Game of Thrones-avsnitt råkar sändas i förtid och hittar ut på fildelningssajter

Permalänk
Medlem

Tack för nyheten!

Det var ett extremt bra avsnitt.
Älskar att den fanns i full HD.

Nu är jag extremt sugen på att spoila skiten på facebook, och samtidigt få skräpet i vän-listan att sålla bort sig själv med tanke på hur varenda jävel ska spoila sönder serien direkt när ett avsnitt har gått, utan respekt för dom som jobbar skift (jag t.ex.) och inte har möjlighet att se avsnitten samma sekund de släpps.
Känner mig kluven, då jag vanligtvis inte beter mig som ett rövhål. Men tjejer gillar ju badboys

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Suck, släpp alla tio avsnitt samtidigt.

Tröttsamt tablå-tv tänk att behöva vänta för att få se något redan färdigproducerat.

Antalet tittare som enbart köper HBO pga GoT lär vara miljontals, om inte tiotals miljoner.
Med 1 avsnitt i veckan så sprider dom i alla fall ut det över 2 månader och cäshar på så sätt in dubbelt mot om dom släppt allt direkt och en stor del hade sett allt under en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Tack för nyheten!

Det var ett extremt bra avsnitt.
Älskar att den fanns i full HD.

Nu är jag extremt sugen på att spoila skiten på facebook, och samtidigt få skräpet i vän-listan att sålla bort sig själv med tanke på hur varenda jävel ska spoila sönder serien direkt när ett avsnitt har gått, utan respekt för dom som jobbar skift (jag t.ex.) och inte har möjlighet att se avsnitten samma sekund de släpps.
Känner mig kluven, då jag vanligtvis inte beter mig som ett rövhål. Men tjejer gillar ju badboys

Tjejer gillar kanske badboys, men inte douchebags... föregå med gott exempel och spoila ingenting.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Måste nog vara den ende i världen som bara sett ett enda avsnitt av denna serie, Säsong 1 avsnitt 1

Nä, gillar genren och ville se serien, så det är synd att denna... var som den var.
Såg avsnittet med den storvuxna tjejen fäktandes på en bro (vet ej vilket).
En bit med pälskille+tjej i snö och hus och nått monster skulle komma.
Gav det nån chans eller 2 till men vart bara säkrare och bytte.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Ja det tro fan tittatsiffrorna ökar då de får massvis med gratis reklam. Jag säger inte att jag är säker på att det är så, men det skulle inte förvåna mig om de här "olyckorna" är en medveten strategi för att få publicitet.

Inte helt säker på att Game of Thrones behöver "gratis reklam" vid det här laget. Och om inte folk betalar för HBO så är det värdelösa tittare enligt HBO själva.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Nejdå, försökte se smörjan när de kom men fall absolut inte mig i smaken, glor hellre på nästa säsong av "The Grand Tour"

http://www.imdb.com/title/tt5712554/

Minst relevant kommentaren 2017

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Minst relevant kommentaren 2017

Tycker den är högst relevant.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Tycker den är högst relevant.

Att klaga på att GoT är dåligt efter ett avsnitt, i en tråd gällande GoT. Jo ytterst irrelevant

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Att klaga på att GoT är dåligt efter ett avsnitt, i en tråd gällande GoT. Jo ytterst irrelevant

Kan ju inte bli mera relevant...? Håller med förövrigt, GoT är trams TGT däremot!

Permalänk
Skrivet av enzity:

Kan ju inte bli mera relevant...? Håller med förövrigt, GoT är trams TGT däremot!

TGT? I vilket universum är det jämförbart. Det här är som att två personer diskuterar musik och någon kommer in och säger att de gillar att bygga klockor.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av enzity:

Kan ju inte bli mera relevant...? Håller med förövrigt, GoT är trams TGT däremot!

Vad är tgt?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Det brukar alltid sägas att varje kopiering är en förlust. Men här kommer man från maffiahåll och säger att kopieringarna har gett fler tittare.
Har de börjat förstå vad piratkopiering är eller har någon sluntit och lämnat fel meddelande på fel plats.

Permalänk

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/aA76d/hackare-hotar-s...
https://www.theguardian.com/media/2017/aug/17/game-of-thrones...

Citat:

Något som är till en fördel för HBO är att hackarna bara har släppt enskilda avsnitt, och ännu inte en hel säsong av någon serie. Det gör att tittarna som vill se fortsättningen behöver skaffa ett konto hos HBO och betala för att se resten

så nån annan serie förutom GoT har läckt ut från HBO men theguardian skriver att "bara vissa avsnitt finns ute" & pga detta så köper fler abonnemang för att kolla vidare..

märkligt att dom inte skriver vilken serie där bara vissa avsnitt har läckt.. jag får en känsla att jornalisten har intervjuat nån på HBO

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644