Behöver något att spela som tidsfördriv

Permalänk

Sims dödar din tid mycket effektivt.

Permalänk
Medlem

Spela Mafia 3

Permalänk

Jag rekommenderar Overwatch om du gillar FPS eller Rocket League. Båda spelen har relativt korta games.

Annars har jag själv spelat mycket Terraria och Starbound som inte heller kräver speciellt mycket tid åt gången.

Permalänk
Medlem

Starcraft II, eller dota 2 har samma problem/fördel. Du kan nöta dem tills helvetet fryser och så länge du inte tröttnar kommer du ha roligt, för du har antingen eller och det slutar aldrig.

FTL och don't starve har också samma problem/fördel. Du dör skitlätt, dör du får du börja om från början och när du lyckas tycker du förmodligen att det känns skitgött av ha lyckats och kanske inte känner för att röra dem igen. Det är ungefär som att spela dark souls spelen, fast med procedural generation, mindre förgenererat innehåll, ett helt annat strategibaserat spelande men ändå lika belönande (och bestraffande).

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

om kortspel är något för dig testa cockatrice.

https://cockatrice.github.io/

typ gratis hemmasnickrad version av magic the gathering där inga kort behöver köpas du harr full tillgång till samtliga kort bara att bygga sin favolek och börja spela.

osäker om denna bryter mot §7 då de troligen inte har några rättigheter att använda magic the gathering

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Rocket League är värt att testa:)

Permalänk
Inaktiv

@Andi2k11:

League of legends tröttnar man aldrig på.

Permalänk
Medlem

Killing Floor 2? Har inte tröttnat på det än, brukar spela en match då och då. En normal runda brukar inte vara mer än en timma i min erfarenhet. Kan inte tala för svårare nivåer.

Permalänk

Arma 3, CSGO, rust, h1z1, eurotruck simulator 2, riktigt goa spel

Permalänk
Inaktiv

The Plan!

Permalänk

Pc:Stardew Valley , Terraria, Minecraft
Nintendo 3ds: Animal Crossing

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Inaktiv

Killingfloor 2 är bra tidsfördriv 😊

Permalänk
Medlem

Tror ingen har nämnt Binding of Isaac Afterbirth?
Lite Zelda-liknande stuk, kombinerat med primitiv Twin-stick shooter (typ Robotron/Smash TV osv), med massor av konstiga "Power up" items.

Enkelt utseende, men mycket speldjup och väldigt mycket variation.
Går att lägga sjukt mycket timmar på det men ändå hitta någon kul item-combo man inte sett förut

Rätt udda tema också: man är ett barn, och ens mor har fått religiöst fnatt och ska döda en. Då flyr man ner i källaren och möter allehanda konstiga monster som man måste stoppa med sina tårar som vapen

Tror jag lagt mer timmar på det här spelet än tex Skyrim.

...

Nu i januari kommer en ny expansion med bland annat moddstöd också.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Nu spelar jag väldigt lite spel, men på senare tid har jag spelat detta när jag har några minuter över:
https://doborog.itch.io/clonedroneinthedangerzone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dead poet society:

@Andi2k11:

League of legends tröttnar man aldrig på.

Man kan få nog av communityn dock.
Fick mig att sluta spela LoL helt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Rimworld!

Permalänk
Medlem

Jag har inte läst igenom tråden överhuvudtaget, men mina förslag efter ts post är:
Dark Souls III
Witcher III
Samt, Everspace

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Om du gillar platformers så rekommenderar jag starkt Ori and the blind forest, lätt att spela i 1-timmes intervaller och är otroligt snyggt.
Hollow Knight är även värt att nämna, har ej kört igenom hela ännu men än så länge gillar jag det!

Permalänk
Medlem

Prova Awesomenauts, det blir ett gratisspel den 24:e maj. Man kan dock få en betanyckel tidigare om man har tur, här https://www.awesomenauts.com/sign-up-for-beta-access/?utm_con...

så här ser spelet ut när man spelar det https://youtu.be/SDZEc1dAEWQ
Det är typ som dota fast i plattform.
Snittiden för en match är ca 20min

Permalänk
Medlem

Heroes of the Storm? Roligt och tar ca 20 minuter per match, dessutom är det gratis.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Avstängd

Hoppas TS hittat något att spela då ni svarat på en tråd som snart fyller 1 1/2 år.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Slår ett slag för overwatch, division och svenska helldivers.
Heroes of the storm, gratis men ingen favorit egentligen...

Permalänk

Prova Skyforge, finns till ps4 och pc

Permalänk
Medlem

Europa Universalis IV om du gillar strategi, sätt ditt eget mål eller försök med achievements.
Bara att spara och fortsätta när man har mer tid

Lägger du en timme om dagen så är du sysselsatt och hyfsat duktig på spelet om ett år

Permalänk
Medlem

PC Windows: World of Warships Wows, SuperTuxKart
PC Linux: SuperTuxKart

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Warframe! free to play third person shooter med RPG element.
Uppdateras varje vecka, har pvp och pve, balanserade oberoende av varandra.

Permalänk
Medlem

Well. Jag spelar nu för tiden enbart Dota 2. Har köpt andra spel lite nu och då men när jag sätter mig ner och vill spela något startar jag enbart och alltid Dota 2 av någon anledning. Det känns nog som att inget annat bjuder på så mycket under tiden man spelar. Och ovanpå det känner man att man har en viss utveckling, dels i varje spel eftersom man levlar upp i varje game, men också spelförståelse för varje spel man spelar, som så att säga är mer beständig "levling".

Så om du inte redan provat det skulle jag säga Dota 2. En match varierar i tid men oftast ca 60 minuter. I extrema fall kan det ta typ 150 min men det är riktigt sällan. När jag började spela såg allting i spelet helt virrvarrigt ut men det tar inte så många games för att förstå grunderna så man så att säga kommer på fötter. Sen är det bara att nöta på och känner man sig ambitiös kan man läsa en massa om hur man ska spela. Vidare går ju t.ex. The International 2017 på Twitch där proffsen spelar, det kan man lära sig en hel del av också.

Permalänk
Medlem

Prey är rätt kul. En blandning av diverse bra titlar. Blev inte så impad av demot men köpte hela nyligen och det är välgjort och spännande tycker jag. Enda nackdelen är backtrackingen/hitta keycards men det får man ta.. Lirar själv typ en timme åt gången så inte kommit så långt än.

Annars är Metro spelen mina favoriter, speciellt Last Light. Ingen backtracking i dem iaf.

Permalänk
Medlem

Path of Exile kan du ju kolla, vet flera som spelat det med lite tid över och dem har fastnat helt

Permalänk
Medlem

Hade sagt Dota2 eller Warcraft 3

Visa signatur

.....