Permalänk
Inaktiv

Ryzen Pro

Är detta den så kallade B2 steppingen av ryzen?

https://www.amd.com/en/ryzen-pro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av perost:

Ok, har du hört något om B2 steppingen eller va det bara prat?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Ok, har du hört något om B2 steppingen eller va det bara prat?

Vad jag vet finns inget mer konkret om B2 än rykten, och det verkar diskuteras en del om ifall det ens kommer komma någon ny stepping eller inte. Det enda AMD har pratat om är väl Zen 2, så det kan hända att de struntar i en ny stepping och bara släpper en ny modell senare istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Ok, har du hört något om B2 steppingen eller va det bara prat?

Mvh

Threadripper använder b2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Skrivet av Daark:

Threadripper använder b2

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant, det visste jag inte. Kan det vara anledningen till att Threadripper verkar ha något högre IPC än Ryzen 7/5/3 i SweClockers test vid samma klockfrekvens?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Intressant, det visste jag inte. Kan det vara anledningen till att Threadripper verkar ha något högre IPC än Ryzen 7/5/3 i SweClockers test vid samma klockfrekvens?

Kanske lite, tror mer att b2 gjorde så TR XFR kan hoppa upp til 4.2ghz istället för 4.1ghz

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Intressant, det visste jag inte. Kan det vara anledningen till att Threadripper verkar ha något högre IPC än Ryzen 7/5/3 i SweClockers test vid samma klockfrekvens?

Kan väl vara att du har Quad channel minne istället för dual. Kanske finns liknande test där de kör Ram i dual mode även på 1950x?
@Daark XFR bör inte påverka prestandan något i tester där de kör processorerna i samma frekvens i sweclockers fall är det 2,8ghz. Här är vad Marsupilami försökte länka

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan väl vara att du har Quad channel minne istället för dual. Kanske finns liknande test där de kör Ram i dual mode även på 1950x?
@Daark XFR bör inte påverka prestandan något i tester där de kör processorerna i samma frekvens i sweclockers fall är det 2,8ghz. Här är vad Marsupilami försökte länka

Visst ja, glömde helt bort att TR kör quad-channel minne! Kollade bara vilka frekvenser SweC hade använt i sitt test och tyckte att det var konstigt att TR kom högre upp i enkeltrådsprestanda Men det förklarar saken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem