för att göra pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Ni som ska investera i mining efter att räknat på intjäningstid på diverse sidor. Tänk på att svårighetsgraden snabbt ökar vilket oftast sänker intäkterna. Förhoppningsvis ökar ju valutans värde för att väga upp det, men då kan man egentligen investera pengarna direkt i t.ex. Bitcoin. Hursomhelst, man måste ju våga satsa för att vinna något, eller hur?

Jag vet inte om detta stämmer, men hela tiden kommer nya valutor. När ethereum går POS kan man köra Zcash ett tag, HUSH, Decred, ETC? Jag funderar på att bygga en rigg ändå...

Permalänk
Medlem

Sitter just nu och förbannar mig själv att jag inte la in dem där tusenlapparna på ANTSHARES när det låg på 4 jävla usd... Nu, knappt en månad senare ligger de på 50...

Fyfan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Är nog olika beroende på vart man bor, har själv en fast årsavgift och tror 10öre överföringsavgift, men fasta avgiften påverkar ju inte av mining så känns ju fel att räkna med den, för man vill ju ändå ha el hemma även om man inte mine'ar

Självklart är priset olika för vart man bor. Okej. Vad är din totala kostnad per kwh allt som allt i så fall?
Även nyfiken på vart i landet du bor samt vad din fasta avgift är. Min är 60 kr tror jag.

Skrivet av Deriveh:

Fasta avgifter har jag oavsett så jag räknar inte in dem, kanske blir fel då iofs? Min el kostar runt 0,85. Give or take utan de fasta avgifterna. Men skatt/moms är inräknat.

Fasta avgiften är på 60kr i mitt fall. Men min överförings kostnad som är på 0.40 öre/Kwh är något som absolut måste tas med i kalkylen då den direkt påverkar kostnaderna.
Vad jag vet så är dem Absolut bästa dealen man kan teckna som privat person är om man bor i norra Sverige. Då ska man även har väldigt hög förbrukning samt bo i hus. Då tror jag man kan komma ner i 1kr totalt med alla avgifter.

Har även samma fråga till dig som jag ställde "klubba" är nyfiken på era avtal.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Man kan köpa dom på ebay.

Hur mycket får man med tex en GTX 1080TI?

Du får allt mellan 35-37MHs för Etherum beroende på överklockning.och antal kort.
Allt mellan 600-750 sol/s för zcash (equilhash) beroende på överklockning och antal kort

Skrivet av Deriveh:

Jag kör själva endast med RX 480 och RX 580 kort, ligger på ca 25Mhas per kort och en förbrukning på runt 750-800W. Kör ETH och Siacoins (gillade att det går att dualmina och gillar tanken med Siacoin.) Det enda jag gjort med korten i form av underclockning är att dra ner volten en bit.

Kör en platinum PSU (Corsair AX1200i) vilket kanske var onödigt dyrt, i gengäld så är CPU billig, kaby lake för 600kr, den mest strömsnåla där var.

Endast 25Mh/s för 480 och 580? Har du flashat in modifierad bios?

Skrivet av dblade:

Ni som ska investera i mining efter att räknat på intjäningstid på diverse sidor. Tänk på att svårighetsgraden snabbt ökar vilket oftast sänker intäkterna. Förhoppningsvis ökar ju valutans värde för att väga upp det, men då kan man egentligen investera pengarna direkt i t.ex. Bitcoin. Hursomhelst, man måste ju våga satsa för att vinna något, eller hur?

Historiskt sett har det oftast varit mer lönsamt och köpa diverse coins för den summan du hade tänkt och köp Mining riggar för. Men
Personligen tycker jag det är extremt kul och bygga maskinerna också. Modifiera bios, effektivisera och bara pilla med dem har blivit en hobby för mig.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nzt:

Du får allt mellan 35-37MHs för Etherum beroende på överklockning.och antal kort.
Allt mellan 600-750 sol/s för zcash (equilhash) beroende på överklockning och antal kort

Vilken e-valuta ska man köra på zcash, ETH, Siacoins, bitcoin som ge mest peng för det?

Klara Antminer T9 av andra e-valutor än bitcoin?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nzt:

Självklart är priset olika för vart man bor. Okej. Vad är din totala kostnad per kwh allt som allt i så fall?
Även nyfiken på vart i landet du bor samt vad din fasta avgift är. Min är 60 kr tror jag.

Mitt elpris just ju:

Fortum:
El: 27,60öre
Energiskatt: 32,50öre
moms: 25%

så (27,6+32,5)x1,25= 75,125öre (har dock inte billigaste avtalet utan är ett fastpris-avtal)

Borås Elnät AB
Abonemangsavgift: 2056:-/år
Elöverföring: 12,16:-/kWh

Abonemangsavgiften på 2056:- per år kommer jag ju aldrig ifrån om jag inte klipper inkommande elkabel till huset, så för elförbrukning får jag betala totalt inkl allt 87,285öre/kWh

40 öre överföringsavgift är extremt högt, antingen ocker eller så bor du väldigt långt från det stora elnätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Vilken e-valuta ska man köra på zcash, ETH, Siacoins, bitcoin som ge mest peng för det?

Klara Antminer T9 av andra e-valutor än bitcoin?

vilken e-valuta man ska köra på? Menar du vilken som man borde mina? Du ska mina/investera i den du tror på.

T9 klarar av att mina SHA256 bland annat Bitcoin. Googla lite så kommer du lära dig mycket mera. Finns väldigt mycket lätt tillgängligt information om du bara söker.

Skrivet av Klubba:

Mitt elpris just ju:

Fortum:
El: 27,60öre
Energiskatt: 32,50öre
moms: 25%

så (27,6+32,5)x1,25= 75,125öre (har dock inte billigaste avtalet utan är ett fastpris-avtal)

Borås Elnät AB
Abonemangsavgift: 2056:-/år
Elöverföring: 12,16:-/kWh

Abonemangsavgiften på 2056:- per år kommer jag ju aldrig ifrån om jag inte klipper inkommande elkabel till huset, så för elförbrukning får jag betala totalt inkl allt 87,285öre/kWh

40 öre överföringsavgift är extremt högt, antingen ocker eller så bor du väldigt långt från det stora elnätet

Okej. Då ser jag skillnaden nu i hur du räknar. jag måste ta med min elöverföringsavgift då den direkt påverkar mina kostnader.
Du har ett mycket högre abonnemangsavgift. Mitt är på 60 kr. Din är 2056 kr oavsett hur mycket el du använder.
Min elöverföring kostar 0.40 öre/kwh istället för din 0.12 öre/kwh

Hänger du med i min beräkning?

Visa signatur

Jag har en data