Permalänk
Medlem

Galaxy s6 edge laddar ur

Hej!

Sedan någon vecka laddar min Samsung ur extremt fort. Hade ca 45% kvar när jag la mig 22 igår kväll, lämnade mobilen, när jag klev upp 6.30 idag är den avstängd p g a batteriet slut. Kollar jag batterianvändning ser jag inget som dragit mycket mer än "skärm i viloläge". Finns det något att göra? Har aldrig varit så tidigare, jag har två
Mobiler och använder den här lite så har kunnat ladda den varannan /var tredje dag.

Permalänk
Avstängd

@Greta723: Vad har du för något igång på mobilen?...wifi, plats, Google?

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt, men grejen är att jag har inte ändrat något sånt senaste tiden medan batteritiden försämrats rejält.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Batteriet kanske börjar bli slitet?

Om du laddat varje 2-3dag kanske har varit för sällan lithium batterier vill ju hels ha småladdningar hela tiden så de håller sig mellan 50-70% batteri typ. Djupurladdningar äter lithiumbatterier.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

låter som du har någon bakgrundsprocess igång på telefonen som hindrar den från att göra mer än stänga av skärmen. börja med att avinstallera alla spel från telefonen och se om det gör någon skillnad? kan ligga nån malware i en spelinstallation eller dylikt. som andra steg, avinstallera facebook appen. brukar vara ansvarig för typ 40% av en telefons energiförbrukning med sin push-service etc.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.