Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2012

Ny datorskärm för en amatör!

Hej! Jag är en amatör gamer som behöver en ny datorskärm eftersom jag kör just nu på en gammal datorskärm från 2004 18 tum eller något.

Funderar då på ett prisvärt bra alternativ och undrar om denna skärm duger bra för spelande? https://www.inet.se/produkt/2210633/...s247hr#merinfo

Tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Nästan vilken skärm som helst duger om man inte har några krav.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017

Jag hade lagt lite mer pengar och fixat en finare bildskärm istället. Bildskärmen är ändå det som man tittar på när man jobbar med datorn, vilken skärm man har gör alltså sjukt stor skillnad.

Med det sagt är verkar bildskärmen du länkade okej. Den är varken särskilt bra eller dålig.

Men går du upp från din skärm från 2004 så är det självklart en uppgradering... relativt sett.

Var har du för grafikkort? Har du ett AMD-kort så kan du få tag på en FreeSync-skärm för typ en hundring extra som gör att du slipper "tearing" i spel.

Min PC: AMD Ryzen 5 1600 (ÖK 3800 MHz @ 1362 mV och standardkylare) | EVGA Geforce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0 | ASUS PRIME B350M-A | Fractal Design Define Mini C | Fractal Design Edison M 550W | Seagate Barracuda 3TB | Samsung 960 EVO 250G | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (primär) | Dell UltraSharp U2713HM (sekundär, vertikal)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

CPU: i7 7700k 4.4GHz |GPU:GTX 1070 ROG |Moderkort: P8P67 Deluxe |Kylning: Corsair H60 V2 |RAM: Corsair ddr4 16GB 3000 mhz |SSD:m.2 960 evo |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | Battlefield 1 | Quake 3/live | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av pv2b:

Jag hade lagt lite mer pengar och fixat en finare bildskärm istället. Bildskärmen är ändå det som man tittar på när man jobbar med datorn, vilken skärm man har gör alltså sjukt stor skillnad.

Med det sagt är verkar bildskärmen du länkade okej. Den är varken särskilt bra eller dålig.

Men går du upp från din skärm från 2004 så är det självklart en uppgradering... relativt sett.

Var har du för grafikkort? Har du ett AMD-kort så kan du få tag på en FreeSync-skärm för typ en hundring extra som gör att du slipper "tearing" i spel.

Ska passa på att köpa ett Asus GTX 1050Ti nu

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2012

Bästa budgetskärmen?

Hej!

Om jag har en budget på max 1600kr ungefär vad är den bästa datorskärmen för spel som jag kan få?

Vad sägs om denna? https://www.inet.se/produkt/2200007/asus-23-vc239h
Mycket bättre än denna?
https://www.inet.se/produkt/2210633/asus-24-vs247hr

Tacksam för svar! Länka gärna prisjakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2012

Jag tycker du ska hålla dig till en tråd då det är emot reglerna att spotta ur sig flera av samma ämne samtidigt. Lycka till btw tycker du borde spara till minst 2500 och köpa en 120hz skärm

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Ziggy_:

Jag tycker du ska hålla dig till en tråd då det är emot reglerna att spotta ur sig flera av samma ämne samtidigt. Lycka till btw tycker du borde spara till minst 2500 och köpa en 120hz skärm

Varför duger ej 60hz osv, har ju funkat i alla år förr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Truxes:

Varför duger ej 60hz osv, har ju funkat i alla år förr

120Hz visar bilden i dubbelt så många bilder per sekund vilket gör att man upplever det mer Smooth. Men om du inte spelar fps spel som csgo så kanske du kan klara dig utan då du redan känner dig nöjd. Men jag skulle rekommendera att åtminstone pröva typ om du har en polare med en 120Hz skärm eller om du får bli demonstrerade i butiken.

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005

@Truxes *Trådar sammanfogade*

Observera att vi ej tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade, se även §3.3 i forumreglerna.
/moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Dec 2007

Ja finns billigt pris för 144 hz .. bara 2290 kr så du kan spara 700 kr till då köpa den

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm...

Min Dator 1 2600K@4,5Ghz ASRock Z68 Extreme3 Gen3 Corsair Vengeance 8GB XFX R9 390DD XXX OC 8GB Corsair RM1000X CM HAF 922 SSHD 1TB & WD Green 2TB CM 212+ 2x Scythe GT 1450 rpm .planera ny alll system på våren 2018
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.