Ingen bild med spel-grafikkortet i datorn

Permalänk
Avstängd

Ingen bild med spel-grafikkortet i datorn

Jag har byggt en dator och problemet är att när jag kör med mitt grafikkort så piper datorn 6 gånger och sedan är den tyst en stund, sedan 6 gånger igen sammanlagt 6 x 5 gånger. Datorn ger ingen bild och piper när jag startar datorn med grafikkort. Det fungerar att starta datorn och få bild med det interna grafikkortet.

Operativsystem: Microsoft Windows 10 och senaste drivrutinerna
Processor: AMD A10 7800 Radeon R7 3,5 Ghz
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: MS-7906 VER:2.0
Minne: 1x 8GB DDR3 MHz
Grafikkort: Evga Geforce 460 768 mb
Hårddisk: 128 GB SSD
Nätaggregat:Corsair 750 W
Övrig kylning: Corsair 800D
Övriga komponenter: Blueray/dvd brännare
Temperaturer: Vet ej

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Inaktiv

Har du kopplat extra ström till grafikkort och moderkort? Är pipen korta eller långa?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Perssonabbe:

Har du kopplat extra ström till grafikkort och moderkort? Är pipen korta eller långa?

Vars har du köpt moderkortet? är det ett micro-atx? Läste i en tråd att man ändrat från uefi till legacy bios när någon haft problem med grafikkort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon34443:

Har du kopplat extra ström till grafikkort och moderkort? Är pipen korta eller långa?

Ja det är extra str;m till grafikkortet och moderkortet.
Pipen är korta.

Skrivet av anon34443:

Vars har du köpt moderkortet? är det ett micro-atx? Läste i en tråd att man ändrat från uefi till legacy bios när någon haft problem med grafikkort.

Moderkortet är från en HP Pavilion 500 PC Series dator. Det är ett litet modertkort, är nog ett micro-atx, fast är inte säker.

Ifall jag skulle ändra bios, då får jag väl hoppas att HP har lagt upp bios på sin support sida till datorn. Fast deras Pavilion datorer ändras med åren tror jag fast de heter samma sak fortfarande, tror jag.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Inaktiv

Menade att du skulle pröva ändra till legacy istället för UEFI, men vet inte riktigt hur det blir med hårddiskar och sådant då.
Kollade i kompabilitetslistan och ditt grafikkort ska den inte ha några problem med 8/

http://www.pc-specs.com/mobo/MSI/MSI_MS-7906_(Orchid-S)/3379/...

Permalänk
Avstängd

@anon34443: Okej, tack för att du hittade att moderkortet stödjer grafikkortet.

Det vore dock bra att veta vad error pipandet betyder för något. 6 pip x 5 gånger.
För som det är nu så är det som att de har tillverkat ett moderkort med pcie x16 som inte ens fungerar, som dekaltrim typ.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd

Jag har skrivit ett support-ärende på MSI´s engelskspråkiga support-hemsida.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se