Yahoo is now part of Oath. Avsluta Yahoo?

Permalänk
Medlem

Yahoo is now part of Oath. Avsluta Yahoo?

Hej,

När jag loggade in på mitt Yahoo email-konto, så kom detta meddelande upp "Yahoo is now part of Oath".

När jag läser vidare, så står det att dom ska distribuera användarnas personliga uppgifter inom Oath.

"This may include your account registration information (such as your user ID, gender, name, email address, postcode & age), your content and advertising interests, content associated with your account, the types of services you use and how you engage with them, cookie and device IDs, IP addresses, geolocation information and activity information from across our websites, apps, software and other services. All of the information that we collect about you may be shared across the various Oath brands and within our Verizon family of companies."

Vidare, att om man inte gillar detta, så:
"however, should you prefer that Yahoo does not share any personal information with Oath and/or the Verizon family of companies, instructions on how to delete your Yahoo account can be found here".

Detta ska visst träda i kraft "18 September 2017".

Ser ut som om att det är dags att stänga ner Yahoo kontot.

Kommentarer, välkomna.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Inaktiv

Varför har du yahoo?

Permalänk
Medlem

Jag hade en gammal, gammal rocketmail.com-address som jag skaffade direkt när jag gått ut högstadiet, mest för att jag tyckte den lät cool.

Gick för länge sedan över till Gmail primärt, men använde ändå min gamla rocketmail till typ Paypal, av gammal vana, och för att det är rätt tråkigt att hålla på och ändra mailaddress på tjänster man använder.

Med det sagt, tack för tipset, jag visste inte detta. Har avslutat min rocketmail nu.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."