18k eller mindre inklusive skärm asap

Permalänk
Skrivet av Alling:

FreeSync är ju inget dåligt, det fungerar bara inte med Nvidia. En FreeSync-skärm är exakt ekvivalent med en skärm helt utan dynamisk synk för dig, med bonusen att du kan nyttja dynamisk synk om ditt nästa grafikkort är från AMD.

Dynamisk synk behöver knappt ens nämnas, för poängen är att du kraftigt har underskattat skärmens betydelse. Gå ner till ett 1070 om det behövs för att du ska få råd med en riktig skärm; det kommer ge dig en betydligt bättre upplevelse totalt sett.

Vad spelar du?

Csgo, path of exile, overwatch, dota2 och pubg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@byggadator03: Då borde väl allt utom mITX fel formfaktor?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Avstängd

@steffe689: gör du mindre ändringar får du plats med en 144Hz skärm inom budget.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av steffe689:

Csgo, path of exile, overwatch, dota2 och pubg.

Skickades från m.sweclockers.com

Då kan det inte bli mer solklart att du ska ha en 144 Hz-skärm.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Peppar2014:

5,25" platser, flertalet 3.5" HDD platser. Sen har du ju separata ljuddämpningsskydd för de toppmonterade fläktplatserna.

Som sagt: Om man behöver dessa egenskaper vet man redan det och behöver inte fråga om vilket chassi man ska köpa.

Skrivet av byggadator03:

Ok, men är inte r5 mer otymplig?

Jo, självfallet är det det. Att påstå något annat är objektivt felaktigt. Om man sedan bryr sig om det eller inte är en annan sak.

Define R5 på DreamHack är en mardröm jag hoppas att jag slipper vara med om.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Alling:

Då kan det inte bli mer solklart att du ska ha en 144 Hz-skärm.

Slog till på en gsync endå define c mini också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, och du har redan fått hjälp med det som kan ändras.

Men jag vill be dig att byta nätagg då den där serien är livsfarlig. 550W-versionen har i alla fall stora problem. Den äter säkringar som godis. Den får jordfelsbrytaren att gå bananas och till slut så finns det risk för att den helt enkelt bara dör. Vi vet alla vad som kan hända när ett nätagg dör.. det kan ta med sig andra komponenter ner i graven.

Polaren hade 550W-versionen och det gjorde alla saker som jag skrev innan. Bara rent flyt att inget annat i datorn gick sönder.

Jag fick reda på det här efter jag försökt hjälpt kompisen efter alla hans problem.

Så snälla, byt nätagg till något vettigare typ RM650x eller liknande från EVGA eller Fractal Design.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk

@Peppar2014 finns tyvärr inte så stort utbud av mATX moderkort till Ryzen för tillfället, du får gärna länka något bra om du vet något dock.

@Alling får nog bli define c/ mini c då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k. gtx 1070ti. 16gb ram

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av steffe689:

Slog till på en gsync endå define c mini också

Om du menar en 144 Hz-skärm med G‑Sync kan det inte bli bättre!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Detta blir bra det

Permalänk
Skrivet av Alling:

Om du menar en 144 Hz-skärm med G‑Sync kan det inte bli bättre!

Japp lär vara natt och dag jämfört med gamla laptopen från 2011

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Keffmode:

Ser bra ut, och du har redan fått hjälp med det som kan ändras.

Men jag vill be dig att byta nätagg då den där serien är livsfarlig. 550W-versionen har i alla fall stora problem. Den äter säkringar som godis. Den får jordfelsbrytaren att gå bananas och till slut så finns det risk för att den helt enkelt bara dör. Vi vet alla vad som kan hända när ett nätagg dör.. det kan ta med sig andra komponenter ner i graven.

Polaren hade 550W-versionen och det gjorde alla saker som jag skrev innan. Bara rent flyt att inget annat i datorn gick sönder.

Jag fick reda på det här efter jag försökt hjälpt kompisen efter alla hans problem.

Så snälla, byt nätagg till något vettigare typ RM650x eller liknande från EVGA eller Fractal Design.

Oj redan beställt, får väl byta i efterhand det där lät illa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av steffe689:

Oj redan beställt, får väl byta i efterhand det där lät illa

Skickades från m.sweclockers.com

Går ju att byta ut Jag kan verkligen, verkligen rekommendera att byta efter det jag sett och läst. Du kan ju förstås ha tur och få ett exemplar som sköter sig exemplariskt, men jag hade aldrig vågat chansa. Väldigt skakig kvalité på just den linjen av produkter.

Det är första gången jag verkligen kan predika om hur dålig en produkt kan vara. Så snälla byt Och förresten, lycka till med allt! Hoppas det blir som du förväntat dig eller bättre

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Skrivet av Keffmode:

Går ju att byta ut Jag kan verkligen, verkligen rekommendera att byta efter det jag sett och läst. Du kan ju förstås ha tur och få ett exemplar som sköter sig exemplariskt, men jag hade aldrig vågat chansa. Väldigt skakig kvalité på just den linjen av produkter.

Det är första gången jag verkligen kan predika om hur dålig en produkt kan vara. Så snälla byt Och förresten, lycka till med allt! Hoppas det blir som du förväntat dig eller bättre

Jo läste recensioner på Pricerunner och det såg mörkt ut blir att skicka tillbaka så fort de kommer.

Tackar ska bli kul att sätta ihop själv för första gången.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av steffe689:

Oj redan beställt, får väl byta i efterhand det där lät illa

Du kanske kan kontakta kundtjänst och be dem ändra i ordern. Jag måste föreslå RM650x då det enligt recensioner verkar vara mycket tystgående och dessutom är ganska kort, vilket underlättar kabeldragning. Väntar fortfarande på mitt exemplar av just det agget, så kan tyvärr inte uttala mig med egna erfarenheter som grund ännu.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Liten update, nu är allt hemma och det är dags att bygga.
Detta blev det med folks hjälp.
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10635502/final

Nån som vet en bygguide som är extra bra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@steffe689: Sweclockers har säkert någon kolla under guider.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av steffe689:

Nån som vet en bygguide som är extra bra?
Skickades från m.sweclockers.com

Här är SweClockers Datorbyggarguide

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk

Tack för svar nu är datorn igång.

Däremot hitta jag en grön liten prick på dataskärmen, dödpixel?? Bara byta skärm? -_-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av steffe689:

Tack för svar nu är datorn igång.

Däremot hitta jag en grön liten prick på dataskärmen, dödpixel?? Bara byta skärm? -_-

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du ta en bild och visa här?

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Skrivet av Brightsin:

Kan du ta en bild och visa här?

Till höger som på min gamla skärm haha

Skickades från m.sweclockers.com