Samsung S8+ vs bättre alternativ?

Permalänk
Medlem

Samsung S8+ vs bättre alternativ?

Hej allihopa,

Nu har jag bestämt mig att uppgradera från min iPhone 6 till en ny telefon. Mest intressanta alternativet hittills har varit Samsung Galaxy S8+. Jag har trivts att köra med iOS i många år nu. Har haft iOS ända sen iPhone 4S och varit nöjd. Innan det hade jag nån HTC telefon men det var riktigt buggig, och det var därför jag bestämde mig att köra med iOS istället.

Men nu är jag sugen på Android, känns inte som det händer mycket med iPhone. Sen min 4S är allting nästan likadant. Visst, det är lite små saker som har ändrats, vissa komponenter är bättre, men i det stora hela känns det som samma sak. Vilket i sig kanske inte är en dålig grej ändå, eftersom det har varit simpelt och problemfritt för mig.

Kan ni rekommendera S8+ (ni som har den, vad tycker ni om den osv), eller kan ni rekommendera ett bättre alternativ?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Beror på om du är ute efter ren prestanda eller ute efter prestanda/krona.

Gällande prestanda så bör det ju bli inkommande iphone 8 som tar den tronen.

Gällande prestanda/krona så är OnePlus Five utan tvekan den bästa telefonen på marknaden.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Beror på om du är ute efter ren prestanda eller ute efter prestanda/krona.

Gällande prestanda så bör det ju bli inkommande iphone 8 som tar den tronen.

Gällande prestanda/krona så är OnePlus Five utan tvekan den bästa telefonen på marknaden.

one plus 5 ser ju även ut som en iphone så det blir ju en smidig övergång

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Även om du inte är sugen på en iPhone igen så tycker jag du skall vänta och se vad som händer med iPhone 8. De kanske gör något du gillar.

Permalänk
Medlem

När lanserar Apple iPhone 8?

Permalänk
Medlem

You should probably go with maybe a s7 edge rather. Or wait for the s9 and the buy the s8

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sayk0sis:

När lanserar Apple iPhone 8?

iPhone har alltid släppts i september innan, ryckterna säger dock att de kanske är fördröjt. Känns som att vi borde veta mer inom en månad.

Permalänk
Medlem

@Shawm JH: Could you motivate why?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sayk0sis:

Kan ni rekommendera S8+ (ni som har den, vad tycker ni om den osv), eller kan ni rekommendera ett bättre alternativ?

Nej, och enbart baserat på att Samsung fuckat upp designen med det helt onödiga edge-tjafset. Och ja, jag har en själv så jag vet vad jag pratar om. Köp senaste HTC istället (som Swedroid rekommenderar).

Permalänk

@sayk0sis: jag är riktigt nöjd med min S8+ grym telefon.

Visa signatur

CPU-Intel 12600K.MB-MSI z690 pro.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 32GB DDR4 3200Mhz.
Samsung Galaxy S22 Ultra.