Permalänk
Medlem

Digitalbox 2017?

Vet nu inte om jag är i fel del och forum.
Men tänkte det närmast ämnet...

Har ju sen flera år tillbaka en vu+ ultimo i vardagsrummet.
1 dvb-t och 2 dvb-s2 tuners.
Funkar kalas!

Barnen har.
dvb-t och andra barnet har en gammal viasat sattelitbox.
Dvs den ena har hela fria sattelit utbudet inklusive svt (men saknar bla tv4 o tv6).
Den andra har ett smalt utbud via marknät men har bla tv4 o tv6.

En extra tv har sattelit och dvb-t...men flera fjärr.

Det mina problem.

Men nu har jag sett boxarpå ebay mm.
Sådana man kan köra ip tv på mm.
Finns några boxar som har även inbyggd dvb-s2 och dvb-t2 dvs klarar av även vanlig linjär tv.

Någon som vet någon bra box som även har composite eller scart ut?
Skulle ju vara bonus kunna köra även nätverk dvs komma åt vardagsrummets hårddisk inspelningar men är det möjligt?
Köra youtube?
Räcker wifi eller måste det dras nätverkskabel?

Permalänk
Medlem

Vet inte vad du är ute efter, men bara klicka i och sök efter dina krav:
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=140

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Vet inte vad du är ute efter, men bara klicka i och sök efter dina krav:
https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=140

Var mest ute efter nåt sånt här.

http://m.ebay.com/itm/S905-Android-5-1-DVB-T2-Satellite-DVB-S...

Dock vet jag inte hur dessa fungerar hos oss.
Är ju Kina grejor...

En vu+ box har jag i vardagsrum gör allt förutom internet.
Dessutom har jag ingen större lust lägga tusenlappar till barnens tv och extra tv.

Vet att de finns rena ip boxar.
Men vill även få tillgång till marksänt och sattelit.

Sen är tv apparaterna gamla.

Vet att man kan köpa en modern tv men tycker det onödigt då de gamla fungerar och det löser ändå inte mina problem. Tom alla smart tv är så låsta system.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av kisumisu:

Var mest ute efter nåt sånt här.

http://m.ebay.com/itm/S905-Android-5-1-DVB-T2-Satellite-DVB-S...

Dock vet jag inte hur dessa fungerar hos oss.
Är ju Kina grejor...

En vu+ box har jag i vardagsrum gör allt förutom internet.
Dessutom har jag ingen större lust lägga tusenlappar till barnens tv och extra tv.

Vet att de finns rena ip boxar.
Men vill även få tillgång till marksänt och sattelit.

Sen är tv apparaterna gamla.

Vet att man kan köpa en modern tv men tycker det onödigt då de gamla fungerar och det löser ändå inte mina problem. Tom alla smart tv är så låsta system.....

Om du menar IPTV via bredband typ hos Viasat/CD. Så kommer det inte att fungera. Med IPTV menar det streaming via diverse sajter, typ Netflix, Viaplay, vilket kan göra med bara webbläsare ändå. Boxen saknar dessutom kortplats, så Viasat/CD utbud kommer inte heller fungera.
DVB-T2 + DVB-S2 är via mjukvaru CCCAM NEWCAM. Då boxen saknar helt kortplats, då kommer inte heller svenska FTA kanaler via satellit att fungera då det krävs kort + avgift via Viasat/CD väl? Andra FTA utan kryptering och krav av kort för avkryptering kommer fungera.

Marksänd däremot vet jag inte mycket om, men tror kan fungera, fast begränsad till SVT1, SVT2, TV4, TV6, Barnkanalen och Kunskapskanalen. Fler kanaler krävs här väl också kort/abbonemang via Boxer?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Om du menar IPTV via bredband typ hos Viasat/CD. Så kommer det inte att fungera. Med IPTV menar det streaming via diverse sajter, typ Netflix, Viaplay, vilket kan göra med bara webbläsare ändå. Boxen saknar dessutom kortplats, så Viasat/CD utbud kommer inte heller fungera.
DVB-T2 + DVB-S2 är via mjukvaru CCCAM NEWCAM. Då boxen saknar helt kortplats, då kommer inte heller svenska FTA kanaler via satellit att fungera då det krävs kort + avgift via Viasat/CD väl? Andra FTA utan kryptering och krav av kort för avkryptering kommer fungera.

Marksänd däremot vet jag inte mycket om, men tror kan fungera, fast begränsad till SVT1, SVT2, TV4, TV6, Barnkanalen och Kunskapskanalen. Fler kanaler krävs här väl också kort/abbonemang via Boxer?

Japp jag vet det att "bulkboxarna" man får med abb fungerar ej och är riktigt skräp.
Jag har ett abb hos Canal Digital men den är i en linuxbox som har kortläsare (köpt av mig), har dessutom en ca modul av oficiell sort skickat av Canal Digital.

Denna boxen hade jag tanken just komma åt fria kanaler och innehåll från mina "privata" hårddiskar.

Dessutom borde man ju kunna ta emot Canal Digital via deras app som just fungerar i Android bara man kopplar in internet.
Fullt lagligt sätt dessutom.

Angående varför jag vill ändå ha sattelit o marksänt är att man slipper bli beroende av att ha internet och pyssla med olagliga pirat ip tv lösningar.
Vill ha annat än baraCanal Digital itbud.

Marknätet
svt tom Hd körs okodat.
tv4 o tv6.
Dessa funkar helt utan kort.

Men då jag bor på ett gränsområde tar jag även in ca 15 okodade kanaler från en finsk sändare.
Nästan allt sänds gratis okodat dvs inget kortspel till reklamfinansiella eller statliga kanaler där inte.

Samma sak på många sattelitkanaler!
En hel del Tyska kanaler tom Formel 1 kan man se gratis och HELT lagligt. Medandäs Sverige styr Viasat och i Finland Canal Digital det där....
Finns även en hel del annat där på sattelit.
Men där är tyvärr svennarna o finnarna duktiga på att koda innehållet + regionalt styra vad vi kan se i vilket land.

Legal IP tv är bara skit i det här avseendet, men det har ju redan diskuterats i andra trådar...