Permalänk

Kan inget om datorer

Jag är en riktig amatör inom detta. Har en ASUS desktop/tower.
Undrar vad som hänt min Asus Desktop. Två år i höst. Fick blå skärm och det kan jag inte ordna. När jag startar upp den visar den ju ASUS. Sedan kommer en sida där den vill reparera. Med en förloppsindikator som startar på 20% och avslutar på 100%.Och det på några sekunder. Där efter kommer denna blåa skärm tillbaka. Och på den står det "system tread exception not handle" Någonstans står också något om UFEI BIOS. Bara för att sedan starta om. Jag går in på F2 men kan inget göra där.
Det har ofta kommit med. om att jag ska starta om datorn för att minnet inte räcker till. Och det väldigt ofta efter det jag började köra Microsofts Edge webläsare. De sista ggr. det hände, ignorerade jag det. Har det med minnet att göra då?
Vad gör jag? Är det bara att köpa ny dator, eller? Har fått för mig att det är minnet. Om det nu är minnet. Och det är ett integrerat minne i den datorn. Men med plats för ett vanligt minneskort bredvid. Kan det va nåt?
Intel Celeron N3050
DDR3 4 GB
Integrated Grafics
HDD 1 TB

MVH Mr Q

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Har du möjlighet att lägga upp några bilder? Du kan t.ex. fota skärmen med mobilen, se till att det blir skarpt så det går att läsa.

Har du provat kontakta Asus? 2 år är inte särskilt lång tid, det är sannolikt att det är garanti på grejerna.

Permalänk
Medlem

Sökte på detta på google" system tread exception not handle", fick detta som svar. Testa det

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-...

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk

Kan inget.....

Får inte till det med bilderna