Permalänk
Medlem

Flash laggar enormt

Nåt har hänt när jag kollar på SVT Youtube andra flash sidor för videor

Det laggar enorm, det "hackar" dock inte ljudet, allt annat på datorn går snabbt som det ska

Permalänk
Avstängd

@Ozeroun: Har du uppdaterat Flash?

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

@Ozeroun:
Mer väsentligt.
Vilken webläsare använder du?
Om det är Edge eller (Google) Chrome, så är det inte Adobe som har uppdateringar till dessa.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Belzader:

@Ozeroun:
Mer väsentligt.
Vilken webläsare använder du?
Om det är Edge eller (Google) Chrome, så är det inte Adobe som har uppdateringar till dessa.

Tyvärr saknas det mesta i info...tidigare fungerat m.m La ut svar för att kolla om TS är vaken.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Använder Youtube flash fortfarande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

@Ozeroun: Har du uppdaterat Flash?

Ja laggar fortfarande

Datorn är 3 år gammal men den är ändå snabb på allt annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Använder Youtube flash fortfarande?

dom gick väl över till html5?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@Ozeroun:
Mer väsentligt.
Vilken webläsare använder du?
Om det är Edge eller (Google) Chrome, så är det inte Adobe som har uppdateringar till dessa.

Använder Firefox Nightly men det är samma resultat oavsett läsare

Permalänk
Avstängd

@Ozeroun: Men har det fungerat förut? Sen om din dator är snabb på allt annat är av mindre vikt.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk

Gick inte svt play över till html5 2016? Youtube får man väl välja flash för att den ska använda flash?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Använder Youtube flash fortfarande?

Det spelar ändå ingen roll när det är samma lagg på SVT play

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

@Ozeroun: Men har det fungerat förut? Sen om din dator är snabb på allt annat är av mindre vikt.

Ja det har fungerat förut vissa dagar fungerar det

Det konstiga är som idag hade jag datorn avstängd under natten det första man gör på dagen startat upp laggar videon

Om allt annat fungerade segt på datorn i övrigt kanske det borde vara något men nu är det bara webb video

Permalänk
Avstängd

@Ozeroun: Gå in på aktivitetshanteraren och titta om du har något program som drar sjukt mycket %.

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Det spelar ändå ingen roll när det är samma lagg på SVT play

Det spelar visst roll, och som någon sa verkar SVT Play ha gått över till html5 också.
Så det spelar ganska stor roll om ingen av tjänsterna kör flash och du felsöker flash utan nytta.

Kanske har något med decoding att göra?

Permalänk
Medlem

SVT Play kör fortfarande med Flash, nu kan det iofs. vara så att om webläsaren stödjer HTML5, så används det istället.
Är inte hundra på om Firefox ESR har stöd för HTML5, men när jag stängde av Flash, så fick jag meddelande om att jag inte hade Flash installerat.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

En teori till lagg, om jag laddar ner något snittar det 2.3 mb/s

Nu ligger det kring 1.6 mb/s

Nej jag laddar inget när jag ser video men om det kan vara något med bredbandet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Nej jag laddar inget när jag ser video men om det kan vara något med bredbandet?

Ja, te.x HBO rekommenderar 8mb/s för att deras streaming ska flyta på bra.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Inga plugins som påverkar? jag själv avinstallerade flash helt och känner att det funkar bättre

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Inga plugins som påverkar? jag själv avinstallerade flash helt och känner att det funkar bättre

Idag när jag går in flyter det 100% men i går andra dagar laggar det

Så det verkar vara något som bromsar grymt störande

Permalänk
Medlem

Om det är bara vissa dagar (eller tidpunkter) kan det vara överbelastning i nätet, eller att websidan har för mkt trafik mot den.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

@Belzader: Senaste dagarna har det fungerat 100%

Sitter på 30 mbit och det är inga "tunga sidor" jag besöker direkt

Men grymt störande när det väl händer för då verkar det gälla alla sidor jag besöker