world of warcraft settings / fps?

Permalänk

world of warcraft settings / fps?

tja boys!

sitter på en 6700k och 980ti o 16gb ram,
kör jag nvidia experience "optimize" så maxar den i princip allt, men de laggar endel då kan man säga,
provat pilla runt lite o de kan flyta på riktigt skönt om jag sänker vissa saker lite grann bara, ligger gärna över
100fps konstant, men förstår inte vad som gör vad etc, sist jag fick de till o va riktigt skönt men då såg jag inte skit
på marken typ.

För er som tänker "de spelar ingen roll om du har 60 eller 100 fps" behöver inte besvära sig, jag tycker det är bra
mkt skönare med över 100fps konstant, men typ texture filtering o anti aliasing o allt som de finns 500 options
på förstår jag mig inte på ett skit.

nån som e grym på detta?

pussokram

Permalänk
Medlem

Kör 4k på ett 1080 och måste ratta ner en del inställningar för att hålla 60 fps "överallt".
AA kan man ju minska på när man kör hög upplösning, använder MSAA 2x (ser ingen skillnad på högre).
Samma med Texture filtering, kör 2x Anisotropic.
"Environment Detail" har jag dragit ner till 8/10, gör stor skillnad i "jobbiga" zoner utan att påverka utseendet nämnvärt.
Shadow Q = High.
Liquid Det = good
Allt annat är maxat.

Men såklart finns det situationer där FPS'en droppar.
Det finns inga system idag som klarar wow-max-allt utan att fps'en dyker ibland

Permalänk

Sänk view distance och Shadows för mest fps

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Har också letat en guide som faktiskt går igenom alla inställningar, vad dom faktiskt gör och hur mycket dom påverkar spelet.
Ska läsa denna såg lovande ut.

Visa signatur

Intel I7 7770K || MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X || Samsung 840 Pro 256GB || Samsung 850 EVO 500GB || WD Red 2TB || MSI Z270 GAMING PRO CARBON || Corsair 16GB DDR4 3000Mhz || Corsair RM750x 750W || Cooler Master Hyper 212 EVO || Acer 27" Predator XB271HUA || Qpad MK-50 || Fractal Design Define S || Steelseries Rival 300 || Sennheiser PC350 SE ||

Permalänk

gtx1080ti, allt på ultra, 3440x1440 ligger still på 100 fps med G-sync

Permalänk
Medlem

sätt shadows på low så ska du se en boost utan dess like ^^

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Shadow och SSAO är väl det dom dödar mest FPS.

Jag kör på en tweakad 7:a med min setup och har mellan 80 - 165 fps.. Beror helt på vart jag är och vad jag gör!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcus132:

gtx1080ti, allt på ultra, 3440x1440 ligger still på 100 fps med G-sync

Vad har du för processor?

Permalänk
Medlem

Nvidia's "optimize" är sjuk i huvudet. Det höjer bl.a Render scale till 200%. Det ligger under Settings-Advanced. Sänker du den till 100% så borde det bli mycket bättre.

Permalänk
Medlem

RX480 + i5 4690k, blandning av High/Ultra, ~100fps utanför Dalaran, ~40-60 i Dalaran och allt från 20-45 i Mythic Raids.

Permalänk

Liquid details på hög och projected textures bör vara på, annars kan du missa saker som ligger på marken i raids och dungeons.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Kör med 2 settings (/raid)
1: Dra först fusk stapeln på 10
Ändra View Distance till 7
Samt filtrering till lägsta (input lagg)
2: Dra stapel till 7
Ändra filtrering
SSAO på low

OBS tänk på att för låga inställningar gör att AOE spells inte syns på marken!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Dessa inställningar kör jag med och har 120-150+ open world med undantag där det är mycket ground clutter och 80+ i Dalaran när det är peak hour.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk

I vissa zoner/raids känns de som att det laggar vad ma än har för burk hehe.

Visa signatur

/JaNNebEEE