Permalänk
Medlem

Fungerar kanon här också. Så vi tackar och bockar

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Kört detta ett tag nu, riktigt grymt!

Har dock ett litet problem, hittar inte inställningarna längre! Vet att det tidigare låg en länk under sweclockers vanliga inställningar tidigare, men kan ta mig tusan inte hitta den!

Någon som har lust att markera i en skärmdump?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Kört detta ett tag nu, riktigt grymt!

Har dock ett litet problem, hittar inte inställningarna längre! Vet att det tidigare låg en länk under sweclockers vanliga inställningar tidigare, men kan ta mig tusan inte hitta den!

Någon som har lust att markera i en skärmdump?

Inställningarna laddas när du går till http://www.sweclockers.com/better-sweclockers. I menyn "Favoritlänkar" precis ovanför "Nytt i forumet" till höger finns det en snabblänk om du inte tagit bort den.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Fyren:

Kört detta ett tag nu, riktigt grymt!

Har dock ett litet problem, hittar inte inställningarna längre! Vet att det tidigare låg en länk under sweclockers vanliga inställningar tidigare, men kan ta mig tusan inte hitta den!

Någon som har lust att markera i en skärmdump?

Tack för upplysningen! Den länken finns inte längre. Undersökte precis varför, och det visade sig bero på att SweClockers numera kör HTTPS på inställningssidan. BSC är skrivet för att inte köras under HTTPS, då inställningar som sparas under HTTP inte kan läsas under HTTPS och vice versa (så en ez fix från min sida som tyvärr inte är helt optimal).

BSC behöver ändå skrivas om från grunden, och då ska problemet med länken till inställningarna förstås lösas.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Inställningarna laddas när du går till http://www.sweclockers.com/better-sweclockers. I menyn "Favoritlänkar" precis ovanför "Nytt i forumet" till höger finns det en snabblänk om du inte tagit bort den.

Ahhh kanon! Tack!

Skrivet av Alling:

Tack för upplysningen! Den länken finns inte längre. Undersökte precis varför, och det visade sig bero på att SweClockers numera kör HTTPS på inställningssidan. BSC är skrivet för att inte köras under HTTPS, då inställningar som sparas under HTTP inte kan läsas under HTTPS och vice versa (så en ez fix från min sida som tyvärr inte är helt optimal).

BSC behöver ändå skrivas om från grunden, och då ska problemet med länken till inställningarna förstås lösas.

Då kanske jag inte behöver nya glasögon trots allt!

Jättejobb du har lagt ner på detta, mycket uppskattat!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

ååå allt fungerade ju super bra tills jag uppdaterade till FF v55 då fungerar inte extentions som det ska längre. Så greasemonkey scripten fungerar inte längre

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Mr_Lazy:

ååå allt fungerade ju super bra tills jag uppdaterade till FF v55 då fungerar inte extentions som det ska längre. Så greasemonkey scripten fungerar inte längre

Det är Greasemonkeys fel såvitt jag förstår. Firefox går snart över till att bara tillåta WebExtensions.

Skrivet av eriador:

Firefox 55 lists this addon as "legacy". Please convert it to WebExtensions!

Det dröjer nog inte länge innan man kan köra userscripts på Firefox igen, om det inte redan går. Jag använder Chrome så har tyvärr dålig koll på eldräven.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

ååå allt fungerade ju super bra tills jag uppdaterade till FF v55 då fungerar inte extentions som det ska längre. Så greasemonkey scripten fungerar inte längre

Körde du mörkt tema kan du lösa det med Stylish och dessa två rader:
@import url('http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/ffox.css');
@import url('http://snilius.com/uploads/swec/buttons.css');

Skrivet av Alling:

Det är Greasemonkeys fel såvitt jag förstår. Firefox går snart över till att bara tillåta WebExtensions.

Det dröjer nog inte länge innan man kan köra userscripts på Firefox igen, om det inte redan går. Jag använder Chrome så har tyvärr dålig koll på eldräven.

Det fungerar nästan men t.ex mörkt tema verkar vara dött och filtrera "Nytt i forumet" är också dött. Eller så ser jag bara massa CSS saker som inte gör nå när man trycker på det (testade lite, knappar för img/url/youtube osv fungerar som det ska).

Får leva med att det ser ut så här ett tag

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
99:e percentilen

———— Uppdatering: Better SweClockers v2.2.2 ————

SweClockers använder nu HTTPS på hela sajten. Better SweClockers har hittills bara aktiverats på de sidor som laddas över HTTP, eftersom data (i vårt fall inställningar) som sparats under HTTP inte kan läsas under HTTPS och vice versa. I v2.2.2 har jag ändrat så att BSC även körs under HTTPS som en quick fix tills vidare, men hela koden behöver ändå skrivas om, så jag lägger inte mer energi på detta problem just nu (om det fungerar).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling: Det står att jag kör 2.2.2 men kan inte få till det mörka temat ändå. Är det något jag måste göra? Har testat att installera om 2.2.2 men utan lycka. Inte ens med flux går den här sidan att vara på utan ditt tema, haha 🙂

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av SYRE:

@Alling: Det står att jag kör 2.2.2 men kan inte få till det mörka temat ändå. Är det något jag måste göra? Har testat att installera om 2.2.2 men utan lycka. Inte ens med flux går den här sidan att vara på utan ditt tema, haha 🙂

Vill först poängtera att det inte är jag som gjort det mörka temat, utan @Blargmode.

Det stämmer som du säger att temat inte fungerar som det ska, märker jag nu. Det beror på att Blargmode inte använder HTTPS, vilket då gör att webbläsaren vägrar ladda temat från hans hemsida när SweClockers kör HTTPS. (Detta är helt i sin ordning; syftet med HTTPS förstörs i någon mån när det "blandas" med HTTP.)

Du kan emellertid enkelt få temat att fungera som vanligt genom att under Better SweClockers inställningar kryssa för Använd cachad version. Då används som namnet antyder en lokalt cachad version istället för att webbläsaren försöker ladda temat från Blargmodes hemsida.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Vill först poängtera att det inte är jag som gjort det mörka temat, utan @Blargmode.

Det stämmer som du säger att temat inte fungerar som det ska, märker jag nu. Det beror på att Blargmode inte använder HTTPS, vilket då gör att webbläsaren vägrar ladda temat från hans hemsida när SweClockers kör HTTPS. (Detta är helt i sin ordning; syftet med HTTPS förstörs i någon mån när det "blandas" med HTTP.)

Du kan emellertid enkelt få temat att fungera som vanligt genom att under Better SweClockers inställningar kryssa för Använd cachad version. Då används som namnet antyder en lokalt cachad version istället för att webbläsaren försöker ladda temat från Blargmodes hemsida.

Det tackar vi för, nu slipper man bli blind igen

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Vill först poängtera att det inte är jag som gjort det mörka temat, utan @Blargmode.

Det stämmer som du säger att temat inte fungerar som det ska, märker jag nu. Det beror på att Blargmode inte använder HTTPS, vilket då gör att webbläsaren vägrar ladda temat från hans hemsida när SweClockers kör HTTPS. (Detta är helt i sin ordning; syftet med HTTPS förstörs i någon mån när det "blandas" med HTTP.)

Du kan emellertid enkelt få temat att fungera som vanligt genom att under Better SweClockers inställningar kryssa för Använd cachad version. Då används som namnet antyder en lokalt cachad version istället för att webbläsaren försöker ladda temat från Blargmodes hemsida.

Går jag in på Better sweclockers står det bara att sidan inte kunde hittas?

Permalänk
Medlem

@Alling: Tack så mycket!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Baxtex:

Går jag in på Better sweclockers står det bara att sidan inte kunde hittas?

Inte helt säker på vad du menar, men /better-sweclockers är egentligen ingen sida på SweClockers. Det är bara användare av Better SweClockers som ser något på den adressen, nämligen inställningarna för BSC.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Alling
Tack för uppdateringen

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Inte helt säker på vad du menar, men /better-sweclockers är egentligen ingen sida på SweClockers. Det är bara användare av Better SweClockers som ser något på den adressen, nämligen inställningarna för BSC.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
99:e percentilen

Har du den senaste versionen av Better SweClockers? Det kan du verifiera i början av den här tråden: Om du har BSC står det där att du kör v2.2.2 (som är den senaste versionen i skrivande stund). Isåfall får du gärna öppna webbläsarloggen och posta vad som står där.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Har du den senaste versionen av Better SweClockers? Det kan du verifiera i början av den här tråden: Om du har BSC står det där att du kör v2.2.2 (som är den senaste versionen i skrivande stund). Isåfall får du gärna öppna webbläsarloggen och posta vad som står där.

Japp, jag har senaste.

Vad menar du med webbläsarloggen?

När scriptet är aktiverat så får jag fram knapparna t.ex Blargmodes mörka tema, inställningar osv. Alltså under "favoritlänkar".
Allt i listan funkar och dirigerar mig vidare, men inte inställningar.

EDIT: Helt plötsligt just nu började det fungera. Var ett tag sen jag använde detta nu, härligt att ha det igen!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Wenro:

Japp, jag har senaste.

Vad menar du med webbläsarloggen?

När scriptet är aktiverat så får jag fram knapparna t.ex Blargmodes mörka tema, inställningar osv. Alltså under "favoritlänkar".
Allt i listan funkar och dirigerar mig vidare, men inte inställningar.

EDIT: Helt plötsligt just nu började det fungera. Var ett tag sen jag använde detta nu, härligt att ha det igen!

Det kanske hade något att göra med övergången till HTTPS. Det funkar så att när sidan laddas kollar BSC upp till v2.2.1 om HTTPS används. Isåfall gör BSC ingenting utom det allra viktigaste. I v2.2.2 görs ingen sådan check, utan BSC körs oavsett om HTTP eller HTTPS används.

Inställningssidan för BSC funkar så att BSC vid sidladdning kollar om document.location.pathname matchas av /^\/better\-sweclockers/i (dvs att den del av URL:en som kommer efter sweclockers.com börjar med /better-sweclockers). Isåfall visas inställningarna för BSC istället för SweClockers 404-sida.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det kanske hade något att göra med övergången till HTTPS. Det funkar så att när sidan laddas kollar BSC upp till v2.2.1 om HTTPS används. Isåfall gör BSC ingenting utom det allra viktigaste. I v2.2.2 görs ingen sådan check, utan BSC körs oavsett om HTTP eller HTTPS används.

Inställningssidan för BSC funkar så att BSC vid sidladdning kollar om document.location.pathname matchas av /^\/better\-sweclockers/i (dvs att den del av URL:en som kommer efter sweclockers.com börjar med /better-sweclockers). Isåfall visas inställningarna för BSC istället för SweClockers 404-sida.

Det låter rimligt. Tack för att du klargör!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

Bytte precis till BSC från Balgmode's mörka tema. Nu av någon anledning visas ingen reklam på Sweclockers längre. Bara tomma fält.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
99:e percentilen

———— Uppdatering: Better SweClockers v2.2.3 ————

Blargmode har gått över till HTTPS på sin sajt, vilket har fått det mörka temat att sluta fungera (om man inte använder den cachade versionen). Detta är nu åtgärdat.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av SirLagsalot:

Bytte precis till BSC från Balgmode's mörka tema. Nu av någon anledning visas ingen reklam på Sweclockers längre. Bara tomma fält.

Hm, konstigt. Vad har du för webbläsare?

För mig syns reklamen som vanligt. Blir det likadant om du laddar om sidan? Kan du kopiera utvecklarkonsolens innehåll och klistra in här?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen

———— Uppdatering: Better SweClockers v2.2.4 ————

Har ändrat så att det mörka temat autotogglas var 60:e sekund istället för var 5:e.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

———— Uppdatering: Better SweClockers v2.2.4 ————

Har ändrat så att det mörka temat autotogglas var 60:e sekund istället för var 5:e.

Hur fungerar det med FF 57?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Mr_Lazy:

Hur fungerar det med FF 57?

Med Tampermonkey fungerar det utmärkt, men jag lyckas inte med Greasemonkey: Då jag navigerar till scriptet visas bara källkoden som att man inte hade någon userscript manager installerad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Kanske inbillar mig men när man byter sida eller annan tråd etc blir det vitt innan det blir svart, var det så innan också?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Med Tampermonkey fungerar det utmärkt, men jag lyckas inte med Greasemonkey: Då jag navigerar till scriptet visas bara källkoden som att man inte hade någon userscript manager installerad.

ah, körde med Tampermonkey i Chrome på jobbet men i FF hemma körde jag Greasemonkey. I nya FF 57 funkar det som du säger utmärkt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GarfieldPower:

Kanske inbillar mig men när man byter sida eller annan tråd etc blir det vitt innan det blir svart, var det så innan också?

Det var så förr, men det ska inte vara så längre.

Vad kör du för webbläsare, userscript manager och så?

En tänkbar anledning till problemet, om jag får gissa, skulle kunna vara att det tar för lång tid att ladda Blargmodes mörka tema från hans server. Prova att gå till inställningarna och kryssa för Använd cachad version och se om det blir någon skillnad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers